Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Det er jo bare å teste selv det :) Selv om det er samme batch, så trenger de ikkje være like gode.

 

Skillz i bios har ofte mye å si det også. Altså fininstille volt på alt mulig og heisann og hoppsann :p

 

Hvis dette skal gå på skillzså skal jeg være gla om jeg kommer opp i 3,0ghz :D Men er jo mye snakk om bra å dårlige batcher så derfor jeg lurte da... Får ikke sjekket før om noen dager da HK og minne kommer med posten. Så etter det tar det vel noen dager og byggevannkjølinga... om di delene kommer noen gang da (A) Så tenkte om noen hadde samme så kanske man kunne fått klarhet i hvor bra den var.

 

Bruker vel den tiden jeg trenger. Får lese meg til hva man bør starte på osv. Har ikke satt meg SÅ mye inn i det enda. Venter på noen hovedkomponenter før jeg får gjort noe som helst. Men hvis det skulle vært en skikkelig dårlig batch skulle jeg levere tilbake den å få en ny på angrefrist :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo bare å teste selv det :) Selv om det er samme batch, så trenger de ikkje være like gode.

 

Skillz i bios har ofte mye å si det også. Altså fininstille volt på alt mulig og heisann og hoppsann :p

 

Hvis dette skal gå på skillzså skal jeg være gla om jeg kommer opp i 3,0ghz :D Men er jo mye snakk om bra å dårlige batcher så derfor jeg lurte da... Får ikke sjekket før om noen dager da HK og minne kommer med posten. Så etter det tar det vel noen dager og byggevannkjølinga... om di delene kommer noen gang da (A) Så tenkte om noen hadde samme så kanske man kunne fått klarhet i hvor bra den var.

 

Bruker vel den tiden jeg trenger. Får lese meg til hva man bør starte på osv. Har ikke satt meg SÅ mye inn i det enda. Venter på noen hovedkomponenter før jeg får gjort noe som helst. Men hvis det skulle vært en skikkelig dårlig batch skulle jeg levere tilbake den å få en ny på angrefrist :D

 

Det du kan begynne med er å lese første post i denne tråden. Regner ikkje med at du har sett den. De fleste hopper bare til siste post av en eller annen rar grunn.

Lenke til kommentar

Du bør lese så mye du kan frem til du får HK og minne. Når dette er i boks, kan du mer, og vil klare å klokke deg opp til 3.00GHz. Hvis det skulle være noe du ikke får til eller sitter fast, kan du spørre her. Annbefaler deg å teste ut selv siden det er da du lærer og forstår hvorfor du f.eks må skifte på det ene eller det andre. Dette kan selvfølgelig virke litt kjedelig hvis du bare vil overklokke denne prosessoren, første og siste gang i livet. Men det er jo slik alle her i denne tråden har lært det som har overklokket sinn cpu til 4xxxMHz. :thumbup:

Lenke til kommentar

Njaa, spørs på minne og cpu det;)

Liker og ta minn pc som eksempel: 2000 på 7-7-7-21 på 1,61vdimm og 1,29 vtt :thumbup:

Ser folk kjører med 1.45 24\7, intel sier maks er 1.35 på vtt.

 

På 4ghz er min stabil på 1,2v på vcore pg 1,27 på vtt, på 4,2ghz er vcoren på 1,23 og vtt 1,27.

eneste gangen jeg setter opp vtt`en er når jeg skal kjøre minnet litt.

Men har blitt forsiktig med minnet mitt( har Elpida Hyper i de ) siden de ikke lever så lenge ser det ut som hvis man er uheldig.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Njaa, spørs på minne og cpu det;)

Liker og ta minn pc som eksempel: 2000 på 7-7-7-21 på 1,61vdimm og 1,29 vtt :thumbup:

Ser folk kjører med 1.45 24\7, intel sier maks er 1.35 på vtt.

må opp på 1.45vtt selv.. men intel sin 1.35 er vel failsafe volt.. bare bli vant til classified biosen^^ har +250mv på vtt nå.. men 1.2 er tydeligvis standard på classified i motsetning til intel standarden som er 1.1v

Lenke til kommentar
gravide folk/folk som fort tar en facepalm/eller folk med dårlig hjerte anbefales ikke og lese dette:

 

2 noob spørsmål :ph34r: :

hvor ser jeg batchen?

 

På esken CPU'en kom i, men den har ingenting å si hvis du ikke skal klokke mer enn det du nevnet under.

 

hvis jeg klokker min 920 til ca 3.5ghz eller litt høyere hvor mye mindre levetid får CPUen min da?

 

Så lenge du har ordentlig kjøling på den så vil jeg si du ikke korter ned levetiden i det hele tatt, å den kommer ihvertfall ikke til å ta kvelden så lenge du har den. Men igjen, husk ordentlig kjøling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...