Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC
Har nå tatt av turbo. Lite vits med turbo, da det blir bare 21x MP på èn av kjernene enn så lenge. Venter på ny bios.

Jeg også.

Kjører nå 212x20 (4.23Ghz), 1.25 vcore. 41C idle, 78C prime. Tr UltraExt & 4(!) vifter. NB fortsatt litt for varm, VRM ok nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå tatt av turbo. Lite vits med turbo, da det blir bare 21x MP på èn av kjernene enn så lenge. Venter på ny bios.

Jeg også.

Kjører nå 212x20 (4.23Ghz), 1.25 vcore. 41C idle, 78C prime. Tr UltraExt & 4(!) vifter. NB fortsatt litt for varm, VRM ok nå.

Fiksa temperaturen på vrm nå. Satt på en 40mm vifte som blåser ned rundt cpu sokkelen og vrm. Temperaturen sank med over 30 grader!

Hvilket hovedkort har du tiltman?

Sam_Oslo: NorthQ 3590 Water Cooling Kit: Åssen fungerer det på i7'en din? Hvordan er temperaturene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har noen peil på hva som er ambefalt temperatur for nb / smertegrensen for nb ?

Kjør stock dersom du er bekymret. :)

Eller sørg for god nok kjøling.

Sålenge det er stabilt så er temperaturer tall du kan titte på og evt bekymer deg over.

Sålenge det er en fin luftflyt over vrm, nb, sokkel vil temperaturer holde seg fine.

Eller man gå "all out" med blokker på alt på hk.

Når folk(entusiaster) gjorde/gjør dette på socket-A, 478, 754, 939... så er det ennå større grunn til å gjøre det på nyere og langt mer strømkrevende chipsets/CPU'er.

Skjønner meg ikke på dere som sitter der og "gnur" på Noctua'en/TRUE'ene deres.

:D

Lenke til kommentar

her var det skjedd litt siden jeg dro på hytten ja. hyggelig å se at dere har fått gode chipper dere også. min chip virker som den kan kjøre på 4.4Ghz sålenge man kjøler med god vannkjøling f.eks. blir bittelitt hett med true på 1.37v load.... (men det går akkurat)

4.2Ghz er 100% stabilt på 1.25v, 69C load.. hvor nydelig er ikke det?

ellers er jeg fornøyd med classified, evga kortene OSER kvalitet.

kjøpte meg Lian Li Scand 8 Sølv i sted, venter bare på socket 1366 kittet mitt til vapo ls. så får vi se hvordan burken oppfører seg på minus!

4700Mhz primestabilt kunne vært GØY på fase :D

Disse klokker veldig bra jo, men så mye varme på så lave volt var nytt. Jeg lurer på om dette gjelder kun for Xeon eller Core i7 D0 kommer til å være like het.

Dette er vel i tråd med det Formann har observert og skrevet noen ord om tidligere.

"Chip'er" som klokker bra, gjerne på lav VCore (ofte med lav vid) blir fryktelig varme.

Dette stemmer også med de (veldig) gode Quads jeg har hatt.

Sånn sett blir det jo kjøling som setter begrensingen.

Vil vel pt ikke si at 100-200mhz over det en god C0 klarer er verdt byttet. (stabil 24/7 klokk).

D0 ser dog ut til å klare en del mer for benching, noe som også er interessant. :D

dette er vel pga høyere lekkasjestrøm, som egentlig er bra (på en eller annen syk måte) til overklokking. fikk en forklaring fra intel engang.

Lenke til kommentar
Disse klokker veldig bra jo, men så mye varme på så lave volt var nytt. Jeg lurer på om dette gjelder kun for Xeon eller Core i7 D0 kommer til å være like het.

w3520 og 920 er AKKURAT samme cpu bortsett i fra minnekontroller. D0 920 kommer også til å bli like het på samme frekvens.

virker som noen av dere glemmer at vi faktisk kjører på nesten 4.4Ghz under prime.. det sier seg selv at det blir hett, UANSETT volt.

Lenke til kommentar

Jeg også.

Fiksa temperaturen på vrm nå. Satt på en 40mm vifte som blåser ned rundt cpu sokkelen og vrm. Temperaturen sank med over 30 grader!

