Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nokk for å utnytte rammen bedre ja, tviler for at jeg blir å overklokke denne cpu'en til mer en 175BCLK, multiplier får være stock siden jeg liker speedstep dingsen godt=)

 

Da er det heller bare å hente inn ytelse dær man kan hente inn, å neste logiske steg for meg er RAM, deretter skjermkort.

Lenke til kommentar
Er nokk for å utnytte rammen bedre ja, tviler for at jeg blir å overklokke denne cpu'en til mer en 175BCLK, multiplier får være stock siden jeg liker speedstep dingsen godt=)

 

Da er det heller bare å hente inn ytelse dær man kan hente inn, å neste logiske steg for meg er RAM, deretter skjermkort.

 

Det du TRENGER er et heftig raidoppsett av ssd disker med en heftig raidkontroller ;) Da vil oppsettet ditt være komplett.

Lenke til kommentar
Er nokk for å utnytte rammen bedre ja, tviler for at jeg blir å overklokke denne cpu'en til mer en 175BCLK, multiplier får være stock siden jeg liker speedstep dingsen godt=)

 

Da er det heller bare å hente inn ytelse dær man kan hente inn, å neste logiske steg for meg er RAM, deretter skjermkort.

 

Det du TRENGER er et heftig raidoppsett av ssd disker med en heftig raidkontroller ;) Da vil oppsettet ditt være komplett.

 

HELT ENIG der Nizzen.

Selvfølgelig ett bytte av kasse også for å huse godsakene.

Lenke til kommentar
Er nokk for å utnytte rammen bedre ja, tviler for at jeg blir å overklokke denne cpu'en til mer en 175BCLK, multiplier får være stock siden jeg liker speedstep dingsen godt=)

 

Da er det heller bare å hente inn ytelse dær man kan hente inn, å neste logiske steg for meg er RAM, deretter skjermkort.

 

Det du TRENGER er et heftig raidoppsett av ssd disker med en heftig raidkontroller ;) Da vil oppsettet ditt være komplett.

ser ut som fusion ioextreme kan være noe istedenfor megadyrt raid oppsett :p

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar
Det du TRENGER er et heftig raidoppsett av ssd disker med en heftig raidkontroller Da vil oppsettet ditt være komplett.

 

Ikke i år, skal først vente til Windows7 er på markedet og til heller fuzzen rundt SSD er over. Var egentlig tenkt å kjøre 4xVertex pak en adaptec 5408. men så kom dommen, det blir lengre Boot tid med et slikt oppsett...

 

Og til mitt forsvar så var det ikke serlig mye informasjon om hvordan minnehastighet påvirker I7 når jeg kjøpte oppsettet mitt:) Hens den dårlige valget av dyr ram:\

Lenke til kommentar
Det du TRENGER er et heftig raidoppsett av ssd disker med en heftig raidkontroller Da vil oppsettet ditt være komplett.

 

Ikke i år, skal først vente til Windows7 er på markedet og til heller fuzzen rundt SSD er over. Var egentlig tenkt å kjøre 4xVertex pak en adaptec 5408. men så kom dommen, det blir lengre Boot tid med et slikt oppsett...

 

Og til mitt forsvar så var det ikke serlig mye informasjon om hvordan minnehastighet påvirker I7 når jeg kjøpte oppsettet mitt:) Hens den dårlige valget av dyr ram:\

ser at man får mest ytelsesforskjell med høyere uncore..

Lenke til kommentar
Er nokk for å utnytte rammen bedre ja, tviler for at jeg blir å overklokke denne cpu'en til mer en 175BCLK, multiplier får være stock siden jeg liker speedstep dingsen godt=)

 

Da er det heller bare å hente inn ytelse dær man kan hente inn, å neste logiske steg for meg er RAM, deretter skjermkort.

 

Det du TRENGER er et heftig raidoppsett av ssd disker med en heftig raidkontroller ;) Da vil oppsettet ditt være komplett.

ser ut som fusion ioextreme kan være noe istedenfor megadyrt raid oppsett :p

 

 

den dær ser heller dødfødt ut, tar en hellig pci-e slot, yter det samme som 3xVertex på en standard ICH10R.

Regner med at fusion ioextreme blir å koste ca 4k, det koster 3xVertex og...

Tenk når neste generasjon SSD kommer sammen med SATA600, da har du ioextreme sin ytelse fra en SSD:P

Lenke til kommentar
PS:

Får jeg "både i pose og sekk", dvs. IMC/RAM er med på både høy RAM-speed parret med høy OC (av CPU) er det greit.

Men, altså ikke på beksostning av CPU-klokk.

Trangen til pose og sekk er slitsom. Jeg kjøpte DDR 1600/CL9 (for like mye som 2000/CL8 koster idag :whistle: ), og grunnen til 1600 var egentlig bare at jeg var litt usikker på begrensninger ifht klokking, og tenkte da at det var kjekt å ha litt å gå på, eventuelt bruke de som 1333 med litt strammere timing. Angret ikke på det og har for det meste kjørt de på 1604.

Men etter at jeg fikk W3520, ser jeg at DDR1800 hadde vært mer passende, siden jeg nå må velge pose eller sekk.

