Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry for at jeg ikke har svart, her er statusen.

1) Jeg innstalerer ikke vifta til i7 920 riktig(Stock)

2) Jeg ser at pastaen har "smeltet", men fester vifta ordentlig og satser på at det går bra

3) Etter noen boots og innstaleringer, kommer dette opp på skjermen når jeg starter: CPU Temperature Error

4) Jeg lar PC'en være av en stund og skrur på igjen, og etter dette har PC'en vært helt stabiø. På power fan ligger alle fire kjernene rundt 30C.

Bør jeg fortsette, selv om erroren bare kom opp en gang og nå funker alt knirkefritt?

PS: Det grafikkortet er Gainward GTX 295... Får det nok strøm vis jeg bruker 6-8 pin adapter da?

Lenke til kommentar

Noen av dere har sikkert hørt om at folk har opplevd at en 24/7 overklokk med Core2Quad som plutselig en dag ikke er stabil lenger. Jeg har nå opplevd dette selv. Kjørt 4.0 Ghz med min Q9650 i flere måneder, og nå vil den ikke det mer. Gått ned til 3.75 Ghz jeg for å se om den holder seg over tid.

Det jeg lurer på da er om deres Core i7 klokk vil holde seg over tid...eller må dere også gå ned på klokken. Slik er det når man legger seg nærme smertegrensa for hva hardwaren klarer. Gøy med overklokking og gode resultater, men spørs på langtids stabilieten da.

Lenke til kommentar
Noen av dere har sikkert hørt om at folk har opplevd at en 24/7 overklokk med Core2Quad som plutselig en dag ikke er stabil lenger. Jeg har nå opplevd dette selv. Kjørt 4.0 Ghz med min Q9650 i flere måneder, og nå vil den ikke det mer. Gått ned til 3.75 Ghz jeg for å se om den holder seg over tid.

Det jeg lurer på da er om deres Core i7 klokk vil holde seg over tid...eller må dere også gå ned på klokken. Slik er det når man legger seg nærme smertegrensa for hva hardwaren klarer. Gøy med overklokking og gode resultater, men spørs på langtids stabilieten da.

Har ikke vært med på at OC min har slitt på prosessoren på noen måte, men har vært med på at OC min har vært stabil hele vinteren, men når våren og sommeren kommer så har jeg endt opp med å måtte klokke ned grunnet økte tempraturer.

Lenke til kommentar
min gode E8600 tapte seg e@ALLer om at c2d degraderer over tid hvis man bruker mer enn 1.45volt..

kjører min qx9770 på 1.4v og har ikke merket noen forskjell..

ps **dp** ta minnebildet til cpu-z under cpu tab'en så jeg får sett hele damen neste gang:p

@Alle: skal starte å bygge en ny data ganske snart, og som de fleste sikkert har skjønt så skal classified kortet brukes i dette prosjektet. kommer til å holde resten av oppsettet hemmelig(henvisning classified). men trenger hjelp til navnet på prosjektet, bare classified eller er f.eks MiKA7 classified bedre, eller har noen bedre forslag??

takker for all hjelp!

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar
Har ikke vært med på at OC min har slitt på prosessoren på noen måte, men har vært med på at OC min har vært stabil hele vinteren, men når våren og sommeren kommer så har jeg endt opp med å måtte klokke ned grunnet økte tempraturer.

Det kan være kondensatorene på hovedkortet som ikke takler stresset mer. Hva annet kan det være? Jeg har ikke hatt for høy volt på min. Kjørte den på 1.3V bare. Så plutselig ville den ikke 4 Ghz mer. Men 3.75 ser ut til å funke fint. Så det hjalp meg å sette hastigheten ned. Jeg har faktisk hatt det varmere noen dager i vinter enn de 2 siste dagene i stua mi. Så sommer temperatur har ikke skylda.

ArcticOC fra forumet har hørt om samme problemet selv. Noe sannhet må det være i dette. Nøyaktig hva som forårsaker det vet jeg jo ikke helt sikkert. Hva kan det være da?

Lenke til kommentar
@Alle: skal starte å bygge en ny data ganske snart, og som de fleste sikkert har skjønt så skal classified kortet brukes i dette prosjektet. kommer til å holde resten av oppsettet hemmelig(henvisning classified). men trenger hjelp til navnet på prosjektet, bare classified eller er f.eks MiKA7 classified bedre, eller har noen bedre forslag??

takker for all hjelp!

Project MiKA77 Classified passer bedre...

Lenke til kommentar
Noen er tidligere ute enn andre. Bildet er hentet fra XS, og er av AndreYang sin nye i7-975XE.

Blir spennende å se hvilke relsutater han klarer å presse ut fra den..

Et spørsmål, bør jeg handle meg et EVGA x58 classified eller bør jeg vente på neste pulje med nye hk?

Lenke til kommentar
Noen er tidligere ute enn andre. Bildet er hentet fra XS, og er av AndreYang sin nye i7-975XE.

Blir spennende å se hvilke relsutater han klarer å presse ut fra den..

Et spørsmål, bør jeg handle meg et EVGA x58 classified eller bør jeg vente på neste pulje med nye hk?

classified:D

noen fler som har fått denne??

post-129046-1242842435_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...