Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Dere er så forbaska nøye på det :p Jeg slenger et lommetørkle rundt sokkelen, og bøtter på nitro (satt på spissen) :ph34r:

 

Begynner bare å like Knophflermannen mer og mer her.

Dasspapir til å bare tørke av CPUen, så lommetørkler til isolasjon for Nitroen.

Utrolige metoder for å ta WR'er må jeg si...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere er så forbaska nøye på det :p Jeg slenger et lommetørkle rundt sokkelen, og bøtter på nitro (satt på spissen) :ph34r:

 

Begynner bare å like Knophflermannen mer og mer her.

Dasspapir til å bare tørke av CPUen, så lommetørkler til isolasjon for Nitroen.

Utrolige metoder for å ta WR'er må jeg si...

 

Det var satt på spissen, men poenget er at jeg ikke gidder å være så jææævlig nøye. Godt nok er godt nok. :p Iso på snøkjøling = care, men bør ha LITT på fase, hvertfall. For å illustrere hvor lite som egentlig skal til så måtte jeg ned på -100 og vel så det før det begynte å fryse på minneslottene her. Ikke rare isolasjonen som trengs for fasekjøling osv, egentlig.

 

@TMWH:

 

Bordet er vel Dimastech'en min som soppen låner nå (med mindre han har flere benchebord). Kjøpte den fra en fyr jeg tror er semi-aktiv her på bruket. Fant ut at jeg er for lat til å skru når jeg bencher, mye mer tidsbesparende å bare finne fram en HK-eske, evt University Physics 11th Edition, og bare legge HK oppå der. :D

 

Flere jallatriks: bruke låret som musematte (har ikke skrivebord der benchinga foregår)... og helle nitro rett i poten uten å bruke termos (noen syns faktisk det er rart).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hehe... "KnopflerKnut" bencher like ghetto som meg selv når jeg har dårlig tid og "bare må" teste noe nytt "stash".

Gamle hk-esker og delene strødd utover parketten funker hver gang. :)

 

Edit@"soppen":

 

Har såvidt fått kjørt litt test av W3520'en din.

Og bekreftet at den ser stabil ut @[email protected]'ish..

Da er loadtemps ca. 70.

Greit det. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Hehe... "KnopflerKnut" bencher like ghetto som meg selv når jeg har dårlig tid og "bare må" teste noe nytt "stash".

Gamle hk-esker og delene strødd utover parketten funker hver gang. :)

 

Edit@"soppen":

 

Har såvidt fått kjørt litt test av W3540'en din.

Og bekreftet at den ser stabil ut @[email protected]'ish..

Da er loadtemps ca. 70.

Greit det. :)

 

Er det mulig å få sett en BIOS template for denne? Vet at det ikke trenger virke for andre, selv med samme hk og cpu, men det kan kanskje gi meg en pekepinn på noe jeg har glemt i min template (som står litt tidligere i tråden). 3,8-3,9 går supert med 1.2, men 4.0 virket dønn umulig (med mindre jeg gikk opp til 1,3v, og det ble aalt for varmt). Mulig jeg bare mangler en liten detalje på en annen spenning eller noe for å få det til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hehe... "KnopflerKnut" bencher like ghetto som meg selv når jeg har dårlig tid og "bare må" teste noe nytt "stash".

Gamle hk-esker og delene strødd utover parketten funker hver gang. :)

 

Edit@"soppen":

 

Har såvidt fått kjørt litt test av W3520'en din.

Og bekreftet at den ser stabil ut @[email protected]'ish..

Da er loadtemps ca. 70.

Greit det. :)

 

Er det mulig å få sett en BIOS template for denne? Vet at det ikke trenger virke for andre, selv med samme hk og cpu, men det kan kanskje gi meg en pekepinn på noe jeg har glemt i min template (som står litt tidligere i tråden). 3,8-3,9 går supert med 1.2, men 4.0 virket dønn umulig (med mindre jeg gikk opp til 1,3v, og det ble aalt for varmt). Mulig jeg bare mangler en liten detalje på en annen spenning eller noe for å få det til.

 

Ikke noe hokus-pokus her.

Nå er ikke Bios-settings direkte overførbare fra ett system/oppsett av hardware, ikke engang for identisk hardware.

Bios-versjon kan også han noe å si.

 

Det ovenstående er med Gigabyte EX58-UD3R + W3520 + 3x1GB Crusial DDR3-1333. Siste offisiell bios (F6).

 

Har "kun" satt VCore til 1.25(Bios)= 1.21 load, VDimm=1.65. QPI/VTT som mange av dere føler for må endres har jeg ikke rørt en eneste gang for de 3 CPU'er jeg nå har benchet/testet (2x920 C0 + nå denne W3520).

