Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Det virker at denne nye serien (w3250, w3450, i7 950, i7 975, i7 920) hele gjengen vil klare ca. @4.4GHZ +/- 200MHZ på luft/vann 24/7.

 

Å sammenligne en HEFTIG vannkjøling med luft går heller ikke synes jeg. Har man en rå vannkjøling kan man mate CPU'en med mye mer vcore uten å få helt ville tempraturer.

 

At man helt sikkert vil se 920'er som klarer 4.4GHz stabilt tviler jeg ikke på, men at det ville være lengre mellom disse enn det vil være mellom f.eks 950'er og 975'er som klarer det samme eller mer er jeg ganske sikker på.

 

Uansett, nok om det. Er jo bare å teste, istedet for å sitte her å filosofere opp å ned i mente uten å ha testet det. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@JimRamse

Det er viktig å vredere sine alternativer, og fordeler og ulemper før man kjøper. Særlig når noen forslår CPU som koster 2 ganger mer, da er viktig å "filosofere" litt før man hiver seg på testing :p

Den type HEFTIG vannkjøling kan du "filosofere" med.

 

 

@Theo343

Hvorfor satser du ikke på i7 920 D0? w3250 var/er bra, men i7 920 D0 er her jo.

De første i7 920 D0 har nettopp kommet til Norge, og da er sannsynlighet for en bra btach# stor, mener jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Det virker at denne nye serien (w3250, w3450, i7 950, i7 975, i7 920) hele gjengen vil klare ca. @4.4GHZ +/- 200MHZ på luft/vann 24/7.

 

Å sammenligne en HEFTIG vannkjøling med luft går heller ikke synes jeg. Har man en rå vannkjøling kan man mate CPU'en med mye mer vcore uten å få helt ville tempraturer.

 

At man helt sikkert vil se 920'er som klarer 4.4GHz stabilt tviler jeg ikke på, men at det ville være lengre mellom disse enn det vil være mellom f.eks 950'er og 975'er som klarer det samme eller mer er jeg ganske sikker på.

 

Uansett, nok om det. Er jo bare å teste, istedet for å sitte her å filosofere opp å ned i mente uten å ha testet det. :)

 

dette jeg prøvde å si.. skulle gjerne sett noen 920 kjøre vantage på 4.6Ghz på luft, med 25C i rommet ;) (noe min 3540 klarte på 100C load omtrent...)

Lenke til kommentar
Det virker at denne nye serien (w3250, w3450, i7 950, i7 975, i7 920) hele gjengen vil klare ca. @4.4GHZ +/- 200MHZ på luft/vann 24/7.

 

Å sammenligne en HEFTIG vannkjøling med luft går heller ikke synes jeg. Har man en rå vannkjøling kan man mate CPU'en med mye mer vcore uten å få helt ville tempraturer.

 

At man helt sikkert vil se 920'er som klarer 4.4GHz stabilt tviler jeg ikke på, men at det ville være lengre mellom disse enn det vil være mellom f.eks 950'er og 975'er som klarer det samme eller mer er jeg ganske sikker på.

 

Uansett, nok om det. Er jo bare å teste, istedet for å sitte her å filosofere opp å ned i mente uten å ha testet det. :)

 

dette jeg prøvde å si.. skulle gjerne sett noen 920 kjøre vantage på 4.6Ghz på luft, med 25C i rommet ;) (noe min 3540 klarte på 100C load omtrent...)

 

Finner du ikke..... Selvsagt koster de større modellene mer, men skal man virkelig leke seg så må man regne med å bruke litt mer penger også :)

Lenke til kommentar
dette jeg prøvde å si.. skulle gjerne sett noen 920 kjøre vantage på 4.6Ghz på luft, med 25C i rommet ;) (noe min 3540 klarte på 100C load omtrent...)

Dette vil kreve en D-stepping B-bach babe, LOL, men jeg synes at @4.4GHZ prime95-stability og @4.6GHZ 3D-stability, høres som bra mål for en bra i7 920 D0-batch på et bra HK. Det blir tøft, men ellers ville ikke ha være moro. Vi vil snart få se om det går.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Men jeg synes at @4.4GHZ prime95-stability og @4.66 3D-stability, høres som bra mål for en bra i7 920 D0-batch. Vi vil snart få se om det går.

 

Det er mulig man vil se noen av disse når CPU'ene blir mer modne, men tror ikke vi ser det med det første. Regner med vi snakker om luftkjøling her selvsagt.

Lenke til kommentar
Skulle gjerne sett noen 920 kjøre vantage på 4.6Ghz på luft, med 25C i rommet ;) (noe min 3540 klarte på 100C load omtrent...)

 

Prøvde å få lurt igjennom min 950 på den hastigheten istad, men det ville den ikke gitt....... :D Prøvde også Super PI 1M på 4.85GHz slik du klarte med din, men meste jeg klarte å få til var CPU-Z Screenshot på 4.8GHz. Faen, på tide å få oppgradere CPU'en igjen kanskje :D

Lenke til kommentar
Men jeg synes at @4.4GHZ prime95-stability og @4.66 3D-stability, høres som bra mål for en bra i7 920 D0-batch. Vi vil snart få se om det går.

 

Det er mulig man vil se noen av disse når CPU'ene blir mer modne, men tror ikke vi ser det med det første. Regner med vi snakker om luftkjøling her selvsagt.

Hva mener du med "når CPU'ene blir mer modne"? Dette er ikke eple, og den modner ikke under vies.

Jeg mener Intel har nok styring på hva de driver med. Intel CPU plier å modne når AMD truer, og de visner når AMD-truselen forsvinner, er min teori.

 

Det er tid for å teste min batch-svinging-teori nå. Jeg mener AMD har kjørt så pass bra PR i det siste (PHII og fortsatt bråk om muligheter for bedre kommende CPU), at vi kan forvente noen god i7 920 D0-batcher akkurat nå.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Skulle gjerne sett noen 920 kjøre vantage på 4.6Ghz på luft, med 25C i rommet ;) (noe min 3540 klarte på 100C load omtrent...)

 

Prøvde å få lurt igjennom min 950 på den hastigheten istad, men det ville den ikke gitt....... :D Prøvde også Super PI 1M på 4.85GHz slik du klarte med din, men meste jeg klarte å få til var CPU-Z Screenshot på 4.8GHz. Faen, på tide å få oppgradere CPU'en igjen kanskje :D

 

jeg hadde den igjennom på 4.62Ghz også, men glemte screen. (fordi jeg trodde den skulle klare mer..)

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Lurer sterkt på en W3520, men kun om den gir meg 4.0GHz på maks 1.28vcore og ikke blir varmere enn 80C load på de varmeste sommerdager. Kjører meget god luftkjøling i alle ledd, så det går mer generellt på hvor varme de vil bli på god luftkjøling. (alt HT:ON) selvf.

 

Jeg kjører på (21x201) [email protected] & 7-7-7-24-1T nå, HT:ON og maks temp etter 1 time prime er 79c. Med TRUE i et Lian-Li PC A77 kabinett og W3520 kjøpt hos DI.

 

Det mest irriterende problemet var tvilsomt høy NB temp, men jeg fikk til slutt mekka til ei vifte i rett posisjon (lufta var helt stillestående over NB i starten).

 

Den boota greit opp til 4.45Ghz (21x212), men da med så høy vcore at jeg feiga ut å prøve prime pga temp. Montering av vannkjøling vurderes imidlertid sterkt siden TRUE sperrer for montasje av Thermalright VRM/NB/SB kjøling.

Lenke til kommentar

Sam:

Fordi det virker som om W3520 D0 faktisk klokker noe bedre (lavere vcore) enn 920 D0. Det kan være pga. Wafer/Kvalitets prioritering ift. produkt.

 

Jeg vil ha høyest mulig klokk på det jeg annser som meget lav vcore og 4.0GHz HT:ON er målet for det og da skal 1.28v være absolutt maks og helst en del lavere og gjerne maks 1.25v.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hva mener du med "når CPU'ene blir mer modne"? Dette er ikke eple, og den modner ikke under vies.

 

Jeg mener når de blir mer modne. Går den an å missforstå? Jo lengre CPU'ene er ute jo lengre klokker de som regel. Bare se på f.eks Core2Duo. Var ingen som klarte 6GHz når de ble lansert, men her om dagen kom jeg faktisk over en galning som hadde sin E8600 igjennom Super PI 1M på 6.6GHz, og hadde CPU-Z på 6666MHz. Samme vil helt sikkert gjelde i7'ene også. Gi det litt tid så vil man se høyere å høyere overklokker. Det har jo forøvrig allerede begynt nå med D0'ene.

 

Det gjelder å få riktig batch#, og nå er timingen perfekt for 975-lignende 920-batcher, hvis jeg ikke ta helt feil.

 

Ehh............ å hvor i all verden har du det fra?????

Lenke til kommentar

Ny stepping kan forandre seg og bli stadig bedre, men samme stepping vil være det samme uansett hvor lenge Intel måtte produsere dem. Så pass styring har de på den dritten.

 

Intel kan finne på å slippe noen bra batch#/ukenr, og det litt forskjellige meninger om hva dette komme av, jeg mener at dette har ingenting med modning å gjøre, og det har mer med AMD-frykte å gjøre.

Lenke til kommentar
Flere w3250-batcher klokker bra, bla. i denne tråden også. Men jeg har sett i7 920 D0 som er minst like bra også. Det gjelder å få riktig batch#, og nå er timingen perfekt for 975-lignende 920-batcher, hvis jeg ikke ta helt feil.

 

nå skurrer det ganske bra her.. perfekt timing for å få 975 lignende batcher?!!?!?

Lenke til kommentar
Ny stepping kan forandre seg og bli stadig bedre, men samme stepping vil være det samme uansett hvor lenge Intel måtte produsere dem. Så pass styring har de på den dritten.

 

Intel kan finne på å slippe noen bra batch#/ukenr, og det litt forskjellige meninger om hva dette komme av, jeg mener at dette har ingenting med modning å gjøre, og det har mer med AMD-frykte å gjøre.

 

dette har INGENTING med "amd-frykten" å gjøre. tror du VW jazzer opp motoren på passat fordi de har "a4-frykt"????!?!?!

Lenke til kommentar
Ny stepping kan forandre seg og bli stadig bedre, men samme stepping vil være det samme uansett hvor lenge Intel måtte produsere dem. Så pass styring har de på den dritten.

 

Intel kan finne på å slippe noen bra batch#/ukenr, og det litt forskjellige meninger om hva dette komme av, jeg mener at dette har ingenting med modning å gjøre, og det har mer med AMD-frykte å gjøre.

 

Det tror ikke jeg. Prosessen med å lage disse CPU'ene blir bedre å bedre å derfor klokker de bedre etterhvert. Jeg tror ikke dette har noe med AMD frykt å gjøre, å heller at prosessen modnes :)

 

Men nok om det. Du kan jo leke deg med 920'er, så kan vi andre leke oss med andre ting. Blir alle fornøyd :)

Lenke til kommentar
Problemet er bare at for folk som kjøler med andre ting enn luft så har ikke 920'ene høy nok MP. Blir BCLK som setter en stopper for overklokkingen, noe som antagligvis ikke vil skje på f.eks 950'ene.

Har dere gutta som har forsøkt diverse forskjellige CPU i samme HK sett noe variasjon i BCLK- evner, eller har det vært stopp på samme sted med alle? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...