 

Jeg velger da som standard alltid pose, akkurat som deg. CPU klokk har alltid høyest prioritet. :)

Lenke til kommentar
Det du TRENGER er et heftig raidoppsett av ssd disker med en heftig raidkontroller Da vil oppsettet ditt være komplett.

 

Ikke i år, skal først vente til Windows7 er på markedet og til heller fuzzen rundt SSD er over. Var egentlig tenkt å kjøre 4xVertex pak en adaptec 5408. men så kom dommen, det blir lengre Boot tid med et slikt oppsett...

 

Og til mitt forsvar så var det ikke serlig mye informasjon om hvordan minnehastighet påvirker I7 når jeg kjøpte oppsettet mitt:) Hens den dårlige valget av dyr ram:\

 

Det med boottid er meningsløst når man vet om at hibernating finnes. Forresten hvem booter maskinen i hytt og pine hvis man ikkje overklokker pc'en dagen lang? Standby finnes også så det er sagt.

 

Ja?

Lenke til kommentar

Noen som har noen formening om hvor mye strøm disse oppsettene trekker?

 

Asus P6T

i7 950 @ 4.3GHz

12GB OCZ 1600MHz RAM

ATi HD4870

1 x RAID kontroller

10 x 1TB Samsung 7200RPM

 

Primet dette stabilt i forrige uke. Var litt høye temps, men feilet aldri. Så røk strømforsyningen, en Chieftek 1200w. Satte i backup strømforsyningen min, en Thermaltake 750w. Nå går PC i BSOD på under ett minutt hvis jeg starter Prime95. Alt er jo likt som forrige uke utenom strømforsyningen. Er 750w rett å slett for lite?

Lenke til kommentar
Noen som har noen formening om hvor mye strøm disse oppsettene trekker?

 

Asus P6T

i7 950 @ 4.3GHz

12GB OCZ 1600MHz RAM

ATi HD4870

1 x RAID kontroller

10 x 1TB Samsung 7200RPM

 

Primet dette stabilt i forrige uke. Var litt høye temps, men feilet aldri. Så røk strømforsyningen, en Chieftek 1200w. Satte i backup strømforsyningen min, en Thermaltake 750w. Nå går PC i BSOD på under ett minutt hvis jeg starter Prime95. Alt er jo likt som forrige uke utenom strømforsyningen. Er 750w rett å slett for lite?

 

Det første du har gjort er selvsagt å koble fra alle Samsung-diskene? ;)

 

Jeg hadde en snodig case med mitt oppsett også. CPU´en kjenner du vel, og et P6T Dlx V2. Det nektet plutselig å laste windows ferdig på 190x21 .. men 211x19 gikk strøken med alle settings like.

Kanskje hovedkortet trenger en skikkelig BIOS-reset?

Lenke til kommentar

Jimsramse: :!:

Jeg lo litt av den der ja:P

 

 

 

Jeg er helt overbevist om at en 750W psu som virker, skal klare å dra det oppsettet der. Null problem.

Har opplevd ganske mye rart når det gjelder pc, så en 750w kan godt være problemet. Behøver ikke og være at det er 750w, men merke.

Bare og tenke på Dfi og den tiden:P

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Noen som har noen formening om hvor mye strøm disse oppsettene trekker?

 

Asus P6T

i7 950 @ 4.3GHz

12GB OCZ 1600MHz RAM

ATi HD4870

1 x RAID kontroller

10 x 1TB Samsung 7200RPM

 

Primet dette stabilt i forrige uke. Var litt høye temps, men feilet aldri. Så røk strømforsyningen, en Chieftek 1200w. Satte i backup strømforsyningen min, en Thermaltake 750w. Nå går PC i BSOD på under ett minutt hvis jeg starter Prime95. Alt er jo likt som forrige uke utenom strømforsyningen. Er 750w rett å slett for lite?

 

Det første du har gjort er selvsagt å koble fra alle Samsung-diskene? ;)

 

Jeg hadde en snodig case med mitt oppsett også. CPU´en kjenner du vel, og et P6T Dlx V2. Det nektet plutselig å laste windows ferdig på 190x21 .. men 211x19 gikk strøken med alle settings like.

Kanskje hovedkortet trenger en skikkelig BIOS-reset?

 

Mitt neste steg. Byttet strømforsyning nå istad, så har ikke testet så mye. Helst bannet å steiket endel. :D

 

Hvor mye strøm trekker en 1TB disk egentlig? Husker disker liksom ikke trakk så mye strøm før, men det er jo ikke akkurat 40GB disker man kjører lengre......

Lenke til kommentar
Jeg er helt overbevist om at en 750W psu som virker, skal klare å dra det oppsettet der. Null problem.

 

750w vet jeg funker, for har kjørt den på det andre Core i7 oppsettet mitt uten problemer. Men der er det kun en i7 @ 4GHz, 3GB 1600MHz RAM, ATi HD4870x2 og 1 x 500GB disk.

Lenke til kommentar
Hvor mye strøm trekker en 1TB disk egentlig? Husker disker liksom ikke trakk så mye strøm før, men det er jo ikke akkurat 40GB disker man kjører lengre......

 

En HDD bruker 5-10W under drift så noen watt blir det jo.

Til sammenligning bruker en moderne SSD 0,1-2W.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...