Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
Burde et slik oppsett være ok?

Går fra X6800

 

Minne: Corsair Dominator TWIN3X DDR3 -1866 3 GB (3x1GB)

CPU: Intel Core i7 920

SSD Disk: Intel X25-M 80 GB SSD

Hovedkort: MSI X58 Eclipse SLI

CPU-kjøler: Prolimatech Megahalems

Skjermkort: xFx Nvidia GeForce 8800 GT

PSU: Thermaltake Toughpower 750W

 

Handlevogn

 

Når ingen "gadd" å svare deg i rett forum, så er det vel ikke helt kutyme å "spamme" ned en allerede nokså OT-tråd om ci7? Om hjelp til å klare å bestemme seg for å kjøpe hardware? :)

 

I utgangspunktet er det vel ingen grunn til å oppgradere fra X6800 til ci7, dersom primærbruk er "spill".

Særlig mtp at du velger å beholde "utrangert" skjermkort. :)

 

Bortsett fra det er det helt grei oppgradering.

Hvilket hk du velger er hipp-som-happ.

Er det entusiast som en del her i tråden velger du ett annet hk til minst kr.1000 høyere pris.

Er du "kjip" som meg, velger du det billigste. Klokkbarheten/ytelse (for spill) er i praksis den samme.

Har du "spesielle" krav mht disk-kontrollere bør du kanskje be Nizzen her om råd. :)

F.eks. via PM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når ingen "gadd" å svare deg i rett forum, så er det vel ikke helt kutyme å "spamme" ned en allerede nokså OT-tråd om ci7? Om hjelp til å klare å bestemme seg for å kjøpe hardware? :)

 

I utgangspunktet er det vel ingen grunn til å oppgradere fra X6800 til ci7, dersom primærbruk er "spill".

Særlig mtp at du velger å beholde "utrangert" skjermkort. :)

 

Bortsett fra det er det helt grei oppgradering.

Hvilket hk du velger er hipp-som-happ.

Er det entusiast som en del her i tråden velger du ett annet hk til minst kr.1000 høyere pris.

Er du "kjip" som meg, velger du det billigste. Klokkbarheten/ytelse (for spill) er i praksis den samme.

Har du "spesielle" krav mht disk-kontrollere bør du kanskje be Nizzen her om råd. :)

F.eks. via PM.

 

Når sant skal sies så finnes vi ufornuftige her i tråden også...

Må innrømme at denne runden har jeg i allefall latt fornuften ryke og reise, godt å se at TL1000S i allefall klarer å holde hatten på hodet.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Når sant skal sies så finnes vi ufornuftige her i tråden også...

Må innrømme at denne runden har jeg i allefall latt fornuften ryke og reise, godt å se at TL1000S i allefall klarer å holde hatten på hodet.

 

Hehe,.. enten er du sarkastisk, eller så har du ikke fått med deg at jeg sikkert er en av de galeste gale her på forumet.

Grunnen til at jeg er "kjip" på X58 hk, er at jeg har observert at de billigste klokker like bra som de dyreste (så og si).

Og jeg bryr meg kun om klokken, samt å ha råd til å kjøpe *mer* hardware...f.eks 2xX58-rigger (i tillegg til de 10+ andre AMD/Intel systemene)

Og har vel nå en 5-6 relativt kurante skjermkort til "overs".

:blush:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Når sant skal sies så finnes vi ufornuftige her i tråden også...

Må innrømme at denne runden har jeg i allefall latt fornuften ryke og reise, godt å se at TL1000S i allefall klarer å holde hatten på hodet.

 

Hehe,.. enten er du sarkastisk, eller så har du ikke fått med deg at jeg sikkert er en av de galeste gale her på forumet.

Grunnen til at jeg er "kjip" på X58 hk, er at jeg har observert at de billigste klokker like bra som de dyreste (så og si).

Og jeg bryr meg kun om klokken, samt å ha råd til å kjøpe *mer* hardware...f.eks 2xX58-rigger (i tillegg til de 10+ andre AMD/Intel systemene)

Og har vel nå en 5-6 relativt kurante skjermkort til "overs".

:blush:

 

Kjenner til den der... Er redd det er motsatt prioritering selv om enkelte billige X58 kort frister (Les Jetway kortet) men jeg har ett annet problem... Jeg mangler kabinetter til å bygge opp og strømforsyninger, har en ekstra Q-Tec men min mening om denne står i signaturen.

Er redd jeg ikke var sarkastisk nei, pluss at du greier å prioritere sykkelen i tillegg til klokkingen.

 

Uansett for å dra litt tilbake til topic, så virker det som om det er litt forskjell på klokkingen fra HK til HK, i teorien skal de være like siden den eneste svake linken til HK er jo fra CPU til X58 brikken som da kun tar seg av PCI-E delen og kommunikasjon til ICH10.

Så har vi jo Power delen da, men tror ikke her begrensningene ligger for den vanlige personen.

Grunnen til at jeg er interesert i Classified er jo port layouten på kortet, den virker svært balansert og X16 spor lar meg ta en Nizzen i fremtiden :p

Lenke til kommentar

This BIOS is ONLY for the EVGA X58 SLI Classified Motherboard (part number 141-BL-E760-XX)

 

S60Z BETA Updates:

Improves support for Intel Xeon CPU's

Fixes Smart Fan S3 Resume

Adds additional option for QPI Signal

 

This BIOS is ONLY for the EVGA X58 SLI Classified Motherboard (part number 141-BL-E759-XX)

 

S21S BETA Updates:

Improves support for Intel Xeon CPU's

Fixes Smart Fan S3 Resume

Adds additional option for QPI Signal.

 

 

Hvor er biosen til x58 Vanilla? WTF? Kanskje den kommer i morgen? Klarer nesten ikkje å vente :D

 

EDIT; Nå dukket endelig biosen til Evga x58 sli opp som jeg har ventet på. Nå håper jeg på å overklokke min xeon enda lengre :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

hehe... dette må du printe ut på "glossy photo paper" og ramme inn i "gullramme".

Og ha i stua og vise til alle som kommer på besøk.

:p

 

@**dp**:

Se å "dra igang" 3DBenching da.. CPU-score kan du heller måle i Cinebench..

(Jada.. jeg antar du sjekker ut potensiale til CPU for ett WR-forsøk)

:p

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

 

hehe... dette må du printe ut på "glossy photo paper" og ramme inn i "gullramme".

Og ha i stua og vise til alle som kommer på besøk.

:p

 

@**dp**:

Se å "dra igang" 3DBenching da.. CPU-score kan du heller måle i Cinebench..

(Jada.. jeg antar du sjekker ut potensiale til CPU for ett WR-forsøk)

:p

 

jeg er spent på hva denne cpuen kan gjøre under ln2/cascade..

 

synd jeg ikke har pot, og heller ikke nitro.. :(

 

edit: spørs også hvor høyt maskinen klarer cpu testen når jeg må kjøre de andre testene først.. pga svak fasekjøler vil da ha dårligere temps før cpu testen.

 

Haakon

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
4160 var der min uncore begynte å bli vanskelig også, måtte vel opp i 1.44v på qpi/pll for å klare 4200.

 

jeg hadde dårlig tid i går, så jeg skal få testet litt bedre senere. 4500mhz burde gå på noen minus..

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Var noe voldsomme klokker her nå gitt... :cool:

 

Et spørsmål til deg **dp**; du mumlet noe om strømforsyning, 20A CPU 12volt rail, ta med hx1000 hjem, litt lenger opp her. Skal jeg tolke de siste bildene som en bekreftelse på at det faktisk gjorde et utslag, eller er dette snarer et resultat av bedre kjøling eller andre ting? :)

Lenke til kommentar
Var noe voldsomme klokker her nå gitt... :cool:

 

Et spørsmål til deg **dp**; du mumlet noe om strømforsyning, 20A CPU 12volt rail, ta med hx1000 hjem, litt lenger opp her. Skal jeg tolke de siste bildene som en bekreftelse på at det faktisk gjorde et utslag, eller er dette snarer et resultat av bedre kjøling eller andre ting? :)

 

 

hei du!

 

det var ikke misten sin skyld. var noen settings jeg trodde jeg hadde testet - noe jeg ikke hadde :D

 

classified kortet virker nå meeeeget godt. håper jeg kan få meg en W3540 eller I7 950 etterhvert, så kan jeg teste med ln2 igjen. (5200Mhz burde gå greit)

 

Haakon

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Var noe voldsomme klokker her nå gitt... :cool:

 

Et spørsmål til deg **dp**; du mumlet noe om strømforsyning, 20A CPU 12volt rail, ta med hx1000 hjem, litt lenger opp her. Skal jeg tolke de siste bildene som en bekreftelse på at det faktisk gjorde et utslag, eller er dette snarer et resultat av bedre kjøling eller andre ting? :)

 

 

hei du!

 

det var ikke misten sin skyld. var noen settings jeg trodde jeg hadde testet - noe jeg ikke hadde :D

 

classified kortet virker nå meeeeget godt. håper jeg kan få meg en W3540 eller I7 950 etterhvert, så kan jeg teste med ln2 igjen. (5200Mhz burde gå greit)

 

Haakon

 

Høres meget lovende ut.

Og med ett par GTX295 så bør WR i 3DMVantage være mulig. :thumbup:

Lenke til kommentar
Var noe voldsomme klokker her nå gitt... :cool:

 

Et spørsmål til deg **dp**; du mumlet noe om strømforsyning, 20A CPU 12volt rail, ta med hx1000 hjem, litt lenger opp her. Skal jeg tolke de siste bildene som en bekreftelse på at det faktisk gjorde et utslag, eller er dette snarer et resultat av bedre kjøling eller andre ting? :)

 

 

hei du!

 

det var ikke misten sin skyld. var noen settings jeg trodde jeg hadde testet - noe jeg ikke hadde :D

 

classified kortet virker nå meeeeget godt. håper jeg kan få meg en W3540 eller I7 950 etterhvert, så kan jeg teste med ln2 igjen. (5200Mhz burde gå greit)

 

Haakon

 

Høres meget lovende ut.

Og med ett par GTX295 så bør WR i 3DMVantage være mulig. :thumbup:

 

jeg tester kanskje litt vantage etterpå hvis det ene 295 kortet fremdeles fungerer. har dog hørt at sli ytelsen med 2x 295gtx på classified ikke er så utrolig høy pga 2 x NF200 brikker etter hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...