Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@Jim:

Ja, det er D0-"hysteri".

Normalt er jo jeg hysterisk, men akkurat nå kan jeg ikke spore det helt store "ha-begjæret".

Vel, jeg skuler jo litt små-misunnelig på klokken til Old, dp, Nizzen.. m.fl. som "kose-bencher" på 4.5Ghz++.

Skulle jo gjerne sett opp mot 30k i 3DM06,.. men da må jo "oppgradere" GPU også..

Huff.. vanskelig å "prioritere", men jeg tror Old/Theo "taper" veddemålet sitt.. Har det ikke gått over 14 dager forresten? :)

 

D0 er oppskrytt ;)

post-16425-1243629122_thumb.jpg

Lenke til kommentar

utifra den testen virker det som en veldig god strategi for Intel som treffer en ganske fin brukermasse (Vanlige, ikke entusiaster og/eller overklokkere)så lenge de faktisk klarer å reklamere med Turbo mode, det kan bli en utfordring.

Til gjengjeld virker det som om overklokkere burde puste lettet ut med valg av platform (LGA1366) og kan spare penger til neste generasjon Nehalem-1366 kommer.

 

Likte spesielt forskjellen på i5 sine valgmuligheter, ikke bare å velge mellom: "Grei pris", "jævla dyrt", "eller ikke verdt det" Som det har virket for meg på i7.

 

Avansert strømstyring og selv-overklokking (Turbo) er det mest interessante med hvor prosessorene går, mener eg. Fra å være en treg moped som du kjører på full pupp konstant bare for å holde 50 sonen, til en kraftig Superbike med drivstofsparing som funker fett når du bare gir litt gass, eller Turbo når du trenger å gi på.

Endret av Crazymech
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg har en aquacomputer cuplex pro. er det mye forskjell på hullavstanden på 1366 og 775 ?

 

Ja.

Det finnes Cuplex Pro som passer begge (har den i den ene ci7-riggen).

Lenke til kommentar

jeg vet at det finnes 1366 socket cuplex pro men jeg har en 775 cuplex pro, går den an å få den til å passe på en 1366 socket med minimale modifikasjoner. for jeg hadde ikke så lyst til å bestille kun en vannblokk, porto er dyrt for oss som ikke er rik :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg vet at det finnes 1366 socket cuplex pro men jeg har en 775 cuplex pro, går den an å få den til å passe på en 1366 socket med minimale modifikasjoner. for jeg hadde ikke så lyst til å bestille kun en vannblokk, porto er dyrt for oss som ikke er rik :!:

 

Litt fantasi og deler/verktøy fra Claes. Er det du trenger.

Veit positivt at en annen bruker her har gjort det. :)

Lenke til kommentar
jeg vet at det finnes 1366 socket cuplex pro men jeg har en 775 cuplex pro, går den an å få den til å passe på en 1366 socket med minimale modifikasjoner. for jeg hadde ikke så lyst til å bestille kun en vannblokk, porto er dyrt for oss som ikke er rik :!:

 

 

Du trenger ikke modifisere vannblokken. Det er mye raskere og enklere å lage en hold-down.

 

Om du ikke bryr deg så skrekkelig mye om hvordan det ser ut, kan du gjøre det så enkelt som meg. Tok meg 20 min å lage, og alt som kreves av verktøy er baufil og drill/dremmel.

 

Jeg brukte:

3mm aluplate

4x M3x60,

4x 3mm muttere

4x 3mm vingemuttere

 

 

Dette bildet er fra Athlon XP-tidene. Gode tider med NF7 :D

 

DSC00085.JPG

Lenke til kommentar

nå har jeg bestillt:

 

-Asus rampage 2 ekstreme

 

-3 gb corsair dominator ddr3

 

-Intel core i7 920

 

 

så nå er jeg både blakk og lykkelig :D

 

men er det noen som har 1366 socket som kunne ta seg tid til å måle avstanden på hullene eller vet avstanden ?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...