Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

[email protected] Linpack maxstress 30x med 8gb ram...

Trenger bilde av din desktop, med dato (idag). Du får litt tid til å dokumentere dine resultater på "riktig og ryddig" måte. Vi tar resten derfra.

Jeg tror nok jeg har annet å gjøre enn å ta den testen en gang til, dessuten er 24/7 klokk på 4ghz ikke akkurat noe jeg skryter av, Linpack/LinX testene er noe jeg tar for personlig å kunne være trygg på om den er stabil. Dette er altså noe man gjør for å sikre sin egen stabilitet på maskinen, ikke for å "skryte" på et forum. Om du ser på dette som skryt, så er det ditt problem, ikke mitt. 30 linpack tester på 7.3gb er på ingen måte noe jeg regner som skryt, men noe som forsikrer meg om at klokken "sitter" som den skal. Uansett, 7.3gb er nok ikke noe du kan matche, siden du sitter med "kun" 6gb..

Selv om klokketråder setter Prime95 12t som standaren for at en klokk er stabil, så bryr jeg meg lite om dette, og tar den værst tenkelige testen på min klokk uansett. Dukker det opp noe som stresser enda litt mer og avslører enda lettere og raskere feil, ja så skal du se jeg glatt tester denne også. Jeg er altså ikke redd for å finne feil når jeg stresstester, det jeg er redd for er å finne feil når maskinen gjør en viktig oppgave....

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg personlige holder meg til begrepet "primestabilt" og det holder for å overbevise meg at mitt oppsett vil klare seg under daglig 24/7 bruk. Jeg fikk LinX første gang idag og bare klikket på "test" på de stilingene som den hadde som "default".

Var det ikke du som brukte Pc'n din til det ytterste og virkelig trengte den ekstra Juicen i I7?

Da regner jeg med du virkelig krever at Pc'n din er Max stabil, hvorfor kan du ikke bare prøve Linpack og se resultatene selv?

Lenke til kommentar
[email protected] Linpack maxstress 30x med 8gb ram...

Trenger bilde av din desktop, med dato (idag). Du får litt tid til å dokumentere dine resultater på "riktig og ryddig" måte. Vi tar resten derfra.

Jeg tror nok jeg har annet å gjøre enn å ta den testen en gang til, dessuten er 24/7 klokk på 4ghz ikke akkurat noe jeg skryter av, Linpack/LinX testene er noe jeg tar for personlig å kunne være trygg på om den er stabil eller ei. Dette er altså noe man gjør for å sikre sin egen stabilitet på maskinen, ikke for å "skryte" på et forum. Om du ser på dette som skryt, så er det ditt problem, ikke mitt. 30 linpack tester på 7.3gb er på ingen måte noe jeg regner som skryt, men noe som forsikrer meg om at klokken "sitter" som den skal. Uansett, 7.3gb er nok ikke noe du kan matche, siden du sitter med "kun" 6gb..

dette er bare skryt. Du som setter tvil på andres dokumenterte "primestabilt"-resultater, bør kunne dokumentere dine påstander. Ellers bør du la være å sette tvil på andres dokumenterte resultater.

Kom igjen da, la meg få se dokumentasjon på dine skryt. Ikke vær beskjeden nå.

Lenke til kommentar
dette er bare skryt. Du som setter tvil på andres dokumenterte "primestabilt"-resultater, bør kunne dokumentere dine påstander. Ellers bør du la være å sette tvil på andres dokumenterte resultater.

Hva skal Ourasi skryte av? Han har ikke en nevneverdig høy klokk (Selv om han klarer høyere, på fortsatt lav volt). Skjønner ærlig talt ikke hva mannen skal skryte av?

Den dokumentasjonen du ønsker tar flere titals timer, og tror du virkelig Ourasi gidder å mot-bevise en yppende forumbruker? Jeg tviler ;)

Lenke til kommentar

Hva skal Ourasi skryte av? Han har ikke en nevneverdig høy klokk (Selv om han klarer høyere, på fortsatt lav volt). Skjønner ærlig talt ikke hva mannen skal skryte av?

