007CD Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 @TL1000S: Tror nok ikke at du vil treffe meg, en gal mann med våpensamling og lett overklokking er ikke noe som imponerer... Men uansett, tror heller ikke at det var noe sjakktrekk av Sam det han gjorde. Nå har ikke jeg ferdes i de tunge OC stedene i Norge eller utlandet men jeg har all respekt for Formann, Knophflerbruce og flere som har satt "Norge" på "overklokkingskartet". Men sistnevnte er litt stille med annen hardware enn 939 chipper da Kunne tenkt meg en mer innsikt i hvordan han hadde taklet andre chipper ala en slik oversikt som Prostaman har gjort. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Sam har masse bra og gi han, bare visse ting han kunne roet seg på For å si det sånn: Det er ikke noe poeng i å skrive noe som provoserer gutten/karen. Nå var det vel ikke noe sjakktrekk av **dp** å selge D0-babe'n. Nå er det tredje "gull-chip".. ekte "hat-trick".. noe som neppe kommer til å senke selvtilliten og "kravet" om tittel som "O-Allmektige-OC-Guru" på forumet... Etter tre rigger.. @dp: Hvordan gikk det med klassifiseringen av Sam da? (ref dine "harde ord" i en annen post om visse kunder som sverger til visse typer hardware) Alltid nysgjerrig på hvordan folk her ser ut IRL (har bare truffet noen få av dere.. 2 av dere her i tråden via bruktmarkedet). PS/Edit: "And another thing...!" Tror pcp160/Oldman vil tape ett evt veddemål om jeg har en D0 innen 2 uker/måneder.. Nå er det en liten pause med *data*hardware... Annen "hardware" som har prio nå.. ivhertfall til over sommeren.. det morsomme er vel egentlig at han kjøper, i følge han selv så ville han ikke ha Xeon, rett og slett fordi det ikke var "920 D0".. lol. jeg vurderte faktisk å beholde den 3848 chippen som var igjen, men gadd ikke bytte med min osv.. Sam virket hyggelig, ikke så stor i kjeften som han var på forumet uvisst om han skjønte at jeg var DP. jeg tror vel vi har møtt hverandre en gang TL1000S? en intel cpu elns.. du er jo OLD! ellers har jeg akkurat snudd kjøleren, fikk 5-7C grader bedre temps.. men til tross for dette er jeg oppi 90C før jeg rekker å snu meg på 4.2Ghz, 1.26v.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) jeg tror vel vi har møtt hverandre en gang TL1000S? en intel cpu elns.. du er jo OLD! hehe... gammel og stygg med stygge klær, som den umulige nest-minste dattera sier.. Jo. du husker rett, var vel en E6300 du solgte meg trur eg.. (eller var et E6400??.. samma det.. forlengst solgt videre .. i en rigg). @007cd: Hehe... da er vi (minst) to gærninger her.. våpen var også noe jeg hadde dilla på en stund. Interessen "ulmer" såvidt, men har vel "plaffa" fra meg.. Endret 18. mai 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 hmm, var det på samme tiden som da du solgte meg den E4300\E6300 Dp? Den har jeg fremdeles forresten :!: Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 det morsomme er vel egentlig at han kjøper, i følge han selv så ville han ikke ha Xeon, rett og slett fordi det ikke var "920 D0".. lol. Hehe, godt det var fler enn meg som så ironien i det... ellers har jeg akkurat snudd kjøleren, fikk 5-7C grader bedre temps.. men til tross for dette er jeg oppi 90C før jeg rekker å snu meg på 4.2Ghz, 1.26v.. Hadde du samme kjøler som Oldman? Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Ser dere har snakket mye om hvilken vei kjøleren osv bør være her. Jeg sitter med en noctua i ett antec 1200 kabinett, og har satt den horisontalt, slik at den skyter lufta ut bak i kabinettet. Er jo to vifter på kjøleren, så den ene suger inn fra forran i kabinettet, og den andre skyter ut bak. Er dette optimalt? Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 det morsomme er vel egentlig at han kjøper, i følge han selv så ville han ikke ha Xeon, rett og slett fordi det ikke var "920 D0".. lol. Hehe, godt det var fler enn meg som så ironien i det... ellers har jeg akkurat snudd kjøleren, fikk 5-7C grader bedre temps.. men til tross for dette er jeg oppi 90C før jeg rekker å snu meg på 4.2Ghz, 1.26v.. Hadde du samme kjøler som Oldman? jeg har TRUE 120 jeg også ja, litt snillere vifter på denne.. bruker 38dB papst på bencheriggen. blir det vann mon tro... jeg vil kjøre 4.2-4.4Ghz stabilt i denne maskinen, som akkurat har fått det morsomste hovedkortet jeg har sett. (rampage II gene) Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Ser dere har snakket mye om hvilken vei kjøleren osv bør være her. Jeg sitter med en noctua i ett antec 1200 kabinett, og har satt den horisontalt, slik at den skyter lufta ut bak i kabinettet. Er jo to vifter på kjøleren, så den ene suger inn fra forran i kabinettet, og den andre skyter ut bak. Er dette optimalt? Du må bare prøve deg frem, foreks med vannblokka mi setter jeg den slik at begge niplene ligger ligt så får jeg 8 grader dårligere enn hvis de er over hverandre:P Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 jeg tror vel vi har møtt hverandre en gang TL1000S? en intel cpu elns.. du er jo OLD! hehe... gammel og stygg med stygge klær, som den umulige nest-minste dattera sier.. Jo. du husker rett, var vel en E6300 du solgte meg trur eg.. (eller var et E6400??.. samma det.. forlengst solgt videre .. i en rigg). @007cd: Hehe... da er vi (minst) to gærninger her.. våpen var også noe jeg hadde dilla på en stund. Interessen "ulmer" såvidt, men har vel "plaffa" fra meg.. stygge klær ja.. kul pc da i hvert fall tror det var en planslipt E6300 eller noe i den duren, mener jeg fikk den av knopflerbruce.. haha.. satan, lurer på hvor mye hw jeg har solgt opp igjennom, begynner å bli endel hmm, var det på samme tiden som da du solgte meg den E4300\E6300 Dp?Den har jeg fremdeles forresten :!: uff, ikke snakk om core 2 duo.. kjenner jeg blir litt sliten av det, tipper jeg hadde 30 cpuer i sirkulasjon en stund. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Første gang vi hilste på hverandre faktisk:) du hadde noen ja husker jeg :!: Denne tråden begynner og minne meg om den Amd-tråden vi hadde når alle skulle ha Opty 165 og Dfi Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 den heatkiller blokken var diggbar.. ta inn noen på jobben kanskje..? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 "hold en til meg" Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Denne tråden begynner og minne meg om den Amd-tråden vi hadde når alle skulle ha Opty 165 og Dfi Vanvittig OT vi begynner å bli her, men siden du nevner det, så må jeg bare si at jeg faktisk "as we speak" sitter her med DFI LP Expert, Opty 165, og Corsair 4400C25 brikker på bordet, og lurer på hva i all verden jeg skal gjøre med det. Er liksom litt for fint til å bare hive syns jeg, og jeg er dessuten på grensen til å være "glad i" de delene... Men kroneverdien er ikke enorm lenger... (ikke ytelsen heller ) Tilbake til nåtid, er det morsome klokkeegenskaper Haakon, eller morsomt å SE på? Jeg må jo si jeg syns temperaturene til Oldman virkelig imponerer, men du DP/Haakon må jo faktisk komme deg over på vann, så mye rart som du får kloa i! Endret 18. mai 2009 av pcp160 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 gene kortet virker godt å klokke med også faktisk, er temps som stopper meg fra skikkelig frekvenser ellers så har nok mist viftene og montering i kabinett endel å si. jeg hadde ca 70C load med denne cpuen på bordet med classified og papst 38dB. (4.2Ghz, 1.25v.) du har forøvrig helt rett, jeg burde over på noe skikkelig vannkjøling. jeg kunne dog tenkt meg å lage en ekstern boks med pumpe, tank og radiator.. så kunne jeg hatt slanger rett inn i kab. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Måtte bare prøve: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=569157 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Måtte bare prøve: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=569157 ikke ille, selv om jeg hater suicide screens .. god natt. Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Gene kortet står høyt opp på listen her også. Test maks prime bclk på det hvis du får tid Håkon, og JA, ta inn HK 3.0. Har handlet hw med endel folk her inne jeg også, men ikke helt sikker på hvor mange Ang mine temps, så ligger som sagt en TRUE med skikkelig vifte og kjørt på benken rett i helene på hva jeg får med trippel rad og snille vifter i kab. Var faktisk ganske varmt den dagen jeg primet, hadde over 24 grader i rommet på slutten. Hadde jeg hatt 20 grader kunne jeg kunne jeg vist mer enn 4 grader lavere temps. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Måtte bare prøve: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=569157 ikke ille, selv om jeg hater suicide screens .. god natt. hehe, klarte tross alt SP1M på 4702 :- ) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Ja, det er absolutt bra Oldman, og skal jeg bygge luftkjølt Ci7 ser det ut som det er en sånn jeg vil ha. Utfordringen er jo dog å få til noe liknende i et kabinett, da kreves det uungåelig enten kraftig luftgjennomstrømning, eller kreative ducting-systemer. Men selve kjøleren som sådan virker ikke dårligere enn en vannblokk nei. hifiking, var V-core "out of range" for CPU-Z, eller er det bare jeg som ser dårlig. Eller sagt på en annen måte, hva var din V-core under den klokken der? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 @TL1000S: Tror nok ikke at du vil treffe meg, en gal mann med våpensamling og lett overklokking er ikke noe som imponerer... Men uansett, tror heller ikke at det var noe sjakktrekk av Sam det han gjorde. Nå har ikke jeg ferdes i de tunge OC stedene i Norge eller utlandet men jeg har all respekt for Formann, Knophflerbruce og flere som har satt "Norge" på "overklokkingskartet". Men sistnevnte er litt stille med annen hardware enn 939 chipper da Kunne tenkt meg en mer innsikt i hvordan han hadde taklet andre chipper ala en slik oversikt som Prostaman har gjort. *host* http://www.xtremesystems.org/forums/showpo...mp;postcount=29 *kremt* Spons meg med et SKIKKELIG P45-kort, og jeg skal slenge fasen på min E0 Xeon E3120 babe Gjerne et DFI DK P45 Plus som greier høy FSB, UT'et mitt og jeg slenger olme blikk til hverandre om dagen ...og for the record: hadde ikke i7 vært for dyrt for en slunken studentlommebok hadde jeg nok hoppa på karusellen med en av de spesialplukkede ebay-chipene som er all over HWBot og ripping Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå