Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Noen her som vet hva Kneaded rubber eraser er på norsk, og hva du skal spørre etter i f.eks en butikk? Litt uten om tema, men skal brukes til isolasjon av Hk/i7, så går vell greit tror jeg. Står litt om dette her: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=201916

 

det er viskelær, bare i større firkanter. Det er det kunstere bruker siden man kan rive av biter som man selv vil.

Var og handlet EBERHARDFEBER FIMO SOFT, har snakket med Loc.o på XS of han sa at den er like grei som andre;)

Skal prøve det i dag;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du mente meg Oldman, så er det desverre ikke I7:(

Men du skal få vite de uansett;)

Commandoet gikk til helvette i går, det sa poff så det holdt :!:

Tror det begynte og bli slitt, var en sort liten dings som bestemte seg for og bli fyrverki:P

Jeg skal få I7 på kulde, men tenkte og se om jeg fikk tak i en av de dual-cores til I7 som jeg har sett:)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
hehe, kan se om jeg får gjort det men vi har i utgangspunktet en ganske så strict policy på slikt men mulig jeg kan ta noen små fra systemintegrasjonsrommet som ikke er selve serverrommet :)

 

 

hva er det som ligger på serverene ? eller er det "classified"?

 

og hva er risken med å ta bilder selveste serveren

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

det som er genialt med gummi som isolasjon er at den er lett og fjerne og er lufttett, det som kan være lurt er og legge papir oppå laget med gummi tileffele den svetter som noen typer gjør.

Og legg litt neopren eller armaflex i sokkelen før du låser cpuen på plass for og være sikker på det er er liufttett der også.

Men det beste er hvor fint hket ser ut etter man har fjernet alt, bruker man foreks Chlasern og er "lur" nok til og ta limet på så kan man glemme en lett jobb:P

Pluss at limet er sp sterkt at det kan hvis man er uheldig skade hket når man prøver og ta det av:)

Man kan også bruke litt malerteip over mtallet på metallet rundt selc cpuen. Eller man bruker gummien helt opp til spuen så bare cpuen vises:)

 

Det var quad faktisk, men denne her kan vel være noe for de som vil ha billig quad:

https://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=163971&model=

 

Er det noen grunn til at ingen tenkerp å denne, den er bare på 1,86ghz da:P

Men litt oc-rom bør jo den ha.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Vil bare påpeke at en 920 havner på 965\975 sin ytelse med litt klokking:D

Men når det er sagt, man må ikke ha I7 for og ha en bra pc.

775 holder masse fremdeles, jeg er av den "fremtids"-dott-typen :!:

Skulle jeg vært økonomisk så haddej eg bare brukt QX6800en min.

Men så er det noe med ny hardware da:P

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Heisan!

 

Har akkurat for mitt flotte nye i7 system sammen, og mens jeg venter på CPU kjøler har jeg et lite nybegynner spørsmål.

 

Ifm CPU-Z pluss andre programmer ligger Core speed på ca 1600 MHz. Mangler ikke jeg en ca 1000 Mhz eller er det noe jeg har misforstått?

 

Edit. Bommet på å legge ved et bilde av CPU-Z gitt. Ble noe helt annet

Endret av Leoparden
Lenke til kommentar
Heisan!

 

Har akkurat for mitt flotte nye i7 system sammen, og mens jeg venter på CPU kjøler har jeg et lite nybegynner spørsmål.

 

Ifm CPU-Z pluss andre programmer ligger Core speed på ca 1600 MHz. Mangler ikke jeg en ca 1000 Mhz eller er det noe jeg har misforstått?

 

Edit. Bommet på å legge ved et bilde av CPU-Z gitt. Ble noe helt annet

Anbefaler å lese sticky trådene i toppen av CPU forumet, svaret står der :) (hint, speedstep)

Lenke til kommentar
Heisan!

 

Har akkurat for mitt flotte nye i7 system sammen, og mens jeg venter på CPU kjøler har jeg et lite nybegynner spørsmål.

 

Ifm CPU-Z pluss andre programmer ligger Core speed på ca 1600 MHz. Mangler ikke jeg en ca 1000 Mhz eller er det noe jeg har misforstått?

 

Edit. Bommet på å legge ved et bilde av CPU-Z gitt. Ble noe helt annet

Belast CPU-en.

Lenke til kommentar
det som er genialt med gummi som isolasjon er at den er lett og fjerne og er lufttett, det som kan være lurt er og legge papir oppå laget med gummi tileffele den svetter som noen typer gjør.

Og legg litt neopren eller armaflex i sokkelen før du låser cpuen på plass for og være sikker på det er er liufttett der også.

Men det beste er hvor fint hket ser ut etter man har fjernet alt, bruker man foreks Chlasern og er "lur" nok til og ta limet på så kan man glemme en lett jobb:P

Pluss at limet er sp sterkt at det kan hvis man er uheldig skade hket når man prøver og ta det av:)

Man kan også bruke litt malerteip over mtallet på metallet rundt selc cpuen. Eller man bruker gummien helt opp til spuen så bare cpuen vises:)

 

Det var quad faktisk, men denne her kan vel være noe for de som vil ha billig quad:

https://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=163971&model=

 

Er det noen grunn til at ingen tenkerp å denne, den er bare på 1,86ghz da:P

Men litt oc-rom bør jo den ha.

 

Ja, har isolert hk'et til bruk med tørris. Brukte Armaflex, el-teip, tørkepapir og en gummimatte (ikke i den rekkefølgen det står i btw) Dette gikk helt fint dette, men når jeg skal teste litt ut med classified hk'et tar jeg ingen sjangse.

 

Noe slikt tror jeg at jeg gjør, pluss armafleks, tørepapir osv :)

post-192623-1244756696_thumb.jpg

post-192623-1244756947_thumb.jpg

Endret av TMWH
Lenke til kommentar

Da har vi fått en i7 960 i hus, men jeg synes den blir veldig varm... har bare fulgt en guide jeg fant på nettet... endret på bclk, cpu volt, cpu ppl volt, og qpi/dram volt til til henholdsvis 1.35, 1,95 og 1,35. Jeg er inneforstått at det trengs mer tweaking til enn dette, men jeg synes allikevel at når tempen kryper seg sakte men sikkert opp mot tjmax at noe er litt feil.

 

idler gjør den på ca 50grader... LinX pusher kjernene helt til tjmax i løpet av en komputasjon.

 

Kan cpu kjøleren ha for dårlig kontaktflate? Er rimelig sikker på at mengde AS5 er riktig baserst på tidligere påføringer.

Tips og triks mottas med glede.

 

post-21519-1244881851_thumb.png

 

Ps. Kjøler er noctua push pull.

Endret av Jack Bauer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...