Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!

Nizzen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC
V2 302 bios gir deg 21, hvis du setter mp til auto, enabler speedstep, så kan du velge turbo.

Ah... (men den begynner dog å sykle mellom 20 & 21 etter noen minutter med prime). Tnx.

Forøvrig må jeg nok engang berømme **dp** for å fremskaffe sykt gode chip'er.

Jepp, kreds. God denne. 4.1Ghz (21x196), 1.28 vcore. Senker vcore gradvis (som nizzen). Makser nå på 84 grader under prime, 40 idle. Tester litt frem og tilbake med kjølinga.

Fortsatt en del å gå på trur jeg (både med vcore og bclk), chippen har vært veldig snill så langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
V2 302 bios gir deg 21, hvis du setter mp til auto, enabler speedstep, så kan du velge turbo.

Ved last faller multi ned til 20x. Den er ikke akkurat stabil, så det blir krøll :(

Heldigvis funker 21 MP i turbo på Evga x58 :)

Lenke til kommentar
Formann/OldMann/Nizzen:

Husk at turbo øker MP til 21 på kun 1 av 4 kjerner. Få heller tak i bios som kan sette MP manuelt til 21 på alle kjerner. 0407 til mitt HK gjør det.

Har ikkje sett noen bios til EVGA som gjør det. Har bare oppdatert til nyeste bios som er på Evga sine sider. Hvis noen finner en "tweaka" evga bios til meg så blir jeg glad!

Nå kan jeg iallefall le av en viss "B Batch Babe 920" som har vært i denne tråden :!:

Lenke til kommentar
Selv om Turbo skulle dra opp alle kjerner på noen kort foretrekker jeg helt klart fast 21 MP. Jeg slår da også av Turbo siden den av og til løfter opp til 22 MP.

22 MP :ohmy:

Helt vanlig det. Det er en del av Turbo Funksjonen, som ved full last på én core kan sette de 3 resterende i sleep og kjøre 22x på den aktive.

Problemet for hovedkortprodusentene er å beholde 21x multi selv ved hard last. Foreløpig har Asus en fungerende løsning som holder 21x selv ved kjøring av prime. Bruker man derimot LinX så vil den falle.

Jeg har vanskelig for å se at et normalt bruksmønster vil komme i nærheten av LinX, så det spiller liten rolle.

Nå nå de bare få ræva i gir. Å lansere en BOIS til P6T Dlx V1 uten å sørge for samme støtte på V2 suger skikkelig. Det er rett og slett ræva.

Lenke til kommentar

4,2 ghz tror jeg blir for varmt i lengden for meg. Så det får bli 4,1 ghz med HT:on. Er jo begrensa hvor bra en luftkjøler kan bli. Nå bruker jeg en noctuna siden jeg ikkje har festeklips til TRUE kjøleren min. Tror faktisk ikkje det er store forskjellen heller.

Det som er heftig er at cpu'en klokker som en gud! 4,4 ghz går greitt i benchmarks på luft, men under prime så blir den sykt varm, for å ikkje snakke om VRM :scared:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Disse klokker veldig bra jo, men så mye varme på så lave volt var nytt. Jeg lurer på om dette gjelder kun for Xeon eller Core i7 D0 kommer til å være like het.

Dette er vel i tråd med det Formann har observert og skrevet noen ord om tidligere.

"Chip'er" som klokker bra, gjerne på lav VCore (ofte med lav vid) blir fryktelig varme.

Dette stemmer også med de (veldig) gode Quads jeg har hatt.

Sånn sett blir det jo kjøling som setter begrensingen.

Vil vel pt ikke si at 100-200mhz over det en god C0 klarer er verdt byttet. (stabil 24/7 klokk).

D0 ser dog ut til å klare en del mer for benching, noe som også er interessant. :D

Lenke til kommentar

Tok en test med mitt xeon oppsett. 4080mhz HT:ON

4870 512mb @ stock

3dmark Vantage

http://service.futuremark.com/compare?3dmv=1025536

3DMark Score P10455 3DMarks

CPU Score 23614

Graphics Score 8817

Klokke uten HT blir ikkje aktuelt :D

Finnes det HT, så skal jammen det være på også :p

Edit: Nå får jeg sette i gang med å klokke minne litt. Har nå tatt av turbo. Lite vits med turbo, da det blir bare 21x MP på èn av kjernene enn så lenge. Venter på ny bios.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...