Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Classified? Joda, dessverre tror jeg nok at vi kan med 95% sikkerhet si at det blir i7 920 D0 CPU på den mannen...

Men det blir det samme her i gården i allefall på Classified, riktignok ikke noe spesielt prosjekt.

Har noen planer ekstra, dessverre blir de satt på vent til Windows 7 og den tid grunnet DX9 begrensninger.

 

Minnemessig vurderer jeg DDR 3 1600 brikker, rundt 300Mhz mer enn hva jeg vil trenge i en overklokk, kan hende jeg kan bytte de inn i timings... Vi får se avhenger litt av prisene også.

spekulerer på i7 950 d0 kanskje har ikke bestemt meg ennå.. vil se litt resultater på i7 950 da JimRamse sin klokker som ett beist..

 

ser ikke ut som 950 er noe vits med mindre man kjører med fase/ln2 osv.

 

ellers ser D0 steppingen ganske lik ut uansett modell.. 4.3-4.4Ghz stabilt med god luftkjøler. opptil 4.6Ghz i vantage osv til bench.

Lenke til kommentar

Her er forresten en bench med min Xeon E3120 (server-brodern til E8500 - ja, tenk, jeg har faktisk en sånn! :p )

 

http://www.hwbot.org/result.do?resultId=775945

 

Vet det er superpi osv osv... ingen reell stabilitet. Men vedder på at minst 90% av e8500 ikke matcher den klokken der på vannkjøling. Og den der er ikke cherrypicked at all, i tilfelle noen skulle tro at jeg gjorde det (PLEIER jo å gjøre det, men denne var såpass vrien å få tak i at jeg måtte nøye meg med en tilfeldig en fra lageret).

 

Litt OT og brag brag, men det viser vel noe av Xeon'enes potensiale.

Lenke til kommentar

du kjører singelchannel Knut.. herregud.......................................................................

 

Dette var veldig bra OC på W3520. Jeg lurer på om vi kommer til se somme batch-variasjoner på Xeon og D0-batchene etterhvert også?

 

@**dp**

Hva er batch# på din W3520?

 

les postene mine.. jeg har ikke fått enda.

Lenke til kommentar
du kjører singelchannel Knut.. herregud.......................................................................

 

Dette var veldig bra OC på W3520. Jeg lurer på om vi kommer til se somme batch-variasjoner på Xeon og D0-batchene etterhvert også?

 

@**dp**

Hva er batch# på din W3520?

 

les postene mine.. jeg har ikke fått enda.

 

Minent jeg brukte er fucka, var det eneste som ville virke ordentlig på noe særlig over 500 FSB...

Lenke til kommentar

Sendte email til netshop i går å spørte om de hadde eller om de viste når de fikk de inn... Svar:

 

"Hei. Vi vet aldri om det er D0 vi får eller ikke, og kan ikke styre det på orden om du får det eller ei dessverre.

 

Vi kan ikke spesifikt bestille D0-stepping, derfor markedsføres det ikke selv om det muligens er det vi har på lager."

Lenke til kommentar
Sendte email til netshop i går å spørte om de hadde eller om de viste når de fikk de inn... Svar:

 

"Hei. Vi vet aldri om det er D0 vi får eller ikke, og kan ikke styre det på orden om du får det eller ei dessverre.

 

Vi kan ikke spesifikt bestille D0-stepping, derfor markedsføres det ikke selv om det muligens er det vi har på lager."

På datakjeden skulle de ihvertfall gi det ett forsøk..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
"Vi kan ikke spesifikt bestille D0-stepping, derfor markedsføres det ikke selv om det muligens er det vi har på lager."

Bare å la en ansatt bruke formiddagen å sortere pakker. Værre er det ikke. Håpløst.

 

I håp om å motta W3520 onsdag satte jeg opp Asus kortet (P6T V2) på testplata i går. Kortet gikk ut av eska uten å bryte noe som helst av forsegling, denslags er visst ikke noe Asus legger vekt på. Kortet har "foxconn" trykka et par steder, tydelig at samme fabrikkene produserer for mange. He, he..

BIOS'en satt skeivt i sokkelen og var merka "Q" med sprit-tusj, heldigvis ingen bøyde pinner i CPU sokkelen såvidt jeg kunne se (ref. til Theo's sak tidligere).

 

Da venter jeg i spenning på en CPU.

Lenke til kommentar
"Vi kan ikke spesifikt bestille D0-stepping, derfor markedsføres det ikke selv om det muligens er det vi har på lager."

Bare å la en ansatt bruke formiddagen å sortere pakker. Værre er det ikke. Håpløst.

 

I håp om å motta W3520 onsdag satte jeg opp Asus kortet (P6T V2) på testplata i går. Kortet gikk ut av eska uten å bryte noe som helst av forsegling, denslags er visst ikke noe Asus legger vekt på. Kortet har "foxconn" trykka et par steder, tydelig at samme fabrikkene produserer for mange. He, he..

BIOS'en satt skeivt i sokkelen og var merka "Q" med sprit-tusj, heldigvis ingen bøyde pinner i CPU sokkelen såvidt jeg kunne se (ref. til Theo's sak tidligere).

 

Da venter jeg i spenning på en CPU.

 

Når jeg fyra mitt P6T Deluxe V2 for første gang så startet det ikke. Ikke noe fungerte før jeg brukte "reset" knappen på hovedkortet.

 

Skulle nesten tro at noen hadde startet kortet med svært drøye instillinger før meg.

 

-------------------------------

 

Kjapp test med Hyper 212 kjøler. Noctuan klarte jeg å bestille feil, så jeg fikk en til LGA775 istedenfor LGA1366.

post-16425-1240964486_thumb.jpg

Endret av formann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...