Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Jeg har en Noctua NH-U12F ubrukt kjøler stående og oppi der følger det med en umerket pasta tube. Er det samme som NT-H1 pastaen? I "box contents" står det bare "1 tube of high grade thermal paste".

Har ikke effekturert ordren med pastaen ennå og hvis det er samme gidder jeg jo ikke kjøpe en til for 100,- hehe. Mener å ha hørt det skal være samme?

 

EDIT:

Mulig det kun er NH-U12P og ikke NH-U12F som inneholder NT-H1 pastaen. Ellers noen som har erfaring med om "Arctic Silver Arcticlean" er grei å rense med eller om det legger igjen noe belegg? Pleier å bruke blå isopropanole men alltids greit med noe mindre "giftig".

 

 

arcticlean er supert, bruker det selv, og det funker som bare det. den flaska med sånn thermal remover gjør all pasta til en helt flytende svart/grå veske, da kan du bare tørke det av med litt tørkepapir el. den flaska med purifyer tar alt det som den første flaska ikke tar med seg og gjør overflaten blank og fin

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bestiller meg:

EVGA x58 Classified

OCZ Platinum XTC DDR3 1600 7-7-7-24

Intel core i7 920 D0

 

Det jeg ikke er helt sikker på er minnet. Tenkte litt på Crosair sine, men skal bruke TRUE vifta av og til.

Noen innvendinger?

 

 

er det corsair ram du tenker på, i så fall gå for det, det er bra. corsair levere kvalitet

Lenke til kommentar
Men noctuna kjøleren er elendig i forhold til TRUE iallefall. Noctuna har bra vifter og pasta, men ikkje god nok kjøler enda tydeligvis :(

Hva slags grunnlag har du å si for at kjøleren er elendig?

 

JEg har begge og har testet begge :)

 

Grunnen til at jeg synes Noctuna er elendig, er at jeg fikk dårligere resultat med Noctuna. Jeg slenger jo ikkje noen påstander ut i lufta ;)

 

Om jeg monterte den litt feil eller.no er jeg jammen med ikkje sikker på, men bare registrerte at TRUE fungerer best for meg :)

 

Derfor ligger noctuna slengt i hylla :p

Lenke til kommentar
Men noctuna kjøleren er elendig i forhold til TRUE iallefall. Noctuna har bra vifter og pasta, men ikkje god nok kjøler enda tydeligvis :(

Hva slags grunnlag har du å si for at kjøleren er elendig?

 

JEg har begge og har testet begge :)

 

Grunnen til at jeg synes Noctuna er elendig, er at jeg fikk dårligere resultat med Noctuna. Jeg slenger jo ikkje noen påstander ut i lufta ;)

 

Om jeg monterte den litt feil eller.no er jeg jammen med ikkje sikker på, men bare registrerte at TRUE fungerer best for meg :)

 

Derfor ligger noctuna slengt i hylla :p

Synes uansett at elendig var å ta litt hardt i.

 

Det er en stor sjanse for at du monterte feil fordi instruksjonene er veldig dårlige. Jeg brukte timesvis på å få min montert korrekt og jeg monterte den feil først.

 

Bra kjøler, elendige instruksjoner er vel mer nøyaktig. De har en FAQ på hjemmesiden som faktisk burde fulge med kjøleren.

Lenke til kommentar

Joda, en Formel 1 bil er helt elendig til det dagligdagse formålet med å kjøre til butikken, tomgang på 3000 RPM blant annet og ett helvetes bensinforbruk.

 

Er mulig Nizzen ikke vil bruke lang tid på å herje med en kjøler, han herjer mer med sine RAID kontrollere.

Lenke til kommentar

Første forsøk på i7-overklokk her i gården:

 

44firstLinx.jpg

 

Endel ting som må fikses. Det er enda store mengder luft i CPU-loopen min som jeg ikke får ut, så jeg må prøve noen nye ting i morgen for å få fikset dette. PWM-temperaturen er også faretruende høy under LinX-last, selv med en vifte over kjøleribba. Skal se om det er mulig å stramme skruene litt til her. Kjører enda "avslappende" uncore- og minnefrekvenser (1700MHz) enn så lenge. Tror også vcore kan reduseres litt for 4.4 stabilt. Men men, er svært fornøyd etter så lite arbeid!

 

Edit: HT er selvsagt på.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
Joda, en Formel 1 bil er helt elendig til det dagligdagse formålet med å kjøre til butikken, tomgang på 3000 RPM blant annet og ett helvetes bensinforbruk.

 

Er mulig Nizzen ikke vil bruke lang tid på å herje med en kjøler, han herjer mer med sine RAID kontrollere.

Men så er ikke dette vanlige kjølere, de brukes ikke på Celerons og Semprons.

 

Uansett, Noctua NH-U12P er ikke en dårlig kjøler og SE1336-versjonen kommer med to vifter fra Noctua og termisk pasta, så det er en veldig god deal. Tror viftene koster over 100,- hvis man kjøper dem separat.

Lenke til kommentar
Første forsøk på i7-overklokk her i gården:

Godt og varmt, men fin hastighet :thumbup:

Ja stemmer, temperaturene er for høye mtp. hvilken kjøling denne prosessoren har i en dedikert CPU-loop. Men jeg antar mengden luft som går igjennom systemet har skylda... høres ut som et middels fossefall inni der :p Har vannkjølt i 6 år og aldri opplevd lignende. Hvis jeg får temperaturene i ordren ser jeg ikke bort i fra at 4.5GHz HT på kan være mulig som 24/7-klokk, men det får tiden vise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...