Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha kjøpt inn litt flere disker og 12GB RAM så jeg det på tide å putte i7 950ES'en i 24/7 PC'en min. Her er det nye dagligdagse oppsettet. Klokket ned CPU'en 100MHz fra hva jeg kjørte den på i den andre PC'en for å holde temp litt under kontroll. 10TB med disker utvikler også endel varme merker jeg :D

post-6770-1243001207_thumb.jpg

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

DP: II Gene kortet ditt - Har du høye NB Temps på kortet ditt?

 

På det jeg hadde var det ihvertfall Høye Temps, Idlet på mellom 55-60 Grader, endel av de jeg kjenner har tidligere har noe liknende problemer med Asus Formula II P45 (Socket 775) og det kortet bruker nesten identisk kjøleløsning, de satte på noen bittesmå gummiknotter bak skruene på baksiden av Hovedkortet, og tempen sank visstnok med flere titals grader.

 

Har selv hatt et Formula II kort, og slet ikke med dette :)

Lenke til kommentar
This Little Bastard :D

Du sparer antagelig noen grader om du får montert TRUE'en andre veien (det var iallefall slik hos meg).

Hvorfor? Bare for noen scenarioer eller alle?

 

Ang. Gene kortet:

Hvorfor bruker dere mATX kort om dere uansett monterer monster heatpipe kjølere eller plasskrevende vannkjøling for å klokke?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
DP: II Gene kortet ditt - Har du høye NB Temps på kortet ditt?

 

På det jeg hadde var det ihvertfall Høye Temps, Idlet på mellom 55-60 Grader, endel av de jeg kjenner har tidligere har noe liknende problemer med Asus Formula II P45 (Socket 775) og det kortet bruker nesten identisk kjøleløsning, de satte på noen bittesmå gummiknotter bak skruene på baksiden av Hovedkortet, og tempen sank visstnok med flere titals grader.

 

Har selv hatt et Formula II kort, og slet ikke med dette :)

 

 

høye temps, men hva er problemet?

 

Haakon

Lenke til kommentar
Ang. Gene kortet:

Hvorfor bruker dere mATX kort om dere uansett monterer monster heatpipe kjølere eller plasskrevende vannkjøling for å klokke?

Cuz It's Cute? :ermm:

 

DP: Problemet er ingenting, ihvertfall ikke for meg (:p ), men hadde jeg selv hatt det Hovedkortet så hadde jeg definitivt gjort noe med det.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ang. Gene kortet:

Hvorfor bruker dere mATX kort om dere uansett monterer monster heatpipe kjølere eller plasskrevende vannkjøling for å klokke?

 

Ja, hvorfor mAtx med en *luft*kjøler som er større en hk'et?

Er ikke mye "cute" det nei.

Også i ei vanlig ATX-kasse... huff og huff!

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har nettop fått en i7 920 i posten og satt sammen delene.

Klokket prosessoren raskt og enkelt opp til 3,7 med luftkjøling, før jeg bestemte meg for å finne maksklokken med kun en kjerne aktivert.

Det gikk fint opp til 4ghz der jeg til slutt fikk BSOD.

Da startet problemene:

 

Vel inne i windows, etter å ha aktivert "all cores" i bios, så jeg at task mangager bare viste en aktiv kjærne! :dontgetit:

Har returnert alle instillinger i bios til default og tatt ut bios-batteri, likevel viser det bare at en kjerne er aktiv :(

Alle åtte kjernene er synlige i device manager, men er ikke synlige i program som coretemp og cpuz.

 

Noen som har noen ideer? :hm:

Lenke til kommentar

Hehe,

 

Den gikk lett opp i 4 (20x200) med VCore på ~1.23 foreløpig men det var mye nytt i forhold til klokking av X38 og P45.

 

Har foreløpig bare satt VCore, QPI/VTT (1.28) og VDimm (1.5)

 

Idle temp er ca 43-44 med TRUE.

 

Har du noen tips til UD5, kjører bios F5, er det verdt å oppgradere og isåfall til hva?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Windows bugger til tider, det er normalt som oftest.

Men det har en tendens til å gå over etter en stund.

 

Vel.

Dersom man klokker/tweaker og dette resulterer i en BSOD, da er det ikke uvanlig at viktige systemfiler blir ødelagt.

Da går problemer ikke over før man reinstallerer.

:)

@V3gg3n:

Det er heller ingen bombe at å "twekae" Bios(og dermed OS) til å kun se en kjerne ikke er noe sjakktrekk akkurat mtp det ovenevnte (systemfiler/Hal.dll).

Hva var vitsen? 4Ghz er nærmest "default" for en ci7, ihvertfall med HT:OFF - alle kjerner aktivert.

Lenke til kommentar
Hehe,

 

Den gikk lett opp i 4 (20x200) med VCore på ~1.23 foreløpig men det var mye nytt i forhold til klokking av X38 og P45.

 

Har foreløpig bare satt VCore, QPI/VTT (1.28) og VDimm (1.5)

 

Idle temp er ca 43-44 med TRUE.

 

Har du noen tips til UD5, kjører bios F5, er det verdt å oppgradere og isåfall til hva?

Hold vcore og vtt omtrent på det samme, vdimm til 1.64. F7C har vært fin, skal prøve F8B nå. Det som er vanskeligst er å finne den uncore mp som gir best bclk oc. F7C og xeon har likt best uncore divider lik 2 x mem mp + 2 eller 3. Alså hvis jeg kjører bclk på 200, ram på 1600 (8x), så liker den best 18 og 19 på uncore. Men, du må prøve deg frem.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...