OldMan Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Takk for utfyllende svar pcp160 Ser ut som den beste min kanskje er på høyde med din, så jeg er glad jeg kjøpte den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Takk for utfyllende svar pcp160 Ser ut som den beste min kanskje er på høyde med din, så jeg er glad jeg kjøpte den. Ja, veldig bra svar pcp160. Takk for at du tok deg tid til testing. Har "lest meg opp" på technical doc fra Intel, og det skal være slik at enten er alle er ingen kjerner på "turbo" (MP=21, 23..etc avhengig av modell). Og det har du vel nå bekreftet. Uansett, jeg har merkelig nok ikke noe "sug" etter en D0. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Bare hyggelig, og takk for det Oldman og TL1000. Og ja, jeg glemte å si det, men de resultatene du postet er til forveksling likt det jeg får til. Jeg får jo også kjørt 4,51 stabilt, men det blir jo da i realiteten store deler av tiden 4,3 grunnet multipler dropp. Så i praksis blir 4,5Ghz en HT-off hastighet her i huset. Jeg er ikke helt sikker på om jeg klarer 4.0 langtids-stabilt på fullt så lav spenning, men resten oppover ser likt ut. Er jo en tidkrevende sak å finne stabil fart, i går kjørte jeg 4,45 på noe rundt 1,3Volt men fikk feil etter 56 minutter Prime. Da har jo også temperaturen vært stabil de siste 45 minuttene. Her er 12 min på 4,45Ghz og 1,29 Volt; Men det holdt altså ikke helt til mål... PS, omtrent hvor starter 21 multi-problemene hos deg Oldman? TL1000SUansett, jeg har merkelig nok ikke noe "sug" etter en D0. Løgnhals! Historien har vel vist at du er myyye hardere angrepet av denne sykdommen enn meg, og sitter med en D0 innen 2 mnd! Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 PS, omtrent hvor starter 21 multi-problemene hos deg Oldman? På UD5 har jeg ingen problemer med 21 mp. Turbo er eneste mulighet for 21 mp på GB kort, men den holdes konstant på 21 på alle kjerne uten dropp så hvidt jeg har testet, og det stemmer også med hva gb folk på xs sier. Det eneste som forhindrer UD5 fra å være ett toppkort er at det sliter relativt sett med høy bckl tidligere enn andre kort. Problemer med primestabilitet ifm med høy bckl inntrer rundt 210-215 på mitt kort, noe høyere på hvisse uncore dividere (selvsagt ikke de jeg trenger). Gjorde en kort test på Asus dlx v2 kortet med samme cpu for en kort tid tilbake, og primet da lett på 222. Skal se om jeg får testet dette noe mer. 2 mnd, tipper 2 uker jeg Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Haha, 2 mnd var kanskje litt optimistisk ja Oldman, jeg hadde ikke hjerte til å røske for mye opp i selvbedraget til MC-mannen... :!: Men ok, jeg syns det er vanskelig dette med hovedkort, jeg er jo avhengig av både stødig implementering av 21 multi, og fantastiske BCLK egenskaper, og er ikke veldig hissig på å kjøpe HK til over 3000 kroner må jeg bare si. Men du sier med andre ord at P6T V2 er en hel del bedre enn V1 når det gjelder BCLK (?), er det i såfall en allment akseptert oppfatning? (dere som er bevandret i extreme-kretser) Jeg får trøbbel fra og med 216 BCLK, kjører til vanlig PCI-e 102, men har prøvd opp til 105. Burde kanskje prøve enda høyere? Med 920 var det bråstopp på 215, mens jeg nå kommer inn på hvertfall 217, og det som skjer over 215 er faktisk at musen begynner å lagge voldsomt. Er det symtomatisk for et PCI-e problem?, har eventuelt noen en teori som kan pense meg i riktig retning for det symptomet? Endret 18. mai 2009 av pcp160 Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Tror egentlig V1 er ett bedre kort enn V2, ihvertfall var mitt det. Men det er trolig pga av bios. Neste rev av X58 er rett rundt hjørnet, fristende å vente på de nye kortene som kommer da. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) jeg sliter litt med kontakten mellom TRUE og cpu nuh.. idler på over 50C med true og 2 x mist 120 15.5dB vifter... true black forøvrig. edit; var det sånn at du tjente 10C på å sette true andre veien Oldman? Min blåser nå "bakover".. kjenner jeg ble VM i keen på disse vannkjølingsoppsettene dere kjører med, EK supreme + swiftech NB blokk burde bli bra.. ekstern radiator også.. Endret 18. mai 2009 av **dp** Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Tror du hadde tjent en god del på vann ja Dp, vil anbefale deg og sjekke ut Heatkiller blokkene...de er virklige killere på I7=) Endret 18. mai 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) TRUE med kraftig vifte er ikke veldig langt bak vannkjøling, ihvertfall var det ikke det på min Q6600. Men støymessig vant vann klart. Er også klar for en HK 3.0 (helst ikke acetal LT) blokk, så hvis noen finner dem på lager noe sted ... Min TRUE er planslip nå, fort å gæli, men hjalp endel. Snudde den først til å peke opp, og tjente masse grader. Snudde den så 180 og fikk mye jevnere temps. Kan tyde på at den er litt skjevt slipt Ellers så idler mine 3848A352 på rundt 40, mot ca 50 for 3845A935. D0 babe ble født i dag også, ser lovende ut Sam Endret 18. mai 2009 av OldMan Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 TRUE med kraftig vifte er ikke veldig langt bak vannkjøling, ihvertfall var det ikke det på min Q6600. Men støymessig vant vann klart. Er også klar for en HK 3.0 (helst ikke acetal LT) blokk, så hvis noen finner dem på lager noe sted ... Min TRUE er planslip nå, fort å gæli, men hjalp endel. Snudde den først til å peke opp, og tjente masse grader. Snudde den så 180 og fikk mye jevnere temps. Kan tyde på at den er litt skjevt slipt Ellers så idler mine 3848A352 på rundt 40, mot ca 50 for 3845A935. D0 babe ble født i dag også, ser lovende ut Sam han var innom i dag ja.. hehe, good luck Sam! håper vi får se noe 4.4Ghz prime etterhvert. ellers tror jeg kanskje at jeg skal snu kjøleren etterpå.. bare synd at corsair brikkene mine er så høye, må kjøre dual channel evt. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Oldman: Har det noe og si hvor du må kjøpe blokken? Spent på hva Dfi kortet klarer siden jeg har hørt det er omtrent 0 droop på de På UD4P måtte jeg sette 1,25 for og få 1,18v under load:P Endret 18. mai 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Det beste hadde jo vært om norges eneste butikk med kyndige medarbeidere tok inn ett parti, så kunne jeg stikke innom etter jobb og hente de en kveld Ellers så spiller det jo liten rolle hva man velger i bios kontra hva man får/vises i cpu-z, så lenge man har nok å gi. GB i7 kort gir ifølge de som har målt i sokkelen ca 0.03-5 mindre enn det man velger i bios, og så lenge man er klar over det så spiller det jo ingen rolle. Verdien vist i cpu-z stemmer nesten 100% med det som ble målt. Og litt droop er sundt, da lever cpu lenger. Er skeptisk til kort (Asus,DFI) som faktisk øker vcore ved last, det sliter på cpu. Endret 18. mai 2009 av OldMan Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 D0 babe ble født i dag også, ser lovende ut Sam Har Sammy blitt Banna? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2009 D0 babe ble født i dag også, ser lovende ut Sam Har Sammy blitt Banna? Han fikk ferie... Forhåpentligvis så kommer han helt utvilt tilbake Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Det beste hadde jo vært om norges eneste butikk med kyndige medarbeidere tok inn ett parti, så kunne jeg stikke innom etter jobb og hente de en kveld Ellers så spiller det jo liten rolle hva man velger i bios kontra hva man får/vises i cpu-z, så lenge man har nok å gi. GB i7 kort gir ifølge de som har målt i sokkelen ca 0.03-5 mindre enn det man velger i bios, og så lenge man er klar over det så spiller det jo ingen rolle. Verdien vist i cpu-z stemmer nesten 100% med det som ble målt. Og litt droop er sundt, da lever cpu lenger. Er skeptisk til kort (Asus,DFI) som faktisk øker vcore ved last, det sliter på cpu. Jeg har gjort slik at jeg får beskjed om sidwinder og performance pc sender meg mail hvis de kommer inn, så kunne vi jo godt sammen flere og kjøpt. Kanskje vi kunne få litt rabatt også da, jeg kunne jo sendt mail og høre, hvis folket er intrisert da:) Sam har masse bra og gi han, bare visse ting han kunne roet seg på Endret 18. mai 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Tror egentlig V1 er ett bedre kort enn V2, ihvertfall var mitt det. Men det er trolig pga av bios. Neste rev av X58 er rett rundt hjørnet, fristende å vente på de nye kortene som kommer da. Ok det var jo greit å høre. Det var jo en litt merkelig overgang Asus gjorde der, utad fremstår jo rev1 som bedre, med sin SAS kontroller og ellers helt likt. Og som vanlig er det ikke mulig å finne noe teknisk informasjon som belyser hvorfor man burde betale mer for et HK som er dårligere utstyrt. Men ja, det er kanskje ikke så dumt å vente og se hva neste generasjon bringer. Sammy dro rett opp i 220 BCLK med sitt DFI ser jeg, hvis det er stabilt er jo det litt misunnelsesverdig... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Ja, Liker hva jeg ser av Dfi UT-kortet. Var på en kort date med DP nå og fikk rotet til meg et DFI UT. Så skal se hva dette monsteret kan gjøre:D 220bclk stabilt er ikke dårlig hvis den er det O.o Endret 18. mai 2009 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 (endret) Sam har masse bra og gi han, bare visse ting han kunne roet seg på For å si det sånn: Det er ikke noe poeng i å skrive noe som provoserer gutten/karen. Nå var det vel ikke noe sjakktrekk av **dp** å selge D0-babe'n. Nå er det tredje "gull-chip".. ekte "hat-trick".. noe som neppe kommer til å senke selvtilliten og "kravet" om tittel som "O-Allmektige-OC-Guru" på forumet... Etter tre rigger.. @dp: Hvordan gikk det med klassifiseringen av Sam da? (ref dine "harde ord" i en annen post om visse kunder som sverger til visse typer hardware) Alltid nysgjerrig på hvordan folk her ser ut IRL (har bare truffet noen få av dere.. 2 av dere her i tråden via bruktmarkedet). PS/Edit: "And another thing...!" Tror pcp160/Oldman vil tape ett evt veddemål om jeg har en D0 innen 2 uker/måneder.. Nå er det en liten pause med *data*hardware... Annen "hardware" som har prio nå.. ivhertfall til over sommeren.. Endret 18. mai 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Da har jeg missbrukt min 920 D0 i noen døgn. Den er langt fra så god som deres Xenon, men vesentlig bedre enn min gamle C0. GB-UD5, 8b bios. Med HT: 21x 4200 på 1.280v prime95 4430 på 1.488v wprime1024 Uten HT: 21x 4300 på 1.320v 24/7 Idle 42C, load 70-80C Vannet blir varmt etterhvert 4536 på 1.488v wprime1024 Den kjøles med vann og en 2x120 radiator. Jeg har ikke tålmodighet til å finne optimal 24/7 da synes benching er mer moro. Men dette er interessant å se hva dere får til alikevel. Skulle gjerne hatt lavere vcore på min også. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 TL1000S: Håper du tar dette rett, det er visse ting jeg ikke klarer og være stille om. Når han slenger "dritt" til de jeg ser på som resurser og har mye kunnskap, som har lært meg mye av det jeg kan i dag så ser jeg på det som og ha null respekt:) Men jeg forstår såklart hva du mener=) Hifiking: Har en dual heatercore jeg vil gi vekk hvis du trener en dual til, og det kommer godt med på de:) bare og sende meg en pm;) Skal komme med noen scores i morra når alt er satt opp igjen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå