Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville ikke dette være den perfekte plassen? Samme for meg egentlig, bare litt rart at "alle" resultatene blir postet her i cpu forumet når hw.no har ett eget oc forum

 

Nei, for dette er samletråden og har blitt samlingsplassen for vi som klokker I7.

Hvis man kjører ekstrem klokking og vil vise seg frem litt eller prøver og slå en score så kan det være greit med egen tråd.

Men at folk slenger ut bilder med info er bare bra for oss andre klokkere.

Lenke til kommentar

Det er ett DFI UT X58-T3eH8. Hadde ventet meg en vanskelig bios med alt for mange valg, men savner faktisk ett par ting som er på gb kortene. DFI kortet er litt vanskeligere å få stabilt, mer følsomt for feil spenninger. Men ser ut som om det er virkelig stabilt når man først finner rett verdier.

 

Poster gjerne resultater her jeg, men skulle ønske flere bidro - er en drøss småtips og triks man burde kunne utveksle.

Lenke til kommentar

Nei OldMan, slikt må du for all del ikke ta i denne tråden her, du bringer alt for stort kjøpepress og "klokkepress" på de andre :p

Og slikt er skumle greier vet du, dessuten er det ikke bra for deg, du kan ikke finne ungdomskilden nå og forsøke å klokke bort noen år :p

 

Men fra spøk til revolver, er vell slikt denne tråden er til for er det ikke?

Synes absolutt at slike poster burde finnes her, om ikke annet blir det minner for de som leter i arkivet 2 år fra nå for eksempel.

Lenke til kommentar
Det er ett DFI UT X58-T3eH8. Hadde ventet meg en vanskelig bios med alt for mange valg, men savner faktisk ett par ting som er på gb kortene. DFI kortet er litt vanskeligere å få stabilt, mer følsomt for feil spenninger. Men ser ut som om det er virkelig stabilt når man først finner rett verdier.

 

Poster gjerne resultater her jeg, men skulle ønske flere bidro - er en drøss småtips og triks man burde kunne utveksle.

 

Mine kommer etterhver, er litt annet som opptar meg nå:p

Men resultater på Dfi kommer fra meg også;)

Lenke til kommentar
Har på følelsen av at Oldman får alle chipper til å bli gull chipper :)

 

*se opp til Oldman*

 

Oldman er :woot:

Helt feil, er som det meste annet her i livet, litt flaks og mest penger. Kjøpte 3 stk W3520, hvor den siste er veldig god.

 

Har hatt en tøff vår i år med masse jobbing og mye stress, så for meg så er det å sette meg på pc kottet mitt om kvelden etter at ungene har lagt seg og leke med ny hw ren terapi. Litt erfaring har jeg jo fått med årene, men har aldri kunnet klokke sånn som de virkelig dyktige der ute. Handler mest om stahet tror jeg, skal litt til for å sitte i 2-3 timer midt på natten for å klare 222 istedefor 221 med wprime.

 

Ser frem til tips rundt dfi kortet :)

Endret av OldMan
Lenke til kommentar

Hehe, høes ut som meg Olman, kan sitte glatt hele natten bare for og klare noe bittelite ekstra, men herregud for en følelse man har etterpå.

Har du funnet ut noe angående Dfiet hva den liker på bclk fronten?

mitt booter på 225 uten tweak, men etter det så må jeg jobbe. Nå har jeg ikke brukt mange timene i bios ennå må akkuratt bclk-klokking( pci-frekvensen er viktig vet jeg, varierer of course der også da )...noe jeg får gjøre etter vi har klart noen scores til EM-konken.

Har du lest alle guidene til Eva2000 foresten Oldman?

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

jeg har bare testet 101 som var nok til få 225bclk stabilt..men skal sjekke;)

Har hørt at 48xx serien ikkel iker høy pci-frekvens, men det kan veø variere..........

 

Hvor langt opp på pci-e frekvensen kan dere gå opp før f.eks nettverket slutter å funke? Mitt klikker rundt 110 mhz.

