Nizzen Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) dooh.. klarte nesten hele cinebench 10 testen med 4500mhz @ 1.282 volt Jaja... får spare litt morro i morgen også, eller rettere sagt litt senere i dag Endret 24. mai 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Mer volt på IOH også? Det er jo sørbrua, det synes jeg var mersnodig at den skulle ha mer volt når du ikke kan klokke den noe særlig mer med noe annet enn PCI-E bussen. Hehe, ja er merkelig. Men er rimlig vanlig, ihvertfall på GB kort. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Er det sikkert at det er så bra å legge noe mellom True festeklipsen og blokka? Når man skrur den helt ned synes jeg den er så stram at jeg nesten lurte på om den skulle skrus helt ned eller ikke. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Desto trangere jo bedre Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 VCore og VTT følger mhz rimlig lineært hos meg og kan kjøre ca opp til 200 med alt annet på stock. Opp til 210 trenger jeg stort sett bare gi litt IOH, men over det så må jeg tune omtrent det som er av innstilling i bios Hvor mye må du opp i på IOH og hvordan kommer du opp i 216 på UD5? Hvor mange grader tjente du på å bytte til PAPST fra originalvifta. Jeg kjører selv originalvifta + en Scythe Slip Stream 1200rpm i andre enden men jeg ser at jeg fremdeles ligger rundt 8gr høyere enn deg. Slip Stream er forresten en meget bra vifte så jeg blir nok å bytte originalvifta med en Slip Stream 1600rpm (149 m³/time 33dBA) Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Desto trangere jo bedre Så lenge du ikke går over load limiten på i7 da. Som ligger på 266 Newton, noe mer enn det og du risikerer å knuse kjernen. Limiten er faktisk lavere enn gamle 775 også faktisk. Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) IOH på har jeg på rundt 1.2 (1.1 stock), Cpu VTT 1.86 (1.8). På UD5 må jeg inn på den menyen som er over ram timings (husker ikke helt hva den heter), der står det 2 valg som default er 700mv, og under det 2 valg som default er 0mv. På den som heter CPU skew ps (default 0) eller noe sånt fikk jeg best bclk med 500, men kan variere litt fra cpu til cpu. Husker ikke temps med den forrige vifta, men skulle jeg tippe ville jeg sagt 8-10 grader. Den forrige er en dårlig vifte til bruk på TRUE, den tåler ikke mottrykk. Skal man kjøre stillegående vifter på TRUE anbefaler jeg å bruke 2 stk. Eller er det ca 4-6 graders forskjell på mine 2 3848A på samme oc, så variere med cpu også. Endret 24. mai 2009 av OldMan Lenke til kommentar
Anv Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Takker OldMan, Skjønner hvilket valg du snakker om, får prøve det når jeg kommer dit. (edit: under Advanced Clock Control, CPU Clock skew, og IOH Clock skew) Driver å primer meg opp, begynte på 3800 og har ikke rørt VC siden det og er nå stabilt på 19x211 og 20x200. Det gikk egentlig greit helt til jeg satte inn de siste ram brikkene. 6 brikker var ikke like enkelt som 3. edit: Skal se om jeg ikke finner en annen vifte midlertidig, syntes også det var lite trykk i originalvifta, Scythe vifta kjenner man godt selv på 1200rpm) Endret 24. mai 2009 av Anvil Lenke til kommentar
007CD Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Tror nok du Mr A har postet i feil tråd her. Her er det ikke noe bussnakk dessverre, eller ekstern minnekontroller. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Når det gjelder Truen på LGA1366 så er det ikke en "svakehet" at den kan vris på. Leser man påføringsinstruksjonen for AS5 så står det at man skal vri kjøleren lett noen grader til hver side etter at den er skrudd helt til. Dette fordi AS5 pasten skal påføres som en stripe over kjernene og skal spres med trykket ved fastskruing. Endret 24. mai 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) det er ikke det jeg bruker å gjøre, jeg bruker et gammelt bankkort om er klippet til en passe stor bit. så sprer jeg bare pastaen utover funker perfekt Endret 24. mai 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) Du mener at du bruker et bankkort til å jevnet ut og påføre pastaen utfra en dråpe i midten. (før du editerte posten) Vel instruksjonene for AS5 er rimelig klare på hvordan den bør påføres, men selvf. ingenting feil med å gjøre det på "gamlemåten". Jeg har prøvd begge metoder og fikk best temp ved å følge instruksjonen. Men poenget mitt er at det ikke er designsvakhet i festemekanismen til TRUEen at den kan vris litt rund sin egen akse, det er nok ment å være slik. Endret 24. mai 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 At TRUE kan vris litt gjør ingenting tror jeg. Men, det ekstra trykket man får ved å legge inn en skive e.l. gir endel grader. Jeg legger alltid en liten dråpe i midten og lar trykket gjøre resten, det funker selv på vanskelige pastaer som ic dimond. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 å herregud je er glad jeg er kvitt den dårlige ic diamond pastaen, 1: den kjølte veldig dårlig uansett mengde, 2: så vanskelig å spre utoer at man holder på å bli gal av å bruke den ac5 er den beste pastaen jeg har prøvd så langt Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 å herregud je er glad jeg er kvitt den dårlige ic diamond pastaen, 1: den kjølte veldig dårlig uansett mengde, 2: så vanskelig å spre utoer at man holder på å bli gal av å bruke denac5 er den beste pastaen jeg har prøvd så langt da å du ha gjort noe feil.. min icd er bedre en as5 uten tvil.. Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 å herregud je er glad jeg er kvitt den dårlige ic diamond pastaen, 1: den kjølte veldig dårlig uansett mengde, 2: så vanskelig å spre utoer at man holder på å bli gal av å bruke denac5 er den beste pastaen jeg har prøvd så langt da å du ha gjort noe feil.. min icd er bedre en as5 uten tvil.. Min også. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 skjønner ikke hvordan, putta tuben i en kopp med varm vann og ventet 30 sec. så tok jeg en liten "dæsj" på midten av cpu og gjorde det så bra om mulig med mitt trofaste oppklippte bankkort og fikk det 1-2 mm tykt lag over hele cpu. pg det funka enda ikke, prøvde litt forskjellige tykkelser men det var 1-2 mm som funka best men ac5 funka mye bedre Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) skjønner ikke hvordan, putta tuben i en kopp med varm vann og ventet 30 sec. så tok jeg en liten "dæsj" på midten av cpu og gjorde det så bra om mulig med mitt trofaste oppklippte bankkort og fikk det 1-2 mm tykt lag over hele cpu. pg det funka enda ikke, prøvde litt forskjellige tykkelser men det var 1-2 mm som funka best men ac5 funka mye bedre 1-2 mm tykt lag? Er du gal eller? Det skal vel være maks 0.1 mm lag eller.no Endret 24. mai 2009 av Nizzen Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 (endret) som sakt lengere opp så prøvde jeg forskjellige tykkelser og det var 1-2mm som funka best, det var vel egentlig mer bestemt 0.1 og oppover til 2 mm jeg prøvde, og + - 1 mm funka best Endret 24. mai 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 som sakt lengere opp så prøvde jeg forskjellige tykkelser og det var 1-2mm som funka best, det var vel egentlig mer bestemt 0.1 og oppover til 2 mm jeg prøvde, og + - 1 mm funka best da har du påført det feil isåfall.. står overalt at de anbefaler at man lager en ball litt mindre enn en ert og deretter trykker på kjøleren.. kraften av kjøleren vil spre icd utover.. har gjort det hver gang og funka fjell.. har heller aldri giddi å varme den opp.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå