Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Voldsomme Volt du kjører og høy V = varme.

De Voltene må du ha fått fra noen som kjører C0?

 

Prøv først 1.25 på VCore, (burde gå greit på en D0 men det finnes variasjoner) jeg kører min på 1.2VCore som er 1.1688 under load

 

CPU PLL høres drøy ut også, du bør ha den under 1.9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har klokket litt igjen i dag.

 

Min W3540 er i alle fall stabil på 1,2v nå, og 3850MHz (175x22). Mem divider er satt til 2:8, men minne har jeg ikke prøvd å gjøre noe med enda. Ikke kommet så langt.

 

VCore 1,200v

VTT 1,200v

DRAM: 1,600v

NBCore: 1,100v

 

QPI PLL: 1,100v

CPU PLL: 1,800v

 

 

Prøvde opp til 4015MHz også, men da ble det for varmt. Måtte opp mot 1,300v VCore og CPU VTT, og da fikk jeg nærmere 85 grader VREG og 90++ på kjernene. Så da ble det syting fra CPUen ;)

 

Har en TRUE med 1 stk Noctua 1300rpm vifte bare. Skal prøve å bygge om til PP (push pull med en ekstra Noctua). Så blir det forhåpentligvis litt kjøligere. Var 26 grader i rommet mens jeg holdt på.

 

Tror nok 4GHz er innenfor rekkevidde med litt mer jobbing.

Lenke til kommentar
Jeg har klokket litt igjen i dag.

 

Min W3540 er i alle fall stabil på 1,2v nå, og 3850MHz (175x22). Mem divider er satt til 2:8, men minne har jeg ikke prøvd å gjøre noe med enda. Ikke kommet så langt.

 

VCore 1,200v

VTT 1,200v

DRAM: 1,600v

NBCore: 1,100v

 

QPI PLL: 1,100v

CPU PLL: 1,800v

 

 

Prøvde opp til 4015MHz også, men da ble det for varmt. Måtte opp mot 1,300v VCore og CPU VTT, og da fikk jeg nærmere 85 grader VREG og 90++ på kjernene. Så da ble det syting fra CPUen ;)

 

Har en TRUE med 1 stk Noctua 1300rpm vifte bare. Skal prøve å bygge om til PP (push pull med en ekstra Noctua). Så blir det forhåpentligvis litt kjøligere. Var 26 grader i rommet mens jeg holdt på.

 

Tror nok 4GHz er innenfor rekkevidde med litt mer jobbing.

 

Det rimer ikke at en 3540 skal klokke så dårlig.

 

Du burde prøve 19x210 eller 190x21 på 1.2-1.25vCore (1.25-1.3v VTT/QPI)

 

Det virker uansett til å være noe galt med kjølingen. Du burde ta den av for å sjekke om det har vært god kontakt. Ta gjerne et bilde av hvordan det ser ut når du har tatt av kjøleren, og legg ut her.

Den skal ikke klokke så dårlig og være så varm samtidig. Ihvertfall ikke uten at det er noe galt med den.

Lenke til kommentar

Tror rett og slett det er lite luftstrøm. Temperaturen gikk sakte men sikkert oppover og oppover. Ikke noe brå hopp liksom, som jeg tror det ville vært med dårlig kontakt. Kjørte LinX og hadde kjørt i nesten 3 minutter når den slo seg av grunnet temperatur. Da hadde den steget grad for grad oppover siden jeg startet LinX.

 

Men kan alltids se etter når jeg monterer en ekstra vifte senere.

Lenke til kommentar
Tror rett og slett det er lite luftstrøm. Temperaturen gikk sakte men sikkert oppover og oppover. Ikke noe brå hopp liksom, som jeg tror det ville vært med dårlig kontakt. Kjørte LinX og hadde kjørt i nesten 3 minutter når den slo seg av grunnet temperatur. Da hadde den steget grad for grad oppover siden jeg startet LinX.

 

Men kan alltids se etter når jeg monterer en ekstra vifte senere.

 

 

Den enkleste måten å teste det på er å ta av sidedekselet.

 

Har du et veldig lite kabinett, eller dårlig med vifter i det?

Lenke til kommentar

Antec P182 med en vifte i front, og en vifte bak ved PWM kretsene. Tatt bort viften i toppen, og viften nede mellom PSU og HDD buret.

 

Også er det en HR-03 GT skjermkort kjøler som dumper all varmen inn i kabinettet. TRUE på prosessoren med en stykk Noctua 1300rpm vifte. That's it :) Så godt som lydløst.