Den dokumentasjonen du ønsker tar flere titals timer, og tror du virkelig Ourasi gidder å mot-bevise en yppende forumbruker? Jeg tviler ;)

Hvis han kan ikke dokumentere sine skryt, da bør han holde munn og ikke sette tvil på andres dokumenterte resulter.

Lenke til kommentar
Hvis han kan ikke dokumentere sine skryt, da bør han holde munn og ikke sette tvil på andres dokumenterte resulter.

Som sagt, hva er det Ourasi skryter av, tror det bare er en total feiltolkning fra din side ;)

Det er bare å leite rundt i diverse tråder på Xs eller Google, da møter du "Fuckings Hell, My CPU Is Unstable"-kommentarer.

Lenke til kommentar

Som sagt, hva er det Ourasi skryter av, tror det bare er en total feiltolkning fra din side ;)

Det er bare å leite rundt i diverse tråder på Xs eller Google, da møter du "Fuckings Hell, My CPU Is Unstable"-kommentarer.

Kanskje jeg har misforstått dere, men hva mener dere med slike kommentarer? Prøver dere å sette tvil på mine dokumenterte resulter? Hører jeg en smule misunnelse?

Lenke til kommentar
Kanskje jeg har misforstått dere, men hva mener dere med slike kommentarer? Prøver dere å sette tvil på mine dokumenterte resulter? Hører jeg en smule misunnelse?

Hehe, jeg ser du liker å tolke diverse sitater, all ære for det :)

Vi, eller ihvertfall jeg, mener at Linpack kjører vesentlig hardere enn f.eks Prime95 (eller for min del, OCCT), det er bare å google så finner du en rekke eksempler på dette, blant annet i diverse tråder på XS. :)

Tror neppe Ourasi er missunelig, siden han akkurat kjøpte en QX9650.

Jeg har lenge vurdert I7+X58, men det ender med at jeg kjører et nytt Socket 775-oppsett, det er pga at jeg har et liv ved siden av PC'n og ikke ønsker å leve som en

de neste måndene (Selvsagt har jeg ingen jobb). Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Det siste der er kjekt å ta tak i, hvertfall om et mål er å lage en database. Til det må man bruke en test som er like solid om man kjører 512mb eller 8gb ram. Og da er Linpack uegnet, om jeg forstår det rett.

Problemet er at for cpu'er med innebygd minneskontroller, så øker krav til vcore og varme for samme klokk med mengde og hastighet på ram.

Linpack er generelt lett å klare hvis man kjører det for en liten mengde ram, kjør den opp mot maks av hva man har ledig, og den vil i de fleste systemer være en tøffere test en prime.

Sam:

Det er fint at du har et primestabilt system, og det er en god dokumentasjon (bedre enn de fleste gidder å kjøre) på en rimlig stabil pc. Trolig holder det også for deg som en test på at du kan bruke dette 24/7.

Men ikke avskriv andre metoder, de er jo bare hjelpemidler. Hvis du tester litt med de forskjellige verktøyene, så vil du se at prime small/large/blend vil variere litt i hva du klarer å få igjennom som maks stabil hastighet. Occt vil også kunne avvike litt fra prime, og Linpack tester vil gi nok ett svar på maks stabil klokk.

Test så gjerne å presse ram hastigheten din litt mer, og du vil se at de forskjellige testene kanskje spriker enda mer på hva de gir av maks stabil klokk.

Har akkurat fått meg i7 i hus selv, og foreløpig er OCCT og prime helt enige om maks klokk, ikke fått testet noe annet.

Lenke til kommentar

@OldMan

Jeg avskriver ikke andre metoder for å teste stabiliteten, og jeg setter pris på tips om andre metoder for å avdekke eventuelle feil, særlig når det kommer frem på en ryddig og grei måte som du presenterer. På annen side, synses det er litt rart at noen skal komme med så mange rare kommentatorer for å sette spørsmål tegn på mine dokumenterte primestabile resultater.

Jeg tar ikke dette personlig, fordi jeg har en mistanke at disse folka prøver sitt beste for å sette tvil på Core i7's flotte OCing egenskaper. Kanskje jeg tar feil, eller har misforstått det, men her er ikke snakk om tips og hjelp, det er heller snakk om avvising av dokumenterte resultater.

Lykke til med OCing da.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
mange rare kommentatorer for å sette spørsmål tegn på mine dokumenterte primestabile resultater.

Jeg tar ikke dette personlig, fordi jeg har en mistanke at disse folka prøver sitt beste for å sette tvil på Core i7's flotte OCing egenskaper.

Eller bare "kommentarer" :p

Vi setter ikke spørsmålstegn, vi anbefaler heller Linpack hvis du virkelig ønsker et stabilt system. Du har bevist at oppsettet ditt er Prime-stabilt, er umulig å bortforklare det, men det er heller ingen tvil om at Linpack ville testet systemet ditt vesentlig hardere.

Tho, tar jeg dine Forhærligede-kommentarer rundt I7 med en klype-salt :)

OldMan: Hva kjører du din I7 på?

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Det kommer alltid kommentarer ved fremvisning av oc resultater. Når noen etterspør om du har kjørt linpack eller liknende, kan du bare svare ikke enda, eller at du er fornøyd med prime som test. At andre ikke anser det for bra nok er dems problem. Andre igjen syntes det er nok å test ett spill eller to før de anser systemet for stabilt, de syntes du er for kravstor i testingen din.

At noen har en agenda for eller mot i7 eller andre plattformer tviler jeg på.

Kjørte min på 7 timer prime i natt på 3.8, TRUE med enkel 1400rpm vifte, på benken (ikke i kab). Det er en 3838A cpu, de er kjent for å være de dårligste. Se her.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar
mange rare kommentatorer for å sette spørsmål tegn på mine dokumenterte primestabile resultater.

Jeg tar ikke dette personlig, fordi jeg har en mistanke at disse folka prøver sitt beste for å sette tvil på Core i7's flotte OCing egenskaper.

Eller bare "kommentarer" :p

Vi setter ikke spørsmålstegn, vi anbefaler heller Linpack hvis du virkelig ønsker et stabilt system. Du har bevist at oppsettet ditt er Prime-stabilt, er umulig å bortforklare det, men det er heller ingen tvil om at Linpack ville testet systemet ditt vesentlig hardere.

Tho, tar jeg dine Forhærligede-kommentarer rundt I7 med en klype-salt :)

OldMan: Hva kjører du din I7 på?

Du kan ta det med en klype salt, eller 2 klyper misunnelse, men Core i7 er beste som finnes og jeg har bevis på det. Hvis du kan fordøye det.

Lenke til kommentar
Det kommer alltid kommentarer ved fremvisning av oc resultater. Når noen etterspør om du har kjørt linpack eller liknende, kan du bare svare ikke enda, eller at du er fornøyd med prime som test. At andre ikke anser det for bra nok er dems problem. Andre igjen syntes det er nok å test ett spill eller to før de anser systemet for stabilt, de syntes du er for kravstor i testingen din.

Verken jeg eller Ourasi anser Prime som et dårlig program, på ingen måte. Det vi (Ihvertfall jeg) mener er at Linpack tester systemet til det ytterste (som er mulig atm).

Lenke til kommentar

Verken jeg eller Ourasi anser Prime som et dårlig program, på ingen måte. Det vi (Ihvertfall jeg) mener er at Linpack tester systemet til det ytterste (som er mulig atm).

Ouarsi kan prate og drite seg ut for seg selv. Du får prate for deg selv, du har prøvd ditt beste for å sette spørsmål tegn på mine dokumenterte resultater.

Lenke til kommentar
Du kan ta det med en klype salt, eller 2 klyper misunnelse, men Core i7 er beste som finnes og jeg har bevis på det. Hvis du kan fordøye det.

Det innlegget var igrunn rimelig irrelevant iforhold til hva vi egentlig diskuterte, men jeg kan likeså greit si det igjen: Jeg har aldri sagt at I7 yter dårligere enn Socket-775 CPU'er. Det jeg kritiserer er den relativt lave ytelsesøkningen iforhold til hva både jeg og andre forventet.

Virker som om du har glemt at jeg faktisk vurderte I7+X58 for en liten stund tiblake. Hvorfor jeg velger å gå for et nytt Socket 775 er fordi jeg rett og slett ikke ønsker å kaste bort så mye penger på noe så dumt som en Pc, dessuten velger jeg å gå for et Micro-Atx basert hovedkort og Kabinett.

Hadde jeg valgt å gå for I7+X58 ville ikke hovedgrunnen min vært Ytelsesøkningen, men fordi det hadde vært artig å prøvd en litt annen måte å overklokke på, dessuten blir jo CPU'er fremover kun produsert på Socket 1366.

Skjønner ikke helt hvordan du da kan plassere meg i blant "Agendaen imot I7" (Som du åpenbart gjør - eller?).

Ouarsi kan prate og drite seg ut for seg selv. Du får prate for deg selv, du har prøvd ditt beste for å sette spørsmål tegn på mine dokumenterte resultater.

Tror neppe du kjenner Ourasi så godt, isteden for å pjatte om de evindlige dokumentasjonene, kan du ikke prøve Linpack?

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Det innlegget var igrunn rimelig irrelevant iforhold til hva vi egentlig diskuterte, men jeg kan likeså greit si det igjen: Jeg har aldri sagt at I7 yter dårligere enn Socket-775 CPU'er. Det jeg kritiserer er den relativt lave ytelsesøkningen iforhold til hva både jeg og andre forventet.

Virker som om du har glemt at jeg faktisk vurderte I7+X58 for en liten stund siden. Hvorfor jeg velger å gå for et nytt Socket 775 er fordi jeg rett og slett ikke ønsker å kaste bort så mye penger på en Pc, dessuten velger jeg å gå for et Micro-Atx basert hovedkort og Kabinett.

Hadde jeg valgt å gå for I7+X58 ville ikke hovedgrunnen min vært Ytelsesøkningen, men fordi det hadde vært artig å prøvd en litt annen måte å overklokke på, dessuten blir jo CPU'er fremover kun produsert på Socket 1366.

Skjønner ikke helt hvordan du da kan plassere meg i blant "Agendaen imot I7" (Som du åpenbart gjør - eller?).

Tror neppe du kjenner Ourasi så godt, isteden for å pjatte om de evindlige dokumentasjonene dine, kan du ikke prøve Linpack?

Du har ingen grunnlag for å bedømme Core i7, og dine påstander om dårlige ytelseøkning stemmer ikke heller. Du har valgt å avstå fra i7, det er ditt valg, men du kan ikke juge som f%¤#" om den overlegne og flott ytelsen.

EDIT:

Evindlige dokumentasjonene? du og Ourasi har ikke klart å vise en dritt av dokumentasjon.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Du har ingen grunnlag for å bedømme Core i7, og dine påstander om dårlige ytelseøkning stemmer ikke heller. Du har valgt å avstå fra i7, det er ditt valg, men du kan ikke juge som f%¤#" om den overlegne og flott ytelsen.

Av de testene jeg har lest med kritiske øyer som enhver test burde leses, lager jeg meg en bedømmelse. Disse testene har blitt linket X-antall ganger før.

Mange andre forumbrukere har kritisert dine forherligelser rundt I7, det er ingen "total Overlegen"-ytelse, jeg måler ikke ytelse i Syntetiske tester eller i FPS på over 60, da jeg som oftest locker FSP'n på dette.

Uansett, hvor stor/lav Ytelsesøkning er en diskusjon vi har tatt før, hvorav ingen ble "enige", er vel derfor liten grunn til å "Whine" om ytelsesøkningen igjen? Derfor foreslår jeg at vi lar denne diskusjonen ligge.

Lenke til kommentar
Evindlige dokumentasjonene? du og Ourasi har ikke klart å vise en dritt av dokumentasjon.

Les innlegget en gang til, står klart og tydlig at jeg henviser til deg og dine krav til både meg og Ourasi som burde fremlegge dokumentasjon. Det vil ta evig lang tid å fremlegge noe slikt, foreslår derfor heller at du prøver Linpack, slik at du kan danne deg et bilde?

Sry for Dobbelpost :blush:

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...