Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
ASUS har oppdatert sidene med de nye biosene nå.

Der ja, Hmmmm "0406"... kan jo lura på hva de har brukt tia fra 6 april til ? Forhåpenligvis testing.

Lenke til kommentar
Bra test på AnanadTech: EVGA X58 Classified + Core i7 D0 + Corsair Dominator GT. Det har bare nødt til å bli 5HZ+ ..... http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3561&p=6

 

@**dp** Har w3250 lurt deg til å glemme Core i7 920 D0, eller du fortsatt jakter på den?

 

jeg har sett disse resultatene. uansett så er W3520 cpuen min bedre enn VELDIG mange D0 cpuer der ute. jeg har nå bestilt meg en W3540.. nå skal vi leke på 5Ghz+++ i 06/vantage!

 

ser ut som Corsair GT brikkene henter enda noen flere mhz ut av hket. kanskje jeg burde investere..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Bra test på AnanadTech: EVGA X58 Classified + Core i7 D0 + Corsair Dominator GT. Det har bare nødt til å bli 5HZ+ ..... http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3561&p=6

 

Nå snakker vi!

Endelig ett (rådyrt) hk som virkelig klokker BCLK/CPU bedre enn det vi har sett.

På den annen side kan det like gjerne være CPU'ens fortjeneste.

Som jeg har antydet tidligere vedrørende at "alle" 920 C0 "capp'er" ved ca 215-220 i ethvert hk.

@**dp** Har w3250 lurt deg til å glemme Core i7 920 D0, eller du fortsatt jakter på den?

**dp** er sålangt de(n) eneste som garantert skaffer deg en D0. (Her til lands). :thumbup:

At D0 kan skaffes via x antall bestillinger/returer hos f.eks. Netshop/Komlett er noe du (og andre) må teste ut i tilfelle.

:)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Din W3520 klokker bra... men jeg er mer spendt på Core i7 920 D0.

Det er samme chip'en med et annet navn (bortsett fra mulighet for å kjøre ECC ram). Eller har du hørt noe annet ?

Lenke til kommentar
Din W3520 klokker bra, og du kan gjerne få deg en W3540 også, men jeg er mer spendt på Core i7 920 D0. Har du noen planer/muligheter til å jakte på den i hele tatt?

 

det er samme cpuen, bare hentet ut på ett annet sted fra wafer.. skjønner du ikke det?

 

edit: så lenge dette er samme cpuen som overklokker bedre (i gjennomsnitt), har jeg ingen planer om å jakte ned 920 D0 - svaret er derfor: nei!

 

H

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

I disse D0, subzero, W3520- tider er det på ingen måte imponerende, langt derifra. Men i lys av alle problemene jeg har hatt, og nevnt i tråden, er det i alle fall med en viss glede jeg kan melde at jeg nå endelig har funnet stabile bruks-klokker med en akseptabel frekvens på min C0 920 kjøpt desember 08. Den siste P6T (rev1) bios og 21 multipler så ut til å være en god kombinasjon, og jeg får da også mer ut av minnet (DDR1600). 20 multi har vært vanskelig å få stabil på høy fart, og 19 multi stopper på ca 214 BLCK.

 

Så nå har jeg 4,2 Ghz som spillklokk, dvs HT avskrudd:

 

post-56388-1241875823_thumb.jpg

 

Og omsider kjører Prime 4-5 timer på 4,0Ghz HT påskrudd, og det er godt nok ("stabilt" nok) for meg:

 

post-56388-1241875969_thumb.jpg

 

Den trenger relativt mye spenning for å overleve Prime over tid, men så lenge temper er under 80 så lar jeg den få hva den vil ha. "Sweet spot" er nok egentlig for dette eksemplaret noe rundt 3,7-3,8Ghz, over det blir den tørst hvis man skal ha den "langtids-stabil"

Å sette ned frekvensen til feks 3,85Ghz er jo heeelt uakseptabelt... (er nok noe rammet av det mye omtalte "4Ghz- syndromet" jeg også gitt... :p )

 

PS, har vi fått noen oversikt over av effekten av 1T vs 2T på X58?

Tenker da erfaringer rundt stabilitet VS ytelse. I gode gamle Nforce-4 dager var det jo en ganske betydelig forskjell i minneytelse, ca 5-15% alt etter hva man målte, hvis jeg ikke husker helt feil. :whistle:

På Intel har det såvidt meg bekjent ikke vært i nærheten av slike forskjeller, men jeg vet ikke om Ci7 kanskje likner mer på A64 enn C2D i så måte.

 

Mitt minne er XMP og jeg ser da at det som standard XMP settes 2T, og i motsetning til tidligere forsøk har jeg nå latt den stå der, for å få en variabel mindre når det feiler.

Husker temaet har blitt nevnt tidlig i tråden, men har dere kommet til en konklusjon ut fra real life erfaringer?

Lenke til kommentar

@pcp160: Du burde bytte til en nyere versjon av Real Temp, ettersom v2.9 viser ca. 5 grader for lav temperatur for kjernene. Kanskje ikke like fristende å kjøre max 80c 24/7, eller kanskje du ikke bryr deg om det. Uansett så er det vel nyttig med mere nøyaktige temperaturer

Lenke til kommentar
nydelig klokk pcp160.. skal jeg reservere en W3520 til deg...? :D

Hehe, jo takk, den tanken har streifet meg ja.

Jeg leter bare etter en forklaring som vil få det til å fremstå som en fornuftig handling... :D

 

Takk for tipset Wim, jeg har ikke tenkt på at det var kommet noe nyere versjon.

Men testet den nyest jeg fant nå, og den viser det samme som min gamle 2.90 beta, og begge har Tj-max 100.

 

 

post-56388-1241891348_thumb.jpg

 

Sikker på du ikke tenker på 2.70? Den viste i alle fall 5 grader lavere (og hadde tj-max 95 som standard på 920) husker jeg. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Tydelig at i7 ikke er optimalt for 01.

 

Jeg hadde håpet at i7 kom til å sparke skikkelig i 01, men det ser ikke ut til at den gjør det stort bedre en C2D på samme klokk.

Blir nok nødt til å kjøpe en E8400 om jeg skal leke med 01.

 

 

Hehe.. du er ikke Formann her lenger Formann. :)

 

For det første er ikke ATI/AMD brukbart i 3DM01, du må ha ett "verstingkort" fra Nvidia for å få skikkelig score i 3DM01.

Og ja, ci7 er totalt sett ikke bra i 3DM01, selv om du vil se at det i ett par tester er svært god score i forhold til andre modeller (f.eks. E8n00).

Av en eller annen grunn får man svært laber score i bl.a. GT4 (Nature) med ci7.

Likevel artig å se flere som liker å benche 3DM01 fremdeles.

Slår 3DMVantage "by miles" mtp både å tweake og kjøre bench.

 

@pcp160:

Veldig bra resultat.

Du ser jo nå klart fordelen med (skikkelig) vannkjøling i forhold til "alle" de andre som sitter der med monster-heatpipe'ene sine. Det er ihvertfall 10-15 grader å "tjene" på god vannkjøl.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...