Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører litt superpi 1M på 4GHz HT:on nå

Fikk 10.250 på 1M.

Hadde veldig slappe timings på ram vil jeg tro, 8-8-8-24.

BCLK 191 x 21

Memory freq 2:8

Vcore 1.247

 

Vil jeg hente noen millisekund på strammere timings eller?

post-192623-1245867783_thumb.jpg

Endret av TMWH
Lenke til kommentar
Jepp! Må vente til sånn 05.00 får å få rom temp. under 25 grader.

 

Billig aircon er å sette en vifte på utsiden av vinduet til å blåse luft inn, dette er gull om kvelden/natta her. Da kan det klokkes godt. Er det da 18C ute, så blir det 18C inne... Ikke så lurt nå da (kl. 15,33), siden det er varmere ute enn inne :innocent:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Da har jeg fått tid til å prøve litt mer innstillinger. Og ikke minst, det har kommet en ny BIOS versjon.

 

173 x 23 = 3969MHz

2:8 Memory divider.

 

vCore: 1,211v under load (1,2500 i BIOS).

DRAM: 1,65v (stock)

CPU VTT: 1,20v (stock)

NB Core: 1,10v (stock)

 

vDroop er på.

 

W3540 med alle kjerner aktive, turbo er aktivert, og HT er på.

 

Stabilt gjennom 5 runder LinX med Use all memory. Maks temp denne gangen er 84, 82, 80 og 77 (kjerne 1-4).

 

23 grader i rommet.

 

<klippet bort bilde>

 

På meg virker det som om den nye BIOS versjonen gjorde utslaget. Den virker rett og slett mer stabil. Har fortsatt ikke fått de nye viftene mine, så det er fortsatt TRUE med 1 stk Noctua 1300rpm og et Antec P182 med 2 stk TriCool vifter (en bak og en foran). Den i toppen er tatt bort, og den nede mellom diskbur og psu er også tatt bort. Viftene kjører på medium hastighet ved hjelp av de medfølgende motstandene.

 

Skal prøve litt til nå for å se om jeg klarer 174 x 23, men har mine tvil. Hvis vCore må opp ytterligere blir det fort varmt. Da må jeg isåfall vente på nye vifter. Sendt fra Netshop i går, 4 stk Thermalright 1600rpm vifter.

 

Ikke noe særlig å quote seg selv sånn, men fant ut at det var den beste måten å peke hit på.

 

Har da montert 2 stk Thermalright 1600rpm vifter i push pull på TRUE, og testet igjen.

 

Fortsatt 23 grader i rommet og nøyaktig samme spenninger som sist.

 

Temperaturen fra 5x LinX med Use all memory; 83, 82, 79, 77. Altså 1 grad bedre på kjerne 1 og 3, uforandret på kjerne 2 og 4.

 

Mao så har jeg garantert et kontaktproblem mellom cpu og kjøler. Sjekket nå når jeg tok av kjøleren istad og det så greit ut under der.. Men er tydeligvis ikke det allikevel. Pastaen dannet en nesten perfekt stor sirkel under kjøleren og likt oppå prosessoren. Sirkelen var sånn at den ikke gikk heeelt ut i kanten noen steder, men dekket godt området hvor kjernene er.

 

Idle så har alle fire kjerner gått opp med 4-5 grader fra da jeg kjørte opprinnelig test tidligere i dag (før bytte av vifter).

 

Hadde det i det minste vært fort gjort å plukke av TRUE og rengjort den, for så å montere igjen.. Men de store klipsene må da lirkes så mye på for å få på plass kjøleren (klipsene må på etter at kjøleren er skrudd fast, og det er millimeter mellom kjøleren og andre ting på hovedkortet nå som jeg bruker disse sorte TRUE klipsene istedenfor metallstrengen som fulgte med).

 

I tillegg så har VReg temperaturen gått opp 5-6 grader siden tidligere i dag. Enda den er passivt kjølt.

 

Er det noen som har noen råd, bortsett fra å pine seg gjennom enda en demontert/rengjøring/montering i håp om at det skal bli bedre igjen.

Lenke til kommentar
hehe, kan se om jeg får gjort det men vi har i utgangspunktet en ganske så strict policy på slikt men mulig jeg kan ta noen små fra systemintegrasjonsrommet som ikke er selve serverrommet :)

 

 

ble det ingen bilder likevell ?

Såvidt jeg fikk høre ble kjøpet utsatt til over fellesferien :)
Lenke til kommentar
hehe, kan se om jeg får gjort det men vi har i utgangspunktet en ganske så strict policy på slikt men mulig jeg kan ta noen små fra systemintegrasjonsrommet som ikke er selve serverrommet :)

 

 

ble det ingen bilder likevell ?

Såvidt jeg fikk høre ble kjøpet utsatt til over fellesferien :)

 

 

 

ok :)

Lenke til kommentar
Det er jo bare å teste selv det :) Selv om det er samme batch, så trenger de ikkje være like gode.

 

Skillz i bios har ofte mye å si det også. Altså fininstille volt på alt mulig og heisann og hoppsann :p

 

Hvis dette skal gå på skillzså skal jeg være gla om jeg kommer opp i 3,0ghz :D Men er jo mye snakk om bra å dårlige batcher så derfor jeg lurte da... Får ikke sjekket før om noen dager da HK og minne kommer med posten. Så etter det tar det vel noen dager og byggevannkjølinga... om di delene kommer noen gang da (A) Så tenkte om noen hadde samme så kanske man kunne fått klarhet i hvor bra den var.

Lenke til kommentar

Siden I7 er så forskjellig selv om de er fra samme batch så må du bare prøve selv:P

Jeg fikk en som klarer 4 på 1,2, en annen fikk fra samme batch trenger 1.3.

Men 4 under 1,3 tipper jeg ja, det er rimilig sikkert.

Men som sagt man vet aldri, hva andre klarer med samme batch er bare et utgangspunkt.

Og nå kommer vi til det morsomme, man må bare ikke være heldig på klokkinga, men minnekontrollern også.

Skills kommer fort saålenge du er villig til og bruke noen timer i bios;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...