Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg håper at du og dinaousour-kompisine dine finner disse bullshitene bra nok for å rømme fra en saklig og faglig diskusjon angående w3250 vs 17 920 D0. Dette krever kunnskaper som du og dinaousour-kompisine dine mangler, har jeg fått ett intryyk i denne diskusjonen.

Greit nok. Jeg har fått inntrykket at du har blitt mistet i gulvet som baby av dine poster.

Som det har blitt sagt flere ganger. I tilfellet med Xeon VS sin i7 bror så vil nok Xeon stort sett (neida sikkert ikke alltid) ha ett høyere OC potensial grunnet de er nøyere med kvalitetsplukkingen av de.

Det var litt bedre, men nå er vi på starten(igjen). Hele diskusjonen startet når noen nevnte denne myten. Kan du forklare litt hvordan denne "kvalitetsplukkingen" forgår for seg?

Xeon brukes i servere/workstations, kravene for at maskinen/cpuen skal være 100% stabil er HØYERE her enn på desktop (i7 markedet). DERFOR blir de beste chippene plukket til Xeon.. skjønner du ikke det?

(beste betyr midt i waferen)

Lenke til kommentar
Jeg håper at du og dinaousour-kompisine dine finner disse bullshitene bra nok for å rømme fra en saklig og faglig diskusjon angående w3250 vs 17 920 D0. Dette krever kunnskaper som du og dinaousour-kompisine dine mangler, har jeg fått ett intryyk i denne diskusjonen.

Greit nok. Jeg har fått inntrykket at du har blitt mistet i gulvet som baby av dine poster.

Som det har blitt sagt flere ganger. I tilfellet med Xeon VS sin i7 bror så vil nok Xeon stort sett (neida sikkert ikke alltid) ha ett høyere OC potensial grunnet de er nøyere med kvalitetsplukkingen av de.

Det var litt bedre, men nå er vi på starten(igjen). Hele diskusjonen startet når noen nevnte denne myten. Kan du forklare litt hvordan denne "kvalitetsplukkingen" forgår for seg?

Seriøst? Tror du ikke de har ett system for å velge hva som blir Xeon, hva som f.eks blir 920 eller 975. Du tror de er like alle sammen å tilfeldig valgt? Selvsagt har de ett system for å finne ut hvilkne CPU'er som egner seg til hva. Dette linket jo **dp** til og med til tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Problemet her er at Sam vil ha bevis, og det fins ikke... man kan igrunn bare bruke logikk, og ANTA at det er sånn. Men NOE er det som gjør at disse Xeon-modellene har et høyere snitt IFT OC enn sine desktop-brødre. Hva grunnen er er egentlig ikke det viktigste, det er vel mer at det er et faktum at det er sånn - spør hvemsomhelst som har litt peiling, og du vil få det svaret.

Forøvrig litt av en holdning Sam har til folk som har klokket 100 ganger fler CPUer enn han selv. Ikke at å klokke mange CPUer er likestilt med å være en "OC-Gud", men skal han kverulere på hva et halvt dusin erfarne klokkere sier bør han ha noe mer enn den B-batch'en sin å vise til selv av erfaring - såfremt han ikke er i besittelse av noe dokumentasjon som styrker din egen teori rundt denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Fortsetter dette så risikerer vi at den blir stengt, så please?

Nei, denne tråden vil ikke bli stengt.

*hørt fra et annet forum: vi sletter ikke tråder/poster, vi sletter brukere.*

Dog er ikke saken så alvorlig her i huset. Men håper og tror det blir litt roligere nå..

Lenke til kommentar
men fra 920 til xeon.. åssen har xeonen vært på uncore hastigheter til nå?? har sett en del 4ghz+ på 920 d0 men ikke så mye på w3520..

Har kjørt min på 4.2 gjennom 06 cpu testen. Tipper 4.1 skal gå 24/7.

Jeg ser dere kommer med Prime95 load temps på over 85 grader. Regner med at det ikke er snakk om 24/7 klokk da?
Varme er ett problem ja. Har ikke testet så mange D0 enda (kun 1), men tipper 920 D0 vil gi mindre rapportert temp og høyere vcore pr mhz enn W3520. I snitt. Endret av OldMan
Lenke til kommentar

Beklager Jarmo, da misforsto jeg isted :blush:

Satser på 4-4,2 som 24\7 klokk..men ikke før jeg får vannblokk.

Stock kjøling på stock ligger rundt 70, øk litt på bclk så har man 80.

Med Noctua med ei vifte ligger jeg på 65 på 1,2 i prime på 4ghz.

Jeg syns 65 er varmt også, så.....

Hvor tøff er C.bench for cpuen?

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Så sykt gode de der var da :D

Har du prøvd i prime på den volten, Oldman?

Må opp på 1.216v for prime. På min er Cinebench og 06 cpu test like "lette". Siden testene er korte slipper man å tenke på varme, og kan derfor klare testene på langt høyere mhz og vcore enn prime/linx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...