Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg primet mellom flaggheising, barnetog og festing ja. Ser nå att jeg kan redusere vcore endel på noen av hastighetene, det tar jaggu lang tid å finne optimale spenninger på alt.

Ja det tar fryktelig mye tid, og sliter på min tålmodighet...

Men noe jeg syns er litt snodig er at jeg med 920'en praktisk talt alltid fikk bråstopp under "grense-testing" med Prime. Altså bråstopp= BSOD blue screen. Aldri bare feil i Prime.

Det har gitt en viss skepsis til blodklokking fra bruks-Vista'n da jeg, som vel de fleste andre overklokkingsentusiastaktige her, har herpet noen Windows installasjoner tidligere...

Men det jeg undres litt over er at jeg med W3520 knapt har fått en eneste BSOD, bare masse Prime feiling når jeg er på grensen.

 

Kan selvsagt være helt tilfeldig, men 920 var verre enn noe annen prosessor jeg kan huske på dette med å brått, frekt, og freidig, gå ned i en BSOD uten feilmelding. Og dermed også uten mulighet til å se hvor lenge det egentlig gikk.

 

 

TL1000S: I dag, 12:06

Det blir nok handel ja...

:fun: :!:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Men noe jeg syns er litt snodig er at jeg med 920'en praktisk talt alltid fikk bråstopp under "grense-testing" med Prime. Altså bråstopp= BSOD blue screen. Aldri bare feil i Prime.

...

Men det jeg undres litt over er at jeg med W3520 knapt har fått en eneste BSOD, bare masse Prime feiling når jeg er på grensen.

Me 2. Jeg trodde forsåvidt det kunne ha andre årsaker enn cpu siden jeg har forskjellig hk, ram og os på de to oppsettene.

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare å drevet litt med clocking av min 920 i en mnd og aldri til det ekstreme.

 

Men tror jeg ALDRI har opplevd å få primefeil, bare smelt rett over i en fæl BSOD.

Så tror nok ikke du er den eneste.

 

0x000000101(CPU volt) og 0x000000124(VTT) tror jeg?

er blitt gode kjenninger med dem ivaff:S

Endret av snakzz
Lenke til kommentar
Hvordan kan det ha seg at QPI/VTT voltage er 1.475 hos meg når jeg setter den på AUTO i bios?

 

er ikke det en smule høyt? Den er Prime stabil og maxtemp er da 65C

Den er en uklokket 965 C0/C1

 

 

1.475 på QPI/VTT vil kunne drepe prosessoren din.

 

AUTO er ikke en instilling som bør brukes på spenninger, nettopp pga. det vi ser her. Hovedkortprodusentene prøver å gjøre overklokking enklere ved å justere opp spenninge i takt med BCLK. Det jeg har sett hittil tyder på at de har gitt totalt blaffen i hva som er trygt og ikke.

Lenke til kommentar

Den lengter etter overklokking, sikkert derfor MB setter opp volten ;-)

men det var vel i drøyeste laget.

 

Fra spøk til alvor, det er jo slett ikke sikkert at verdien er korrekt så spørsmålet er jo hvor den er avlest som formann sier.

Lenke til kommentar

Den er avlest med Asus TurboV(har et asus P6T6 WS Revo).

 

Satte spenningen til 1.2 og den nådde ikke OS. Loader OS på 1.35 men er ikke stabil(BSOD). Kan kjøre superPI på 1.4.

Skal teste prime nå, det tar kansje litt tid.

Alle spenninger er endret i BIOS, ikke med TurboV

Endret av BM-Volvo
Lenke til kommentar
Rart at den skulle overvolte på stock speed da

 

RAM hastigheten er ikke stock (1333MHz), derfor QPI volten er økt. Kjører ikke du tett på 2000MHz minne da? Er jo når minne klokkes hardt, at QPI volten ofte må guffes skikkelig opp. Hjelper lite at du kjører CPU'en stock.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Spørs minne det, Jim.

Men er som oftst en liten regel det ja:)

Men sett minnet ned på laveste du kan for og se om den setter like høyt da, er en måte du kan sjekke det på:)

 

Det spørs ikke minne nei. En i7 965 har en minnekontroller som er garantert å klare 1333MHz minne. Kjører man 1600MHz og oppover må man som regel alltid øke QPI volten. Siste testen jeg så av 2133MHz minne så måtte de faktisk ha 1.7v på QPI volten for å få det stabilt.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...