Men man trenger jo ikkje nettverk når man bencher :p

 

Vi kan vel si før ting feiler generelt:P

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hehe.. bra svart Oldman, men:

 

Er du helt uinteressert i benching? 3DMarks?

 

Er det "kun" å kjøpe inn/selge unna for å "sile" ut de beste chip'ene som gir deg de beste OC-resultat?

CPU-Z, SuperPI, .. til nød Cinebench?

 

Er virkelig imponert over "staheten", metodikk og ikke minst at du rapporterer resultat.

Og ja, det "koster" å ha en hobby man er noe over snittet interssert i.

:D

 

Jeg går innimellom litt lei, og CPU er "kun" ett nødvendig verktøy for å "perse" i bench.

Helst med ett bra skjermkort (når de blir "billige nok".. for meg).

:)

 

Skulle "aldri" ha noe anent enn Celeron og IGP da jeg "startet" (pånytt) i 2003?..

Så ble det "eksternt" skjermkort (da jeg ble hektet på 3DM01)...

Så ble det AMD Athlon i x antall hk.. så litt Prescot,... Allendale... Presler.. K8..og så.. tok det av "litt".

Med Dothan...

Da var alle prinsipper man hadde til å begynne så til de grader "violated".

Men.. enn så lenge har jeg satt en grense.. både for CPU og GPU..

Aldri skal *en* komponent koste mer enn 3k.

Og der har jeg ikke "syndet".. (foreløpig).

 

:hmm:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

228 er der mitt kort begynner å slite. Var vel opp 233 på maks, men tror/håper det er nvidia kortet mitt som gjør at jeg ikke kommer lenger enn til 114 på pci. De fleste ati kort skal tåle mer enn nvidia kortene ang pci.

 

Har skummet gjennom guidene hans, de var en av grunnene til at jeg valgt å kjøpe dette kortet nå. GB kortene vil trenge en mod samt beta 9x bios for å klare like mye.

 

Håper neste generasjon X58 kort fikser den pci/bclk avhengigheten som holde ting litt tilbake nå.

 

TL1000S: er ikke så lett å si, men er vel egentlig uinteressert i benching. For meg er det samspill mellom cpu/hk/bios/ram og tuning av disse som er morsomt. Benchmarks kjørere jeg mest for å kunne sammenlikne hva jeg klarer mot andre. Og da sammenlikner jeg ikke score, men Mhz. Har aldri hatt sansen for tuning av os og tweaks etc, for meg ødelegger det egentlig hele moroa.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar
Hvor langt opp på pci-e frekvensen kan dere gå opp før f.eks nettverket slutter å funke? Mitt klikker rundt 110 mhz.

Men man trenger jo ikkje nettverk når man bencher :p

Hmm, det minnet meg på at jeg har kjørt PCI-e 110 den siste uken, og hari den perioden installert Win-7, lastet en del fra nett, og mye over GB-lan, samt brukt flysimulator uten at det har feilet.

Har rett og slett glemt instillingen etter et forsøk på å komme videre med BLCK klokk. (Mislykket sådan :( )

Så kan dermed i det minste gå god for at P6T v1 og GTX285 klarer 110 stabilt. Kan godt hende den klikker på 111 da, har aldri prøvd. :)

Lenke til kommentar
Hvilken type nettverk sitter det på DFI'et og EVGA sitt vanlige Classified?

Skulle ikke forundre meg om at det er PCI-E MHz toleranse forskjeller mellom produsentene også.

 

Sitter 2x Realtek brikker på Classified i allefall, av typen: RTL8111C...

 

samme realtex på Evga x58 vanilla.

 

Veldig greitt med e-leet programmet når man stiller på pci-e frekvensen. Bare stille ned igjen etter det klikker så ta en f5 devicemanager så funker nettverket igjen.

 

Det kule er med pci-e frekvens er at når man setter opp den, så blir harddiskkontrollerene raskere :D 10 mhz på pci-e gav litt over 100 MB/s raskere lesehastighet med ssd arrayet mitt :p Har ikkje testa å benche med over 112 mhz. Er redd for at Areca kontrolleren til 10k skal ta kvelden :blush:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...