Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hørt om et program som blir brukt til å teste prosessorer, den gikk utpå å se hvor mange siffer den klarte ved regning av Pi, noen som vet hva den heter?

Du tenker nok på SuperPi . Husk at superpi kun måler singel tråd ytelse, så for å få ett litt bedre bilde av hva en moderne multikjerne cpu kan klare så brukes gjærne mer moderne tester som f.eks. cinebench.

Lenke til kommentar
Har hørt om et program som blir brukt til å teste prosessorer, den gikk utpå å se hvor mange siffer den klarte ved regning av Pi, noen som vet hva den heter?

Du tenker nok på SuperPi . Husk at superpi kun måler singel tråd ytelse, så for å få ett litt bedre bilde av hva en moderne multikjerne cpu kan klare så brukes gjærne mer moderne tester som f.eks. cinebench.

 

 

HyperPi er SuperPi som bruker flere kjerner.=)

Lenke til kommentar
Så kommer EVGA Classified FTW selvfølgelig :ph34r:

 

post-42975-1244323737_thumb.jpg

haha lenge siden jeg så den ja.. http://www.evga.com/forums/tm.asp?m=100558...ge=19&key=#

 

Og det viser seg at bildet er fake ;)

 

 

 

Kjenner jeg har sykt lyst på en Xeon med D0 stepping :dribble:

Men skal vente til Nehalem-EX er ute før jeg vurderer en oppgradering.

 

Nå som Infernal Engine er ute, så bra til å bruke CPU til Game/Physics, og som skalerer med flere kjerner.

 

Det kan ta en stund til EX kommer da.

 

http://www.brightsideofnews.com/news/2009/...nehalem-ex.aspx

Lenke til kommentar

Nei, er nok ikke alle som klokker som denne dessverre. Men, den har sine svakheter denne også, uncore er utrolig vanskelig å få stabil, og over 3.8 vil den ikke (enda håper jeg).

 

Ellers er det lenge siden jeg har kost meg så med en plattform/cpu som denne. Er utrolig mye å lære for å hente ut maks av disse cpuene og hk. Litt frustrende også, da det ofte er flaks og vill herjing med diverse ukjente innstillinger i bios som gjør at man kommer videre. Men, er dette jeg liker best med klokking.

 

PS: Kan gjerne slutte å legge ut slike bilder her hvis noen mener dette ikke er rette plassen for slikt.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...