Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Alt handler om kjøling med i7. De fleste D0 er kapable til høy oc så lenge man klarer holde temps nede. 4.2-3 kan være mulig om man har optimal luftkjøling og lav nok ambient, over det kreves vann eller bedre.

 

87 grader på 4 ghz er mye, likner på min første W3520. Noen er varmere enn andre. Sam hadde god effekt av å gå fra Noctua til Megahalems, jeg sverger til TRUE som slår min Noctua ganske betraktelig.

Btw, skal du teste med LinX, så må du velge "All" på minne, 772 stresser systemet minimalt.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det gode tipset. Når jeg setter PCIE FREQ til 104, klarte jeg å få en BCLK 227.

Sier meg fornøyd for i kveld, er bestemt på å klare 230, men ikke i kveld.

Noen bilder kommer snart hvis noen skulle ønske å se det :)

Endret av TMWH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

TRUE gir best temps vertikalt (dvs viftene opp/ned i et stående kabbis) på i7-W3520, Fem, seks greder lavere. Aner ikke hvorfor, men sånn er det ihvertfall hos meg (4.452Ghz (21x215), ht=off, prime (60min@79c) stable).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Derfor jeg er så glad i Dfiet mitt 225 på bclk uten og tweake :D

Hmm, får sette meg ned i morra med det og se hvor høyt det går :hmm:

 

Haha! Men tror mitt classified er bedre en DFI under kulde :p

Neida, men skal presse opp blck mer i dag.

 

Men har DU testa det på kulde da?

Lenke til kommentar
TRUE gir best temps vertikalt (dvs viftene opp/ned i et stående kabbis) på i7-W3520, Fem, seks greder lavere. Aner ikke hvorfor, men sånn er det ihvertfall hos meg (4.452Ghz (21x215), ht=off, prime (60min@79c) stable).
Godt tips, det skal jeg teste når jeg monterer min W3520. Har det med å gjøre hvordan heatpipsene krysser kjernene, at flere pipes "treffer" siden de går tversover kjernene i sokkelen? Eller blir det motsatt :hmm:

 

 

Nizzen, ser ut som jeg "ikke behøver" å teste 0510 biosen for å finne ut det du lurte på.

Posted:6/15/2009 11:40:00 PM # 1

Hi all,

 

My configuration :

P6T6 WS Revoltuion (bios : 0407 and 0501)

3x2Gb Muskin

Xeon W3520

 

I've a little question.

 

In the bios (0407 and 0501) i've not acces to :

UCLK Frequency

QPI Frequency

Normally it's under the DRAM Frequency...

 

I try with AI Tweaker on Manual, DOCP and XMP. :(

 

Some on can help me ??

 

Thank you very much

Synd og jeg håper de snart kommer med god støtte for Xeon, det er jo tross alt et WS produkt. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da har jeg fått tid til å prøve litt mer innstillinger. Og ikke minst, det har kommet en ny BIOS versjon.

 

173 x 23 = 3969MHz

2:8 Memory divider.

 

vCore: 1,211v under load (1,2500 i BIOS).

DRAM: 1,65v (stock)

CPU VTT: 1,20v (stock)

NB Core: 1,10v (stock)

 

vDroop er på.

 

W3540 med alle kjerner aktive, turbo er aktivert, og HT er på.

 

Stabilt gjennom 5 runder LinX med Use all memory. Maks temp denne gangen er 84, 82, 80 og 77 (kjerne 1-4).

 

23 grader i rommet.

 

post-4613-1245516350_thumb.jpg

 

På meg virker det som om den nye BIOS versjonen gjorde utslaget. Den virker rett og slett mer stabil. Har fortsatt ikke fått de nye viftene mine, så det er fortsatt TRUE med 1 stk Noctua 1300rpm og et Antec P182 med 2 stk TriCool vifter (en bak og en foran). Den i toppen er tatt bort, og den nede mellom diskbur og psu er også tatt bort. Viftene kjører på medium hastighet ved hjelp av de medfølgende motstandene.

 

Skal prøve litt til nå for å se om jeg klarer 174 x 23, men har mine tvil. Hvis vCore må opp ytterligere blir det fort varmt. Da må jeg isåfall vente på nye vifter. Sendt fra Netshop i går, 4 stk Thermalright 1600rpm vifter.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har knekt noe, for jeg sliter med en skikkelig ustabil maskin om jeg går bort fra AUTO eller 19x multi.

20x og 21x er ikke i nærheten av stabilt, selv om jeg beholder samme vQPI og vCore.

 

Jeg skulle kjøre litt 06 på 4500Mhz, men glemte at jeg hadde montert Hyper212´n på nytt og vridd den 90grader. Jeg hadde også elendig kontakt, så her var det 100c før jeg rakk å blunke.

Etter dette har 20x og 21x vært helt umulige.

 

211x19 med 1.29vCore og 1.34vQPI er stabilt i lange baner, men 191x21 kommer ikke engang inn i Windows, og jeg måtte kjøre repair for å få Windows opp igjen.

Litt kjedelig siden jeg nå har fått montert en Noctua og hadde håpet å treffe 4200 stabilt.

 

Jeg mistenker hovedkortet for å være synderen her, men litt mer testing må til.

 

Noe annet som overasker meg, er at prime-load default BIOS instillinger resulterer i en temp på 65c. Altså gir 2800Mhz @ 1.2v kun 15c lavere temp en 4Ghz 1.29v.

Noe som ikke henger på greip her, og det hadde ikke overasket meg om det er Asus som er synderen.

 

På tide med DFI/Classified? :D

Endret av formann
Lenke til kommentar

1,2v er "alt for mye" for "bare" 2800MHz på disse prosessorene. Jeg kjører et godt stykke under 1,1v på 3000GHz stock. Hvis Asus gir default 1,2v til prosessoren så er det noe feil en plass.

 

Mulig det skal være sånn rett og slett for å sikre stabilitet, men det er i alle fall ikke nødvendig overhodet for 2800MHz. 1,2v holder til 3,8-3,9GHz det.

 

 

Regner med at du allerede vet dette da men ;)

 

Jeg har vært veldig, veldig fornøyd med mitt EVGA X58 3X SLi hovedkort. Har alltid hatt Asus tidligere, men det er det definitivt slutt på.

Lenke til kommentar

Men det er vel bare Asus P6T som har lys i heatpipen!!? :fun:

 

(Så da kan det jo være det samme at det mangler noen instillinger i bios for Xeon, og at 21 multi ramler ned... )

 

Nei det er ikke lett dette Theo, og jeg klarer heller ikke å foreta et valg ifht nytt HK. Lurer på om jeg ikke bare skal gjøre som TL1000, la sommer være sommer og se om valget faller lettere til høsten.

Når var det nå egentlig disse nye hovedkortene skulle begynne å dukke opp? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...