Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker at disse w3250-chipene klarer seg veldig fint med lavere QPI og høyre BCLK. Begge disse tyder at det har vært en del forbedring på den intrigerte minne kontrolleren, men jeg lurer på hvorfor Intel har ikke sagt noen om det.

Lenke til kommentar

Får ikkje pcmark 05 til å fungere i win7. Det står at den må ha vindows media encoder 9 eller nyere. Installerte media encoder, men funker ikkje :(

Edit: Måtte legge inn 32 bit mediaencoder 9. Nå kan jeg sette i gang :D

Ps: Det ER jo pcmark som viser ytelsen til Hele systemet. Altså den eneste benchmarken som gjelder :ph34r:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Pen score, hva slags uncore kjørte du der ?

som formannen sier, 3399.. høyeste jeg får kjørt. ny bios fra evga er på vei forøvrig :D

edit: hvor høyt kommer du i mhz i cpu 06 testen..?

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Hehe, må være synet som svikter her ja.

Prøvde ikke maks mhz med 06, bare maks uncore, men tipper det ligger rundt der du er.

Får ikke tid til å leke med i7 på en stund, men regner med å slipe ned ihs og koble opp vann neste gang, tror jeg har ganske mye å hente på temperatur da.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar
Kjørte en liten Pcmark Vantage runde :mrgreen:

WR!

post-42975-1241370192_thumb.png

Dette var veldig bra, men noen andre overlegne komponenter enn CPU må være i bilde for noe slikt. Hvor mange Vertex er med på dette, 6 eller 8? Men uansett, resultatet er veldig bra og det er ikke hver dag noen knuser WR på HW.no :thumbup: .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
grattis med WR, men hvor mange bencher PCMark Vantage egentlig..? ta en pcmark 2005!

Du sier noe. :)

Jeg mistet helt interessen for PCMark* etter at jeg oppfattet at det var om å gjøre å ha disk-aksess "i RAM" for å få høy score.

Det er forsåvidt relevant som en *PC*/system bench, men utgjør en altfor stor del av score. Da er det jo like greit å ha en diger RAM-disk bare for å kjøre PCMark*.

Så mtp på Nizzens "jeg-må-ha-det-feteste-diskraid-oppsettet" var nok WR vel fortjent og ikke helt uventet. :D

Ad topic, testet jeg litt Xfire på den ene riggen (Gigabyte UD3R).

2xHD4870.

C0'en min er i motsetning til D0'ene her ikke glad i MP=20, så det blir derfor BCLK som setter begrensinger.

Vel, ingen av mine 2 C0'er er noe særlig villig til mer enn ca. 4.1 for benching uansett. :)

Så da ble det å oppdatere "siggen".

Over 25k og 33k i 3DM06 og 3DM05 er greit for såpass rimelige skjermkort.

2xSapphire "Komplett-supertilbud" koster under halvparten av ett GTX295, men blir dog klart slått i 3DMVantage.

Her ble det "bare" 18515

Lenke til kommentar

Har ventet på denne.

Den ser ikke ut til å være offisiell ennå, for den finnes ikke under downloads på hjemmesidene deres.

Kunne vært interessant å se change log.

Skal vist være samme som for bios 1504 (Deluxe).

1. Fixed the key may lag in BIOS setup when a Turbo Mode ratio was selected.

2. Supported EIST function when CPU ratio is in manual mode.

3. Adjusted max value of CPU ratio setting according to the number of cores active in BIOS setup.

4. Fixed setup item "CPU Ratio Setting" may disappear if down CPU ratio.

5. Fixed Vista may loading slowly when populated memory size is larger than 3GB and with high-end VGAs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...