Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er egentlig d0 og c0, og hva er forskjellen ?

 

Forskjellig stepping. C0 er den "første", og D0 er den neste. D0 er "nyere" og vil ofte være mer optimalisert, i og med at dem har blitt flinkere etter en stund med produksjon. Mulig det har vært A0 og B0 også, men at disse aldri har kommet ut i salg.

 

Sikkert mange her som kan gi et svar med mer kjøtt på beina, men det er i alle fall litt info :)

Lenke til kommentar
hva er egentlig d0 og c0, og hva er forskjellen ?

 

Forskjellig stepping. C0 er den "første", og D0 er den neste. D0 er "nyere" og vil ofte være mer optimalisert, i og med at dem har blitt flinkere etter en stund med produksjon. Mulig det har vært A0 og B0 også, men at disse aldri har kommet ut i salg.

 

Sikkert mange her som kan gi et svar med mer kjøtt på beina, men det er i alle fall litt info :)

 

 

tusen takk for svar :)

 

Hva er best av c0 og d0?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
hva er egentlig d0 og c0, og hva er forskjellen ?

 

Forskjellig stepping. C0 er den "første", og D0 er den neste. D0 er "nyere" og vil ofte være mer optimalisert, i og med at dem har blitt flinkere etter en stund med produksjon. Mulig det har vært A0 og B0 også, men at disse aldri har kommet ut i salg.

 

Sikkert mange her som kan gi et svar med mer kjøtt på beina, men det er i alle fall litt info :)

 

 

tusen takk for svar :)

 

Hva er best av c0 og d0?

 

D0, helt klart.

 

 

PS: ** dp **, formann, Mika77 eller noen av dere andre. Vet dere om det er mulig overhodet å skaffe W3520 her i Norge nå? Lagerstatus er endret til 25. juni rundt omkring ser jeg.. Kanskje ** dp ** har en liggende som han vil selge meg? :)

 

PS2: Nevermind. Kjøpte meg Xeon W3540 istedenfor. Blir multiplieren 22 på denne istedenfor? Også opp til 23 med turbo mode?

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
Så rart ...

 

nei.....

Nå lyver du DP :p

Du bedriver sponsing ja, antar nok at sponsingen til dine OC stunts kommer fra Digital Impuls :p

 

(Dette innlegget må jeg bare legge til at det er ment som ett litt morsomt ett og ikke støtende, ser at ordleggingen kan antyde til det.)

Lenke til kommentar

Er fortsatt helt og holdent overrasket over at EVGA sitt Classified har solgt såpass bra.

Det var svindyrt og ikke så innovativt ovenfor konkurrentene for de som klokker på luft, men uansett så selger det som varmt hvetebrød ser jeg.

Det har synket jevnt og trutt i Komplett sitt vareutvalg i allefall.

Lenke til kommentar

Er jo så "D0" hysteri ute å går for tiden, så tenkte jeg skulle se om det var mer å hente i den gode gamle 940ES "B0" min. Denne har en max BCLK på 166. Ett hakk lengre opp enn dette, så booter den ikke engang. Men etter å ha oppdatert biosen på det like gamle Intel "Smackover" hovedkortet kunne jeg faktisk manipulere Turbo'en. Kan nå låse den til den MP jeg ønsker, og alle kjernene henger med. Dette var jo gode nyheter, for nå ville den plutselig igjennom wPrime på denne hastigheten.

 

Selv med denne syke volten, så var ikke load over 80 grader med luftkjøling.

 

Edit:

 

Ser wPrime tror den går på 3.6GHz, men det er nok fordi den ikke skjønner Turbofunksjonen. Tiden stemmer ihvertfall sånn ca overens med de andre i7'ene jeg har testet på samme hastighet, å de var @ 4GHz med Turbo disabled.

post-6770-1243599115_thumb.jpg

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Er fortsatt helt og holdent overrasket over at EVGA sitt Classified har solgt såpass bra.

Det var svindyrt og ikke så innovativt ovenfor konkurrentene for de som klokker på luft, men uansett så selger det som varmt hvetebrød ser jeg.

Det har synket jevnt og trutt i Komplett sitt vareutvalg i allefall.

 

Du sier noe. :)

Ikke mye finanskrise å spore blant hw-entusiastene eller MC-"folket" (Min "leverandør" av MC siste åra selger lekende lett dyre bikes, nytt som brukt).

 

@Jim:

Ja, det er D0-"hysteri".

Normalt er jo jeg hysterisk, men akkurat nå kan jeg ikke spore det helt store "ha-begjæret".

Vel, jeg skuler jo litt små-misunnelig på klokken til Old, dp, Nizzen.. m.fl. som "kose-bencher" på 4.5Ghz++.

Skulle jo gjerne sett opp mot 30k i 3DM06,.. men da må jo "oppgradere" GPU også..

Huff.. vanskelig å "prioritere", men jeg tror Old/Theo "taper" veddemålet sitt.. Har det ikke gått over 14 dager forresten? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...