Lenke til kommentar
Tenkte siden det var noen som hadde tenkt og prøve "viskelær"-isolasjons metoden at jegk unne vise et par bilder fra i dag:)

 

post-80636-1244927363_thumb.jpg

 

 

post-80636-1244927371_thumb.jpg

 

Ser veldig bra ut! Litt annerledels farge på viskelæret en jeg har sitt tidligere :p

Skulle vell gjerne skaffet deg litt armaflex eller noe slikt? Men hvis det funker det du har, så er det jo ikke noe å tenke på.

Lenke til kommentar

Armaflex haddej eg brukt hadde jeg kunne kjøpt det her jeg bor, men det du får på Chlasern holder i lange bananer( det grå du ser fungerer på samme måte som armaflex). Og null kodens på -50:)

Men hadde det vært opp til meg så hadde jeg brukt armaflex, men det duger:P

Er et stykke og dra får og få tak i det, og etter jeg fant denne metoden så er armaflex ikke nødvendig i samme grad. Er det som er greit med denne metoden;)

Er faktisk ikke viskelær, er modellgummi :!:

"110 grader i ovner i 20 minutter får og få det hardt" står det på pakken:P

Og du får det i alle farger omtrent så du kan være en sikkelig fargeklatt hvis du vil.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Tror rett og slett det er lite luftstrøm. Temperaturen gikk sakte men sikkert oppover og oppover. Ikke noe brå hopp liksom, som jeg tror det ville vært med dårlig kontakt. Kjørte LinX og hadde kjørt i nesten 3 minutter når den slo seg av grunnet temperatur. Da hadde den steget grad for grad oppover siden jeg startet LinX.

 

Men kan alltids se etter når jeg monterer en ekstra vifte senere.

 

 

Den enkleste måten å teste det på er å ta av sidedekselet.

 

Har du et veldig lite kabinett, eller dårlig med vifter i det?

 

Hvis jeg åpner døren på kabinettet, og i tillegg åpner fronten, og øker viftene fra medium til maks, så sparer jeg 5 grader på kjernene, skjermkort og på VREG. Dette er under full belastning med LinX. Altså ikke noe særlig å hente der.

 

Men som nevnt tidligere, den er veldig grei på 1.2000v, og holder maks 75 grader under load(LinX) på varmeste kjerne. Og kjører mye kaldere i reelle programmer og spill. Derimot på 1.3000v så var den helt syykt varm. Gikk i reboot etter å ha passert 96 grader. Så det er mao over 20 grader forskjell mellom 1.2v og 1.3v.

 

Men vi får som sagt se igjen når viftene mine er byttet ut med Noctua, og jeg får en ekstra Noctua på prosessoren. Flytter en del mer luft med push pull tror jeg, enn bare push.

Lenke til kommentar
Tror rett og slett det er lite luftstrøm. Temperaturen gikk sakte men sikkert oppover og oppover. Ikke noe brå hopp liksom, som jeg tror det ville vært med dårlig kontakt. Kjørte LinX og hadde kjørt i nesten 3 minutter når den slo seg av grunnet temperatur. Da hadde den steget grad for grad oppover siden jeg startet LinX.

 

Men kan alltids se etter når jeg monterer en ekstra vifte senere.

 

 

Den enkleste måten å teste det på er å ta av sidedekselet.

 

Har du et veldig lite kabinett, eller dårlig med vifter i det?

 

Hvis jeg åpner døren på kabinettet, og i tillegg åpner fronten, og øker viftene fra medium til maks, så sparer jeg 5 grader på kjernene, skjermkort og på VREG. Dette er under full belastning med LinX. Altså ikke noe særlig å hente der.

 

Men som nevnt tidligere, den er veldig grei på 1.2000v, og holder maks 75 grader under load(LinX) på varmeste kjerne. Og kjører mye kaldere i reelle programmer og spill. Derimot på 1.3000v så var den helt syykt varm. Gikk i reboot etter å ha passert 96 grader. Så det er mao over 20 grader forskjell mellom 1.2v og 1.3v.

 

Men vi får som sagt se igjen når viftene mine er byttet ut med Noctua, og jeg får en ekstra Noctua på prosessoren. Flytter en del mer luft med push pull tror jeg, enn bare push.

Jeg opplevde 3-4c forskjell fra en vifte til pushpull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...