Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Æsj, den H50 frister jo kraftig. Men den bråker vel en del mer enn TRUE med gode 1200rpm vifter på pushn pull?
Noise

 

The quietest of the trio is the comparison Thermalright Ultra. It has a single 120mm fan that spins at <1,500rpm at all times. Intel's reference heatsink's fan runs all the way up to 2,500rpm when under the cosh, and the difference between idle and load is immediately obvious - the fan is loud when at full chat.

 

Corsair's Hydro H50 has a couple of noise-making components. The supplied fan spins at 1,700-1,750rpm and it's suggested to leave this without the usual speed-management in place. Secondly, the pump's impeller spins at 1,450rpm. Neither is particularly load, sure, but are a touch noisier than the Thermalright.

 

EDIT:

Den er jo kun marginalt bedre enn TRUE på temp, så nei. Men en interessant utvikling og ikke minst helt topp for mATX systemer med lite plass til store kjølere! Evt. HTPC vinner kanskje.

 

Jeg har som sagt byttet ut viften som fulgte med og kjører Antec TriCool vifte på den. Selv med viften på minimum så er temperaturen 1-2 grader lavere enn jeg fikk med TRUE (som hadde 2 stk 1600rpm vifter i push pull). Pumpen hører jeg ikke overhodet fra mitt kabinett.

 

I mitt tilfelle så hører jeg kabinettviftene mine og ikke dette settet i hele tatt (men som sagt, jeg bruker heller ikke 1750rpm viften som fulgte med). Allikevel så er kjølingen på nivå med TRUE i mitt tilfelle. Kan ikke garantere samme resultat hos andre.

Lenke til kommentar

Hallo folkens!

 

Har fulgt med en her stund for å prøve og lære meg litt klokking.

Startet såvidt i går, men en litt moderat overklokk, og lurte på om jeg kunne få noen små tips? (Temp, volt osv)

 

Noe jeg burde endre på? (Se bilde i vedlegg)

 

Specs er:

 

- Gigabyte EX58-UD4

- i7 920 D0

- Noctua NH-U12P (To vifter - blåser opp)

- Cooler Master HAF 932

post-156855-1247396082_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Tror jeg blåser i undervoltingen, klarer å holde CPUen på akseptabel temp etter 30 minutter med prime95 i sommervarmen på 600 rpm på vifta. Da er jeg ganske fornøyd med resultatet.

 

AtW

Høres jo bra ut.

Det er som forklart tidligere i tråden min mening at den store mengden overklokkingsfantomer her, bidrar til å gi et noe overdrevet inntrykk av varmeproblemer med Ci7... ;)

Lenke til kommentar
ER det bedre binning på XENON-prosessorer (i dette tillfellet W3520 vs i7 920(D0)), eller er dette bare en myte?

Folk antar at Xeon (Xenon er CPUen i Xbox 360) er bedre pga. de er laget for bruk i bedrifter, men jeg har ikke sett noen bekreftelser på det.

 

Tror ikke du vil finne dokumentasjon på at Xeon er av høyere kvalitet, men om du sjekker OC-lister så finner du at det er større prosentandel av Xeonene som klokker godt enn de "vanlige", tilsvarende modellene.

Lenke til kommentar

Jeg vil kalle det naivt å tro at Intel ikke setter høyere krav til komponenter rettet mot server/workstation.

 

Folk kan tro hva de vil, men jeg er temmelig overbevist.

 

Det kan selvsagt være at jeg tar feil, men manglende bevis er ikke bevis. Jeg trenger litt bedre argumenter en som så.

Endret av formann
Lenke til kommentar

Lett å se at xeon kan klokke litt bedre generelt, når man ser hvilke cpu'er som det det blir tatt werdensrekorder med. Tenker nå på i7. w3540, W3570 er gjengangere på xtremesystems f.eks. w3520 klokker også fryktelig bra. Jeg har iallefall sett flere gode w3520 enn 920 d0.

 

Men folk kan jo tro hva de vil for min del. Jeg holder meg til Xeon :D

Lenke til kommentar
knopflerbruce: Xenon prosessorene blir vel nøye testet før de sendes ut. Slitsomt for en som sitter i 3Ds max eller autocad feks at prosessoren tryner av en eller annen ukjent grunn.

 

At all logikk tilsier det er jeg enig i, men om du finner det skriftlig i kilder fra Intel at de er av høyere kvalitet er jeg litt mer tvilsom til. Ellers hadde ikke dette blitt diskutert særlig mye her - og andre steder. Men for all del, jeg har en Xeon selv (775) som klokker over gjennomsnittlig bra, og muuuuligens er jeg på vei til å skaffe en til, bare for å såkalt "sikre meg" for å få en bra en.

Lenke til kommentar

mrNilsen:

 

SLB9D 3.16 GHz E3120 2 1333 MHz 45 nm E0 6 MB LGA775 N/A

SLGPG 3.16 GHz X3380 4 1333 MHz 45 nm E0 12 MB LGA775 N/A

SLB8Z 3 GHz X3370 4 1333 MHz 45 nm E0 12 MB LGA775 N/A

SLAPM 3 GHz E3110 2 1333 MHz 45 nm C0 6 MB LGA775 N/A

SLB9C 3 GHz E3110 2 1333 MHz 45 nm E0 6 MB LGA775 N/A

SLGP9 3 GHz L3110 2 1333 MHz 45 nm E0 6 MB LGA775 N/A

 

Alle disse tilhører Xeon-familien til Intel, og har 3GHz eller høyere frekvens. De prosessorene med X i navnet er quad-core. X3370 og X3380 i listen over.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen. Fant det jeg lette etter nå ved å skrive inn modellnumrene, kom ingen ting opp ved å søke på Xeon eller LGA775. X3380 kommer på 4600,- og 2800,- for X3370.

 

Max TDP 95 W

VID Voltage Range 0.8625V-1.2500V

 

Bør vel være ganske sikret 4GHz på en slik X3380

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Vet det er veldig uten for tema, men handler om et core i7 kjøp.

Når jeg skal kjøpe noe på paypal kommer det opp at jeg overstiger limiten.

"Exeeds montly limit.... Go to my account overview and lift limit.."

Der det skal stå lift limit står det "Currency Converter"

 

Dette er første gang jeg skal benytte meg av paypal, så sorry for lite kunnskap.

Account er Verified foresten.

 

Sorry for off topic

Endret av TMWH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...