Slått av alt av C1n/CPU-feature i CPU-"page" i Bios. Laveste MP for CPU/RAM (x6)

Og kjørt med Turbo ON/Off (211x19 og 191x21). Også prøvd litt med MP=20.

Ja, D0 er bedre men er enig med Formann at det er litt vel mye hype. En god C0 er ikke mye dårligere mtp 24/7-settings/benching. Trenger dog mer volt. Og det er noen batcher D0 som er eksepsjonelt mye bedre enn hva vi har vært vant til.

Men gidder ikke bruke mye tid på dette nå om sommeren...

Kommer sterkere tilbake til høsten/vinteren.

:)

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått montert Noctua´n. De var så snille å sende et LGA1366 feste gratis. God service.

 

Jeg skrellet 10c av temperaturen i forhold til den gamle Hyper212 kjøleren. Ikke værst det, men jeg hadde håpet å komme under 75c på 4Ghz.

Kan være at monteringen ikke ble optimal, men jeg venter noen dager før jeg sjekker. Jeg brukte OCZ sin kjølepasta siden jeg ikke fant den som fulgte med Noctua-kjøleren.

 

Oldman: Var det slik at du tjente en del på å snu den 90grader? Vet du om det var bedre kontakt som gjorde susen, eller tror du det var horisontale heat-pipes?

post-16425-1245415393_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker, har ikke prøvd så mye med Noctua'n.

På TRUE er jeg ganske sikker på at det er rettningen på pipes mot kjerner som gir økt effekt.

Ser de fleste som tester/bruker TRUE kjører den andre veien (gjorde det selv på 775), men på i7 er det tydeligvis motsatt.

Lenke til kommentar

Jeg har både Noctuna og TRUE. Fikk best resultat med TRUE. Jeg har TRUE kjøleren slik at når jeg har kabinettet stående slik det skal. Altså rett vei, så ligger truen horisontalt. Dette fungerer flott for meg da jeg har 2 stk 12 mm vifter som blåser ut av taket på kabinettet. TJ07.

Lenke til kommentar

Ser helt normalt ut for meg formann. Nesten identiske temperaturer som meg ved den hastigheten også. Jeg opplevde ingen forskjell på temperatur når jeg roterte min kjøler. Dette var på en c0, antec900 kabinett med 2x 120mm innsug, 2x 120mm + 1x 200mm ut

Lenke til kommentar

Det var litt varmt i rommet når jeg testet i sta, og etter litt lufting stabiliserte temperaturen seg på 79c (4010Mhz 1.29v)

Jeg kjører 1.34 vQPI så det kan nok være en idé å tvinge den så langt ned som mulig. Jeg regner med at all den chachen og 3 minnekontrollere utgjør en god del av varmeutviklingen.

 

Jeg oppdaget en litt artig sak i CPU-Z i sta. CPU-Z er litt på bærtur.

post-16425-1245427430_thumb.jpg

post-16425-1245427438_thumb.jpg

post-16425-1245427452_thumb.jpg

post-16425-1245427463_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sitter og prøver å finne max BCLK på min Core i7 920 D0 Batch= 3849A769

Har teste litt frem og tilbake, men virker som jeg stopper på 220.

Har ikke klokket i7 så lenge, så vet ikke alle triksene som trengs får å få en høy Bclk.

Legger til noen BIOS settings her, si gjerne hva dere TROR kan fungere så vil jeg teste det.

TCL SETTING = 9

TRCD = 9

TRP = 9

TRAS = 24

CPUVcore = 1.329

CPU VTT = +300

CPU PLL = 1.9

DIMM = 1.625

QPI PLL VCORE = 1.325

IOH VCORE = 1.2

IOH/ICH/IO = 1.625

CPU CLOCK RATIO = 13x

CPU HOST FREQ = (booter med 200, setter den til 220 i ELEET)

CPU UNCORE FREQ = 16x

PCIE FREQ = 100MHz

CPU PWM = 940KHz

Lenke til kommentar
Jeg har både Noctuna og TRUE. Fikk best resultat med TRUE.

 

Har både TRUE og Noctuna. Fikk litt lavere temp med Noctuna.

 

jaok.

 

Må si jeg er litt misunnelig på folk her, hva enn jeg gjør så forblir cpu'en varm :/ har noctuan slik at viftene blåser ut horisontalt, kan det være verdt å prøve vertikalt?

 

post-21519-1245451739_thumb.png

 

cpu-z bugger, er ikke 965, nesten 90 grader for en slik klokk, når andre får flerfoldige grader lavere med samme heatsink gjør meg relativt deppa :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...