Hvilket hovedkort har du tiltman?

Sam_Oslo: NorthQ 3590 Water Cooling Kit: Åssen fungerer det på i7'en din? Hvordan er temperaturene?

NorthQ 3590 klarer seg fint på lave effekter, og med 4 vifter (stillegående på 80% hastighet med lite støy) klarer den seg 2-5'C bedre enn Noctua med push/pull. Radiatoren kan fort bli for svak på høye effekter og jeg personlig vurderer å gå tilbake til luft. Man bør heller satse på "ekte" vannkjøling på disse w3520 som har så pass gode potensialer, men begrenses fort av varmen.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

w3520 og 920 er AKKURAT samme cpu bortsett i fra minnekontroller. D0 920 kommer også til å bli like het på samme frekvens.

virker som noen av dere glemmer at vi faktisk kjører på nesten 4.4Ghz under prime.. det sier seg selv at det blir hett, UANSETT volt.

Basert på de første prøvene jeg har sett av dere foreløpig, jeg har et inntrykk at disse er ganske hete på svært lave Vcore (mye lavere enn hva vi er vant med på C0), og hastigheter rundt @4GHZ også. Vi får se hvordan dette vil utvikle seg ettervert folk får leke mer med disse.

Disse har mange likheter med 920 D0, mer er ikke AKKURAT det samme. 920 D0 vil på flere måter være mer likt 920 C0 enn w3250, men det blir spennende å se hva slags varmeegenskaper vi får på 920 D0.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Basert på de første prøvene jeg har sett av dere foreløpig, jeg har et inntrykk at disse er ganske hete på svært lave Vcore (mye lavere enn hva vi er vant med på C0), og hastigheter rundt @4GHZ også. Vi får se hvordan dette vil utvikle seg ettervert folk får leke mer med disse.

Disse har mange likheter med 920 D0, mer er ikke AKKURAT det samme. 920 D0 vil på flere måter være mer likt 920 C0 enn w3250, men det blir spennende å se hva slags varmeegenskaper vi får på 920 D0.

syntes du 69C @ 4.2Ghz 1.25v HT ON er varmt (prime)..? true med 120mm papst.

Lenke til kommentar

syntes du 69C @ 4.2Ghz 1.25v HT ON er varmt (prime)..? true med 120mm papst.

Jeg synes at max 74'C (hvis du mener det samme 69'C som du har lagt ut) på 1.25v er ikke så ille, selv om den er en del varmere enn hva vi har sett på C0 hittil. Merkelig nok, andre med w3250 får en del høyre temp en deg, men jeg har ett inntrykk at varmen stiger veldig fort herfra, og foreløpige tall viser at dette kan fort bli mye varmere ved neste "Vocre-hack".

Det betyr ikke at 4.2GHZ er dårlig klokk, men for meg virker det at disse CPUene har fremdels en god del head-room, men varmen setter en stopper for utnyttelse av de store potensialene som ligger her.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Noctuna sliter litt. Kan være feilmontert eller.no , men ribba blir iallefall varm. Kanskje jeg skulle hatt noen vifter som bråker på den :p

Full load

post-42975-1241289124_thumb.png

Hva er maks dere har klart på bushastighet (QPI) på w3520 ?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Noctuna sliter litt. Kan være feilmontert eller.no , men ribba blir iallefall varm. Kanskje jeg skulle hatt noen vifter som bråker på den :p

....

Det er omtrent de samme temperaturene jeg får ved 4ghz på min c0 med Noctua også, riktignok med mye høyere vcore

Lenke til kommentar

wprime temperatur er ganske fin. Ville faktisk tro at aldri jeg vil komme i nærheten av de temperaturene som kommer med prime 95 med det jeg diller med på maskinen.

post-42975-1241290797_thumb.png

Buy it, use it, break it, fix it, Trash it, change it, melt- upgrade it

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

nice.. bare å vente på at EVGA skal få ræva i gir da...

ser ut som cpuen min klarer ca det samme som din, jeg har en vantage run på 4440Mhz. etter dette låser det seg... (har prøvd i en time nå..) trenger helt sikkert lavere temps.

har du lekt med uncore Mr.Old? (sjekket 4000+++?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...