ATWindsor Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Jeg tør påstå at en vifte på 600rpm (kanskje 900 eller 1200 også) er "lydløs" nesten uansett sålenge den er montert i et kabinett. Det vil nesten alltid være en eller annen vifte i kabinettet som bråker mer enn dette, med mindre man har byttet ut alle kabinettvifter, eventuellt vifter på hovedkort og har et passivt kjølt skjermkort eller moddet kjøler på skjermkort. Så enhver kjøler som virker tilstrekkelig med en eller flere vifter på så lav hastighet får + i min bok. Men så har det seg slik at jeg har byttet ut alle kabinettvifter og har moddet kjøling på skjermkortet Men det er en god kjøler i7 trekker en del effekt, og jeg er ganske enig med deg, sitter du med kabinettet under bordet, så er 600 rpm så godt som helt stille. AtW Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 har den på 3.50 ghz nå og 1.18 vcore har 60C under load skal sjekke om jeg får 4.0ghz på 1.18 senere idag (etter Harry potter premieren ) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Jeg trodde 600RPM ble lydløst ja, men at det har fordelen at du flytter luft som passivt ikke vil gjøre. Har selv gode 2x1200RPM som er meget stillegående. Endret 17. juli 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Han kan sikkert sette 1,23 og 4ghz, hadde sikkert gått bra. da ville ikke windows starte .. prøvde og sette vcore på 1.25 men da fikk jeg BSOD... Lenke til kommentar
wim Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Det er mulig at du må gi RAM og minnekontroller mere volt også for å nå 4ghz, bare pass på å holde volten innenfor anbefalte grenser. Anbefaler å lese litt om hvordan man skal gjøre dette med i7, det er litt mere komplisert enn det var med c2d for eksempel. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Han kan sikkert sette 1,23 og 4ghz, hadde sikkert gått bra. da ville ikke windows starte .. prøvde og sette vcore på 1.25 men da fikk jeg BSOD... Du må nok stille på mer enn bare vcore så søk etter noen guider, for qpi\vtt-volten må nok opp osv. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Detta er hva jeg har fått til nå, 4,2ghz... 1,22v, er helt random satt den vcoren så kan gått hende den skal ned... Satt meg en tee-max på 80 grader Det som stopper meg nå er vel hk som ikke får nok volt enkelte steder Noen som ser noe på bildene som må endres på?? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Hket der stopper ikke på 4,2, men er andre innstillinger som må lekes med enn vcore i tilegg;) Sett pci-e frekvensen på 102, pll på 1.90.......... Prøvd med forskjellige minnedividere også? Endret 17. juli 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 (endret) Minnet holder jeg nede til jeg er ferdig med cpu..., vis du mente det Den gjør 4,3ghz nå forløbi i prime med 1,900 på pll pci-e frekvens er bare å klinke opp på 105 med enngang... Skal søke litt på goggle og se om jeg finner noen å herme etter, Har jo sett noen med 4,6ghz med samma batch så høyere kommer jeg kansje.. Edit: 4,4ghz klarten ikke Endret 17. juli 2009 av Dyver`n Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Noen andre her som har problemer med at personer fra USA ike vet hva IBAN er? Snakk om penge overføring via nettbank. Da trengs et IBAN nr. Er snakk om en kjøler til min i7 så det er ikke SÅ off topic Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Noen andre her som har problemer med at personer fra USA ike vet hva IBAN er?Snakk om penge overføring via nettbank. Da trengs et IBAN nr. Er snakk om en kjøler til min i7 så det er ikke SÅ off topic Amerikanere er like glad i paypal/bidpay osv som tyskere er i vanlig overføring Btw, fra wiki ( http://en.wikipedia.org/wiki/IBAN ) Banks in the United States do not provide IBAN format account numbers. Any adoption of the IBAN standard by U.S. banks would likely be initiated by ANSI ASC X9, the U.S. financial services standards development organization but to date it has not done so. Hence payments to U.S. bank accounts from outside the U.S. are prone to errors of routing. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Da ser du ut som jeg har funnet min 24/7 OC... 4,3GHz på 1,216v ifølge cpu-z Helt ok, da jeg hadde 4GHZ på 2 kjerner fra før av.. Har ikke tid til å klokke mere på cpu i denne omgang, blir ram i morgen... Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Da ser du ut som jeg har funnet min 24/7 OC...4,3GHz på 1,216v ifølge cpu-z Helt ok, da jeg hadde 4GHZ på 2 kjerner fra før av.. Har ikke tid til å klokke mere på cpu i denne omgang, blir ram i morgen... er det med eller uten turbo?? men pen klokk anyway Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Intel Turbo Boost Tech "Enabled"... Ellers får jeg bare 20x i multipleier... Tenkte å teste uten, men får ikke tid til det.. Skal en tur til syden i sommer også Det hadde vel ikke vert noe enklere uten? Lenke til kommentar
wim Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Ser ut som det er uten hyperthreading ihvertfall Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 ville slått på ht og turbo av hvis det var meg iallefall.. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) Kan se på det i morgen, er som på bildet ca 7-8 poster ovenfor nå... Etter å ha lest litt på Wikipedia så burde jeg jo absolut ha på HT da det styrer 2 prossesorer til å gjøre oppgaven som blir tildelt til 1 cpu Grunnen til at jeg skurdde den av var så jeg var sikker på at pcen ikke automatisk klokker seg ned får å spare strøm sov... Endret 18. juli 2009 av Dyver`n Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 hvor mye burde jeg stille VTT volten på? og hvor mye er for mye og hva er for lite? og det var sånt at VTT volten skal ikke være over 0.5V unna DIMM Voltage ? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) riktig det med VTT-volten ja:) For lite når pcen er ustabil:P Endret 18. juli 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Shorty86 Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 (endret) sliter med å få min 920 stabil over 4ghz noen tips? setter jeg på 200 blir det blåskjem med engang i spill har vannkjøling så den holder seg på 70c på core under prime. Endret 18. juli 2009 av Shorty86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå