Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg sliter nå bigtime med bclk på classified kortet, jeg kommer ikke over 215 omtrent uansett hva jeg gjør. har nå strappet på vapo.. 215 er maks.. :(

Det må være brikkemessige forskjeller der... For Classified har gått opp til 222 MHz på BCLK mens 215 virker å være grensa på vanlig X58 SLi kortet til EVGA.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg sliter nå bigtime med bclk på classified kortet, jeg kommer ikke over 215 omtrent uansett hva jeg gjør. har nå strappet på vapo.. 215 er maks.. :(

Det må være brikkemessige forskjeller der... For Classified har gått opp til 222 MHz på BCLK mens 215 virker å være grensa på vanlig X58 SLi kortet til EVGA.

215 - 222 - hk til 1.6k .. hk til 3.5k+++

Er det noe å ta så på vei for da? :)

(OK.. dersom du er på jakt etter de siste mhz som gir WR ser jeg "problemet").

Hadde det vært BCLK 200 vs 250 så snakker vi, og ikke glem at det ikke nødvendigvis er hk'et som setter stopp ved en gitt BCLK.

Det kan like gjerne være CPU.

SLik har det jo vært for en rekke andre "combo" av hk, CPU.. og ikke minst BIos-utgaver.

Lenke til kommentar

Nå kjører jeg primestabilt på 217 da.. :)

Evga x58 vanilla

Kan teste hvor høyt jeg kommer i morra :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

når jeg setter 217-220 så henger enten maskinen seg instant, eller så "slower den ned".. dvs alt hakker og går sakte.. rart.

litt rart at jeg ikke har sett noen andre med W3520 på dette classified kortet, virker som det bare er kjørt med 920 D0. (og det med meget gode resultater).

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Kjørte noen mintter med prime også nå på 220... ingen problem :D... Kanskje det er den vdrop modden som funker? Ellers så er det skillz fra min side :!: ---> not

hmmm, nå føler jeg meg litt lurt. jeg håper det kommer ny bios til dette kortet snart....

Lenke til kommentar

Ble det et problem etter noen minutter da Nizzen? hehe.

Jeg har inntrykk av at BCLK er en høyt begrensende faktor på X58. Hvorvidt dette ligger i HK eller CPU vet jeg dog ikke. Dog må man tenke % fra 133 som TL1000S også nevnte tidligere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ble det et problem etter noen minutter da Nizzen? hehe.

Jeg har inntrykk av at BCLK er en høyt begrensende faktor på X58. Hvorvidt dette ligger i HK eller CPU vet jeg dog ikke. Dog må man tenke % fra 133 som TL1000S også nevnte tidligere.

Ingen problem, men gadd ikkje lengre :p

Nå skal det sies at jeg er ikkje den som kjører linx x20 heller da. Er den stabil for det jeg bruker den til, så er den stabil nok for meg ;)

Skjønner meg ikke på de som primer og linx og det som verre er i ukesvis for å teste stabilitet.. Ingen workload kommer i nærheten av noen av disse testene.

Lenke til kommentar
Skjønner meg ikke på de som primer og linx og det som verre er i ukesvis for å teste stabilitet.. Ingen workload kommer i nærheten av noen av disse testene.

Er vel ingen som kjører Prime95 eller LinX i ukesvis. Hva er problemet med å kjøre det over natta mens man sover da? Better safe than sorry, sier jeg da. Men dette har vi snakket om mange ganger før :p

Lenke til kommentar

Forskjell på å kjøre Linx i det hele tatt eller Prime95 i ukesvis vs. å kjøre Prime95 noen få minutter. For å si det enkelt, det fleste ustabile klokk har blitt avslørt i løpet av en time med Prime95 for min del, og gjerne ofte i løpet av 20min. Derfor så jeg ikke "par minutter" som noen særlig god test hehe.

Personlig er Linx ren BS, man får sjelden eller aldri den lasten på systemet uansett, selv med tunge tallknuser oppgaver.

Prime95 "Custome Torture Test" med 8 tråder(HT:ON) og "Max FFT 8192" i opptil en time derimot er en god test for denne CPUs klokkstabilitet.

Ville uansett kjørt dette testoppsettet minst en halvtime til en time for å se om klokken er nogenlunde stabil. Jeg har fått kjørt ganske mange ustabile klokk i kun noen minutter på det testoppsettet, og dermed ingen god test.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Deluxe V2 kortet hadde null problem med å kjøre på 222 BCLK, trengte ikke justere noen ting. Prøvde 227 også, bootet fint osv, men fikk feil i prime. Tror faktisk V2 er ett godt kort, hvis de bare kunne lage en skikkelig bios.

Lenke til kommentar

V2 virker som et godt kort ja. Hvordan er NB kjølingen på det, er den stadig brennhet?

Ellers litt goodies:

Who knows I7 920 D0 batch # 3850A796?

Today, 10:40 AM #86

The-Fox

Xtreme Member

Those batches just arrived to Israel.

A friend of mine with 3850A795 is having great clocks, 1.28V for 4.2Ghz Rock Solid with just air cooling.

Jeg er dog litt spent på temps på disse og om det hadde gått med 4.0GHz HT:ON som 24/7 klokk på de heteste sommerdager med god stillegående luftkjøling. Jeg har satt sommerklokken på min til 3.5GHz HT:ON med 1.19vcore. Gir meg ekstremt god ytelse med meget lav temperatur.

Personlig har jeg kommet frem til at jeg ikke gidder kjøre mer enn 1.25vcore som maks på 24/7 klokk på disse og helst så lavt som 1.20vcore. Så får maks klokk på det være greit nok. Takk til TL1000S som var en øyenåpner med sitt iherdige sammenligningsarbeid på dette området.

Jeg er også spent på hvor undervolt/klokk-villig Ci5 vil bli.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
V2 virker som et godt kort ja. Hvordan er NB kjølingen på det, er den stadig brennhet?

Aldri sjekket temp på noen av mine kort (UD5 og V2), men har ikke hatt noe problem som skulle tilsi at jeg trengte noe kjøling på dem.

Lenke til kommentar
når jeg setter 217-220 så henger enten maskinen seg instant, eller så "slower den ned".. dvs alt hakker og går sakte.. rart.

litt rart at jeg ikke har sett noen andre med W3520 på dette classified kortet, virker som det bare er kjørt med 920 D0. (og det med meget gode resultater).

prøvd å stille opp pci frekvensen?? hørte det hjalp raja for å nå 254bclk..

Lenke til kommentar

jeg har kjørt fra 101-110. tar med meg en hx1000 hjem idag, så får vi se om det løser problemet.

edit:nå har det kommet ny bios til kortet.. tok 4 dager fra EVGA ble oppmerksomme på problemet med Xeon og minnedividere :D

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Burde et slik oppsett være ok?

Går fra X6800

Minne: Corsair Dominator TWIN3X DDR3 -1866 3 GB (3x1GB)

CPU: Intel Core i7 920

SSD Disk: Intel X25-M 80 GB SSD

Hovedkort: MSI X58 Eclipse SLI

CPU-kjøler: Prolimatech Megahalems

Skjermkort: xFx Nvidia GeForce 8800 GT

PSU: Thermaltake Toughpower 750W

Handlevogn

Lenke til kommentar
jeg har kjørt fra 101-110. tar med meg en hx1000 hjem idag, så får vi se om det løser problemet.

edit:nå har det kommet ny bios til kortet.. tok 4 dager fra EVGA ble oppmerksomme på problemet med Xeon og minnedividere :D

Med nyere nVidia kort skal det være enklere å kjøre 112+, men hvis du ikke hadde problemer med å kjøre 110 så hjelper nok ikke det mye.

Imponerende bios arbeid av Evga, skulle ønske de andre jobbet like raskt.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...