Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal gå igang med priming når jeg føler at jeg har litt mer kontroll men det ser lovende ut, får prøve litt før før jeg tar kveld.

Det er mildt sagt merkbar forskjell fra en 24/7 klokk på 3.6 på en X3360.

Blir morsomt dette!

Lenke til kommentar
Skal gå igang med priming når jeg føler at jeg har litt mer kontroll men det ser lovende ut, får prøve litt før før jeg tar kveld.

Det er mildt sagt merkbar forskjell fra en 24/7 klokk på 3.6 på en X3360.

Blir morsomt dette!

Ikke noe som er bedre enn en ny cpu og masse å lære :D

Lenke til kommentar

Leker litt med superpi og en "gammel" C0 her...

920 C0

P6T Dlx V2

OCZ Platinum XTC @ 1744Mhz 7-7-7-19

Cooler Master Hyper212 (lol)

Fikk også kjørt en runde 1M på 4620Mhz, men Paint.NET krasjet under lagring av bildet. Skal nok få til et bedre resultat en dette. Må bare gå litt inn for det.

post-16425-1243037386_thumb.jpg

Endret av formann
Lenke til kommentar

"best" kan være så mangt.

Core i7 920 og Xeon W3520 er vel i bunn og grunn samme prosessor, bare at en er myntet på hjemmebruk, og den andre er myntet på servermarkedet. Sånn grovt.

Fordelen med Xeon har vist seg å være at man er garantert en D0 stepping, i motsetning til i7 920, som kan ende opp med å være en C0/C1.

Hvis man kjøper en garantert D0 stepping i7 920, så er dette i utgangspunktet en dønn lik prosessor som W3520.

Noen tror at Xeon ofte kan være litt bedre fordi dem er plukket fra en bedre waffer, eller midten på waffer, rett og slett fordi dem skal inn i et marked som krever mer enn desktop markedet (bedrift og server markedet). Men om dette stemmer eller ikke er vel noe man aldri blir helt enig om.

Lenke til kommentar
hva er egnetlig best av intel i7 og intel xeon ?, går ut i fra at det er i7 som er best, men ser at mac sin top maskin macpro har 2 xeon prosessorer så ...

har endret litt på handlelisten :

Asus P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 3GB

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

ser det bra ut

Xeon 35xx serien er jo akkurat det samme som I7 9XX serien..........

Lenke til kommentar
hva er egnetlig best av intel i7 og intel xeon ?, går ut i fra at det er i7 som er best, men ser at mac sin top maskin macpro har 2 xeon prosessorer så ...

har endret litt på handlelisten :

Asus P6T Deluxe V2, X58, Socket-1366

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 3GB

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

ser det bra ut

Xeon 35xx serien er jo akkurat det samme som I7 9XX serien..........

Bortsett fra at flere hovedkort for forbrukere ikke støtter Xeon like godt som 9xx.

Vet ikke om BIOS-oppdateringer er på vei for å fikse det, men det er noe man bør være obs på før man kjøper.

Lenke til kommentar
morsomt med 3 kort :D

lurer på hva som skjer med cascade...

Er dette med 3 stk 4890?

Forresten så har jeg skifta fra noctuna til TRUE kjøleren nå. Bruker Noctuna viftene som jeg gjorde med Noctuna ribba. TRUE er 10 grader kjøligere på load! Dette er på 1.25 volt ca.

Tror jeg kaster noctunaribba i søppla :thumbup:

Før var jeg oppe i 85 lett nå er det andre boller med min trofaste TRUE.

post-42975-1243117907_thumb.png

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Trikset med TRUE er at man må legge noe mellom kjøleblokka og de fire beina som presser ned på blokka slik at det blir ekstra trykk på blokka ned på cpu. Man kan legge en liten tynn skive (som man bruker til mutter). Jeg bruker bare noen lag med Mcgyvertape, slik at det blir noen milimeter tykt. Er nesten sikker på at det lille ekstra trykket gjør susen :p

Har sett andre som gjør det samme, bare de fleste bruker en liten skive.

post-42975-1243119796_thumb.jpg

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Yup, men i egentlig er det for å sperre for at den vrir seg, den 1366 feste-brackett'en er ikke god- du kan bevege kjøleren etter montering. "Noe imellom" hjelper imedlertid.

Lenke til kommentar

Yup, men i egentlig er det for å sperre for at den vrir seg, den 1366 feste-brackett'en er ikke god- du kan bevege kjøleren etter montering. "Noe imellom" hjelper imedlertid.

Derfor bruker jeg "sølvtape" eller MCGyvertape. Da sitter den ganske så fast :) Klarer ikkje å vri den slik jeg klarer uten den tapen.

Testa med litt lavere volt.

post-42975-1243124307_thumb.png

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

OldMan: Har du merket at man må ha en god del høyere volt på "litt av hvert" etter 4,3 ghz? Tenker på vtt, IOH, qpi pll...

Gøy med Cinebench 10 :p

"Random volt" (bare satt opp litt på det meste :p)

post-42975-1243125830_thumb.png

Edit nr ca 17: Disse d0 cpu'ene er syke :D

Samme volt bare litt høyere frekvens.

post-42975-1243126415_thumb.png

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

VCore og VTT følger mhz rimlig lineært hos meg og kan kjøre ca opp til 200 med alt annet på stock. Opp til 210 trenger jeg stort sett bare gi litt IOH, men over det så må jeg tune omtrent det som er av innstilling i bios :)

Prøver ett GB EXTREME med F5 bios nå, og det klokker bclk endel bedre og enklere enn UD5 med f7c og f8b bios.

Kan prime på 216 på UD5 nå, tror jeg skal klare litt mer på extreme kortet.

Det som er mest forvirrende er at alle cpu'ene krever litt forskjellig innstillinger for å klare høy bclk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...