Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For en SATA 3.5" 7200RPM HDD regner man ca. 20W med god sikkerhetsmargin.

 

Ikke sant. 200w bare der, så kommer 4870 kortet, og i7 trekker ikke akkurat lite den heller når man blodklokker den å begynner å belaste alle kjernene 100%

 

 

vet ikke om du så det men det er 20w ikke 200w ;)

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
For en SATA 3.5" 7200RPM HDD regner man ca. 20W med god sikkerhetsmargin.

 

Ikke sant. 200w bare der, så kommer 4870 kortet, og i7 trekker ikke akkurat lite den heller når man blodklokker den å begynner å belaste alle kjernene 100%

 

 

vet ikke om du så det men det er 20w ikke 200w ;)

 

 

Når man har 10stk disker som trekker 20w hver, blir det fort 200w ;)

 

20x10 = ? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Ikke sant. 200w bare der, så kommer 4870 kortet, og i7 trekker ikke akkurat lite den heller når man blodklokker den å begynner å belaste alle kjernene 100%

Hvorfor ikke benytte 2 PSU'er når du har det voknse antallet disker ?

Lenke til kommentar

Ikke uro deg Nizzen, jeg blir å kjøre SSD'er i raid på en skikkelig kontroller i framtiden, men skal vente litt. Venter å ser om det kommer bedre kontrollere og muligens internraid disker i nermeste framtid.

 

Er og ganske spent på summit serien til ocz.

Tolmodighet er på smort, får vente til C4 før jeg går til innkjøp av SSD/HDD'er nå^^,

Lenke til kommentar
Ikke uro deg Nizzen, jeg blir å kjøre SSD'er i raid på en skikkelig kontroller i framtiden, men skal vente litt. Venter å ser om det kommer bedre kontrollere og muligens internraid disker i nermeste framtid.

 

Er og ganske spent på summit serien til ocz.

Tolmodighet er på smort, får vente til C4 før jeg går til innkjøp av SSD/HDD'er nå^^,

 

 

Så du skal ha raskere enn 1,2 GB/s altså? Ville tro at det holder for de fleste. Ellers så kan man kjøre software raid med 2 kontrollere. Da vil man få oppimot det dobbelte. Jepp dette fungerer, dog ikkje til booting av windows men linux :p

Lenke til kommentar
Jeg kjører i7 [email protected] GHz, 6 GB@1600, GTX285, DVD/RW (PATA) og 6 SATA HDD (1x250, 1x320, 4x750) på en Corsair HX620 og det virker som om det går bra. GTX285 har jo helt flotters strømbruk når den står idle og jeg har aktivert alt av strømsparingsgreier på CPUen.

 

 

kan jo ha noe med merket å gjøre, vet med erfaring at corsair lager ekstremt gode PSUer, og skal ha en effektivitet på rundt 80%,vet ikke på 620w modelene, men det er ihverfal det på 750w modelen

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Å sorry, jeg mente internkontrollere i selve disken. :blush:

BTW, hvordan kan jeg teste IO på en disk? Og hvor mye minne har du på den kontrolleren din Nizzen?

 

Har 2gb ecc minne på den. Kontrolleren støtter 4gb :) Det er faktisk veldig merkbart hvor bra kontrolleren cacher ting. Men det skulle egentlig bare mange mangle også ;)

Lenke til kommentar
Noen som har noen formening om hvor mye strøm disse oppsettene trekker?

 

Asus P6T

i7 950 @ 4.3GHz

12GB OCZ 1600MHz RAM

ATi HD4870

1 x RAID kontroller

10 x 1TB Samsung 7200RPM

 

Primet dette stabilt i forrige uke. Var litt høye temps, men feilet aldri. Så røk strømforsyningen, en Chieftek 1200w. Satte i backup strømforsyningen min, en Thermaltake 750w. Nå går PC i BSOD på under ett minutt hvis jeg starter Prime95. Alt er jo likt som forrige uke utenom strømforsyningen. Er 750w rett å slett for lite?

 

Har da funnet ut av problemet. Var ikke at 750w som var for liten. Ser ut som mer har tatt kvelden når 1200w min døde. Jeg hadde ikke trodd det hvis ikke jeg så det med mine egne øyne. Viften på skjermkortet har sluttet å gå. Dette førte til at PC ikke lengre var Prime95 stabil ( ikke spør meg hvordan dette kan ha sammenheng ) Satt opp en 120mm vifte til å blåse over skjermkortet ( siden viften på det var død ) og PC'en er igjen helt stabil å fin. :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Noen som har noen formening om hvor mye strøm disse oppsettene trekker?

 

Asus P6T

i7 950 @ 4.3GHz

12GB OCZ 1600MHz RAM

ATi HD4870

1 x RAID kontroller

10 x 1TB Samsung 7200RPM

 

Primet dette stabilt i forrige uke. Var litt høye temps, men feilet aldri. Så røk strømforsyningen, en Chieftek 1200w. Satte i backup strømforsyningen min, en Thermaltake 750w. Nå går PC i BSOD på under ett minutt hvis jeg starter Prime95. Alt er jo likt som forrige uke utenom strømforsyningen. Er 750w rett å slett for lite?

 

Har da funnet ut av problemet. Var ikke at 750w som var for liten. Ser ut som mer har tatt kvelden når 1200w min døde. Jeg hadde ikke trodd det hvis ikke jeg så det med mine egne øyne. Viften på skjermkortet har sluttet å gå. Dette førte til at PC ikke lengre var Prime95 stabil ( ikke spør meg hvordan dette kan ha sammenheng ) Satt opp en 120mm vifte til å blåse over skjermkortet ( siden viften på det var død ) og PC'en er igjen helt stabil å fin. :)

 

Jeg sa det til deg ;) 750W er mer enn nok. Flott at du fikset problemet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

CPU'ene med D0 stepping (revisjon) har S-Spec SLBEJ mens C0

stepping har SLBCH, artikkelnummeret er imidlertid det samme BX80601920.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...