Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

For 24/7 klokking og stabilitet er det ingen som slår GB kortene tror jeg. Ikke prøvd Classified enda, men prøvd endel annet.

 

I allefall GigaByte kortene som er FORNUFTIGE kontra Classified kortet da...

Og nå kommer jo 760'n til Norge også da, litt billigere enn det vanlige og uten NF200.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, bra, så lenge hk støtter cpu, så får jeg jo flasha om til siste bios,

 

Leste akkuratt på XS: I have the W3520 Xeon paired with my R2E. Tonight I decided to try the 1406 Rampage II Extreme bios, and to my surprise the uncore, QPI Link and ram dividers are no longer locked in my bios!

 

Så lenge jeg får boota maskinen nå, så får jeg flasha om til denne, da er alt supert.

 

W3520'en jeg fikk var en 3849A773.

 

Får se hvordan den klokker, får ikke ram før imorra :cry:

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Har aldri skiftet BIOS før, men tenkte å gjøre det i nærmeste fremtid.

Leste noe på XS hvordan dette skulle gjøres.

Laste ned-> Instalere på cd-> inn i bios-> velg CD rom som 1.boot-> inn i bios, load defaults og du er klar. Tror kansje jeg glemte et punkt, men er det virkelig så enkelt?

Lenke til kommentar
Har EVGA x58 classified 759. Hvor kan jeg finne ut dette?

last ned iso filen fra evga og brenn på cd/dvd.. under boot så trykker du esc og velger cdrom.. resten leser du deg til.. s21s er visstnok den mest stabile selvom s21t er nyere.. flasha kortet mitt til s21s i går kveld..

Lenke til kommentar

tenker på å kjøpe meg en i7 920 prosessor, må det være d0 stepping for å overklokke eller går det med en vanelig og?

 

leste en av guidene og jeg så at man kan sette opp en 920 til 3.5ghz uten og røre volten i hele tatt, går det bare på en cpu med stepping eller går det med en random 920 cpu?

 

 

grunnen til jeg spørr er pga jeg tenker å kjøpe oppgradering sett istedet for å kjøpe alt separat,

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675

 

takk for svar

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar
tenker på å kjøpe meg en i7 920 prosessor, må det være d0 stepping for å overklokke eller går det med en vanelig og?

 

leste en av guidene og jeg så at man kan sette opp en 920 til 3.5ghz uten og røre volten i hele tatt, går det bare på en cpu med stepping eller går det med en random 920 cpu?

 

 

grunnen til jeg spørr er pga jeg tenker å kjøpe oppgradering sett istedet for å kjøpe alt separat,

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675

 

takk for svar

 

 

 

alle cpuer har stepping. 920 d0 er en litt dyrere en det du kaller vanlig som er C0. som jeg har forstått det fra "expertene" her på tråden så har ikke steppingen så veldig mye å si. dere experter får gi litt mere utfyllende info.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
tenker på å kjøpe meg en i7 920 prosessor, må det være d0 stepping for å overklokke eller går det med en vanelig og?

 

leste en av guidene og jeg så at man kan sette opp en 920 til 3.5ghz uten og røre volten i hele tatt, går det bare på en cpu med stepping eller går det med en random 920 cpu?

 

 

grunnen til jeg spørr er pga jeg tenker å kjøpe oppgradering sett istedet for å kjøpe alt separat,

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675

 

takk for svar

 

3,5GHz bør være innen rekkevidde for de fleste med Core i7 920. Mange hovedkort gir i underkant av 1,2v stock, og da kan man fort kjøre opp mot 3,8GHz.

 

Selvfølgelig kan ingen garantere noe som helst, da alle oppsett og prosessorer er forskjellig (selv om dem heter nøyaktig det samme), men 3,5GHz bør gå ganske bra. C0 eller D0 gjør ingenting. 3,5GHz bør man nå uansett.

Lenke til kommentar

Cool, da var R2E med w3520 oppe å gikk her. Rammen funka fint, driver å installerer win7 nå, flashe om bios etter det, så klokke litt :=)

 

Etter litt hjelp fra Formann så ser det bra ut her.

 

Kjører cpu på 191x21 1.22v, vqpi på 1.3v, ser stabilt ut så langt. Blir noe varm denne cpuen,

88,94,83,91 i temps pr core.

 

Merkelig at det skal være nesten 10'c temp forskjell melom to av corene..

 

Update: Regoopa cpu og får mere like tempraturer på samtlige cores nå. Får se hvordan det går etter litt testing.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Nope, da suger den jo varm luft rett fra baksiden av gfx og blåser lufta rett opp i kabinett taket. Ble bedre temps etter regoop, 15min prime gir rundt 86'c under load max.

 

Cpu score i Vantage.

 

24644

 

System score(aner ikke om dette er bra)

 

P16919

 

--

 

Må si at Core i7 opsett føles mer responsivt en et c2q opsett. Merker forskjell i spill. Skal teste litt videre imorgen.

 

Pr akkuratt nå: 191x21 1.22v vcore, vqpi 1.25v , skal prøve å bevege meg neddover på volt imorgen på samme blck settings. Se hvor lavt jeg kommer før det er stopp.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...