Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Diamond er best kjølemessig man må bare ikke tro den skal smøres. Som en del andre som også er veldig kittaktige lar den seg ikke smøre særlig godt. Laget man ender opp med skal alltid være så og si gjennomsiktig.

AS5 skal ikke føres på som en ert men som en stripe på langs av kjernene. En del av de hardere pastene skal has på som en ert.

Hvis AS5 er tykkere enn gjennomsiktig så har du virkelig sløst med pastaen. I hele tatt er "smøring" noe fra gamledager som sjelden er anbefalt i dag. Og selv med smøring skal det være tynt, tynt og tynt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ved en feil fra lian li sin side har de koblet en ledning for mye på den invendige lydkabelen som går til fronten a v pcen, så nå er det gamle hovedkortet mitt toast :cry: . så nå blir det i7 rigg på meg også :thumbup: . vet ennå ikk hvordan hovedkort jeg skal ha har j***i lyst på asus rampage 2 ekstreme men det var litt for dyrt for min smak, så det blir ganske sikert et asus p6t Deluxe v2, eller er det et annet jeg heller burde velge?

comments ?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
ved en feil fra lian li sin side har de koblet en ledning for mye på den invendige lydkabelen som går til fronten a v pcen, så nå er det gamle hovedkortet mitt toast :cry: . så nå blir det i7 rigg på meg også :thumbup: . vet ennå ikk hvordan hovedkort jeg skal ha har j***i lyst på asus rampage 2 ekstreme men det var litt for dyrt for min smak, så det blir ganske sikert et asus p6t Deluxe v2, eller er det et annet jeg heller burde velge?

comments ?

Tror ikke det spiller så stor rolle hva du velger, så fremt du ikke skal blodklokke med ekstremkjøling (vann++).

Endret av wim
Lenke til kommentar

EVGA, GB og DFI er gode X58 valg for øyeblikket, men det er ikke så ille i Asus leieren som flere her skal ha det til. Mitt kort har ikke mange av de klokkeproblemene andre her snakker om med andre modeller.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
EVGA, GB og DFI er gode X58 valg for øyeblikket, men det er ikke så ille i Asus leieren som flere her skal ha det til. Mitt kort har ikke mange av de klokkeproblemene andre her snakker om med andre modeller.

Har Asus kommet med en bios som støtter xeon modellene fullt ut? Tenker på ditt p6t6 :)

Lenke til kommentar

Det er vel den eneste svakheten jeg kommer på i farten akkurat nå. Så ja der er de tregere. Jeg har ikke fått teste om 0407 støtter den(tviler) siden jeg ikke har rukket å dra innom sentrum og hente ennå.

Dog er det desverre kjent at Asus har dårlig support og er trege med bios oppdateringer. Derimot når man har den riktige biosen er det ganske så gode produkter. Det jeg savner fra alle produsenter er bedre skille mellom klasser og at ikke alt skal hete "deluxe", "rampage", "platinum", "ultimate", "rage" osv. og se ut som det samme.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Jeg har ikke fått teste om 0407 støtter den(tviler)

Det er vel bare WS kortene til ASUS som offisielt støtter Xeon, men W35xx kjører helt fint på P6T V2 så jeg vet ikke helt hva dere tenker på med begrepet "støtter"...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Bare at den kjenner igjen microkoden til CPUen, identifiserer den rett

W35xx gjenkjennes fra BIOS 0302 (samt D0 rev av 9xx)

og setter instillinger i bios rett. I praksis kan man fint kjøre med "unknown cpu".

Default settings?

Hmm... Kanskje en del BIOS settinger vil være utilgjengelige ved "unknown cpu" og det er hva dere tenker på.

Lenke til kommentar

0501 bios er gitt ut for test (for testere) til Asus Revolution. Finner ingen plasser den er leaka enda :(

Asus korta støtter xeon, men man kan ikkje stille på uncore og alle mem deviderene mener jeg på. Dette var det samme som var på mitt Evga x58 kort helt til de kom med ny bios. Noe som gikk særdeles raskt synes jeg :)

Lenke til kommentar

Da er 0501 i det minste rett rundt hjørnet :)

Kjøpte forøvrig "Noctua NT-H1 Termisk Pasta" som jeg skal ha på min True og W3520. Denne pastaen sies å skulle være bedre enn ICD.

EDIT:

Jepps Nizzen, selve kjøleren er ikke like god som True men Sam bruker den og får gode temps. Nå skal ikke jeg bruke selve kjøleren dog.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har en Noctua NH-U12F ubrukt kjøler stående og oppi der følger det med en umerket pasta tube. Er det samme som NT-H1 pastaen? I "box contents" står det bare "1 tube of high grade thermal paste".

Har ikke effekturert ordren med pastaen ennå og hvis det er samme gidder jeg jo ikke kjøpe en til for 100,- hehe. Mener å ha hørt det skal være samme?

EDIT:

Mulig det kun er NH-U12P og ikke NH-U12F som inneholder NT-H1 pastaen. Ellers noen som har erfaring med om "Arctic Silver Arcticlean" er grei å rense med eller om det legger igjen noe belegg? Pleier å bruke blå isopropanole men alltids greit med noe mindre "giftig".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Men noctuna kjøleren er elendig i forhold til TRUE iallefall. Noctuna har bra vifter og pasta, men ikkje god nok kjøler enda tydeligvis :(

Hva slags grunnlag har du å si for at kjøleren er elendig?

Tror han nevnte det tidligere at han hadde en Noctua om jeg ikke husker feil og det øyeblikket han fikk på TRUEen så gikk det betydelig bedre.

Men Nizzen selv får utdype mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...