Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@rbr Hvis du bare bruker den til spill, og ikke vil klokke vil du sikkert se en nedgang i spill som ikke utnytter flere kjerner enn 2 pga klokkehastigheten går ned, selv om i7 sikkert er bedre klokk for klokk. Men hvis du bare småklokker litt (3,0, 3,3, osv) vil det ikke være tvil om at i7 er bedre til det aller aller meste. Mener eg i alle fall.

Lenke til kommentar
@rbr Hvis du bare bruker den til spill, og ikke vil klokke vil du sikkert se en nedgang i spill som ikke utnytter flere kjerner enn 2 pga klokkehastigheten går ned, selv om i7 sikkert er bedre klokk for klokk. Men hvis du bare småklokker litt (3,0, 3,3, osv) vil det ikke være tvil om at i7 er bedre til det aller aller meste. Mener eg i alle fall.

jeg tok en tur inn på youtube og fant en video om hvordan en kan overklokke en 920 på asus p6t deluxe hovedkort.

samme som jeg får.

for 3,2 ghz var det bare og endre en frekvens fra 133 til 160.

så om jeg for dette til så burde det vel holde.

går utifra at standardviften tåler såpass.

Lenke til kommentar

med mindre du er veldig redd for varme så kommer du deg et godt stykke på stock, er på 3,7 selv nå, uten at det blir for varmt (så vidt). men ja, er bare å skru opp frekvens med alt på auto, så kan du heller bare skru ned på volter etter det hvis du føler for å være litt sparsom. funker fett for det meste når det bare er snakk om litt.

Lenke til kommentar
må jeg stille på volten eller kan jeg la det være.

har ikke lyst til og rote med ting jeg ikke kan noe om.

 

Dette er som med Core 2 en sak du må prøve deg frem.

Ingen chiper er like dessverre, så prøv først uten, om den spontan rebooter kan du forsøke å øke Vcore noen hakk og se om den blir stabil.

Hvis ikke må du rote med andre ting.

Lenke til kommentar

Ja faktisk, de gir en liten overklokk, du får aldri noen "Ekstrem" eller virkelige overklokkinger ut av en auto funksjon.

Så det de har gjort det er å ta en liten "safe" sak med spenningen altså en slik som de antar at 95% av alle chipene klarer, da inkludert de verste og forer spenningen deretter.

Og litt ekstra for å safe seg på stabilitet, kort og greit elendig implentering.

Dessverre finnes det ingen snarveier rundt en manuell overklokk, det tar tid å finne den stabil med såpass lav spenning som mulig om du vil ha den kald eller med lavt strømforbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...