Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Når man holder på med hw sånn som TL1000S, jeg og flere andre her inne holder på, så er det klart det koster. Jeg har helt klar prioritering av hva min kr brukes på.

 

Mine 3 W3520 er kjøpt av digitalimpuls til butikkpris. Betaler gjerne en hundrelapp ekstra for den servicen dp ga med stepping info etc.

 

Mine 2 GB kort er begge demo kort fra komplett, 1800 for ud5 og 1600 for extreme kortet.

DFI kortet ble kjøpt av komplett til full pris, har lenge ventet på at det skulle komme et demo kort :(

 

Ram kjøpte jeg fra mpx på tilbud, ocz platinum 1333 cl7 brikker for 100kr pr GB.

 

Har 2 8800GTS 512 kort kjøpt for 375kr stk fra ps demo, billig for godt over 25k i 06.

 

Før bygde jeg peser for venner og bekjente for det jeg fikk til overs av hw, nå går det meste med til å holde husets mange peser i topp stand (må jo ha 8 kjerners cpu i surfepesen i stua!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oldman: Gigabyte klarer vel ikke heller nærheten når det kommer til minneklokking iforhold til Dfi.

Der syns jeg Dfi er helt genialt for og ha sagt det.

GB kortenes styrke ligger i høyere stabil cpu oc ved lavere vcore enn de andre kortene jeg har testet. Fint for 24/7 men kjedelig å leke med :D

Regner med de kommer sterkere tilbake i neste runde i løpet av sommeren.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar

Gigabyte kortet liker jeg også:p

Men på minnefronten klarer den ikke i nærheten av Dfiet:S

Men jeg primer på 1,23\1,27vtt på 4,2ghz på UD4P nå, noe som ikke er så halvgærnt. Men jeg trenger samme volt på begge kortene, gjelder på 920 og Xeonen, men hvem som er mest stabil vet jeg ikke siden jeg nekter flere timers priming:P

 

 

 

post-80636-1244498449_thumb.jpg

 

 

Edit: sorry, jeg rotet litt

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Hvor langt opp på pci-e frekvensen kan dere gå opp før f.eks nettverket slutter å funke? Mitt klikker rundt 110 mhz.

Men man trenger jo ikkje nettverk når man bencher :p

Hmm, det minnet meg på at jeg har kjørt PCI-e 110 den siste uken, og hari den perioden installert Win-7, lastet en del fra nett, og mye over GB-lan, samt brukt flysimulator uten at det har feilet.

Har rett og slett glemt instillingen etter et forsøk på å komme videre med BLCK klokk. (Mislykket sådan :( )

Så kan dermed i det minste gå god for at P6T v1 og GTX285 klarer 110 stabilt. Kan godt hende den klikker på 111 da, har aldri prøvd. :)

 

 

Jeg fikk problemer so fort jeg prøvde 105Mhz PCIe, men da hadde jeg alt fått benchet litt på 219 BLCK så jeg gadd ikke å presse videre. På det punktet kunne det være hva som helst siden jeg var svært nære max på RAM, BLCK og RAM. Å finne ut av det ville tatt litt lenger tid en jeg gadd akkurat der og da.

 

Når jeg klarer å få tak i et feste til Noctua´n skal jeg gjøre et nytt forsøk. Om da ikke varmen og øltørsten har fått overtaket. Det er viktig å benytte sjansen, for det er ikke så alt for mange dager med godt vær. En tur i Stavern eller Viksfjord og litt wakeboard og tube trumfer overklokking :D

Lenke til kommentar
Mine 3 W3520 er kjøpt av digitalimpuls til butikkpris. Betaler gjerne en hundrelapp ekstra for den servicen dp ga med stepping info etc.

 

Hvordan klokker W3520 du har? Hvilken batch / stepping er det?

Tenkte å å kjøpe en sånn cpu fra digitalimpuls selv.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Mine 3 W3520 er kjøpt av digitalimpuls til butikkpris. Betaler gjerne en hundrelapp ekstra for den servicen dp ga med stepping info etc.

 

Hvordan klokker W3520 du har? Hvilken batch / stepping er det?

Tenkte å å kjøpe en sånn cpu fra digitalimpuls selv.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry13880080

 

Batchen hans gidder jeg ikke å lete frem, men regner med at han har skrevet den i en post en plass.

Lenke til kommentar
Mine 3 W3520 er kjøpt av digitalimpuls til butikkpris. Betaler gjerne en hundrelapp ekstra for den servicen dp ga med stepping info etc.

 

Hvordan klokker W3520 du har? Hvilken batch / stepping er det?

Tenkte å å kjøpe en sånn cpu fra digitalimpuls selv.

De klokker bra. Mange som mener xeon jevnt over klokker litt bedre en vanlige desktop modeller. Er store forskjeller på cpuene innen hver batch/uke etc, så ikke så viktig hva du får. Ikke sikker, men på meg virker det som uke 45-48 er best, 49-52 dårligere.

Mine er 3845A935 og 3848A352.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar

Jeg venter på custom topp med mounting osv. til Gtx-blokka mi:D

Elsker XS og hvor mye rart som dukker opp der.

Bare at det blir med 1366-bakplate og 1366-feste oppå:D

Skal jo begynne med et prosjekt etterhvert, litt morsomt og ha noe som ikke alle har. Jeg likte den der meget godt, kanskje jeg har litt sær smak.

HT3 er bedre ja;) Men fikk en grei pris som blir MYE billigere enn og kjøpe ny blokk.

hmm, lurer på hvilken av de heatkiller-blokkene til NB som passer til NB på Dfiet :hmm:

Har du noe snøring der Oldman?

 

post-80636-1244594893_thumb.jpg

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...