Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
w3520 fungerer HELT likt som i7 920.

Ikke helt riktig. På noen kort (Asus) mangler endel dividere etc pga av manglende bios støtte. Så selv om cpu'ene er helt like bortsett fra cpuid, så vil endel kort trives bedre med 920 D0 enn W3520. Forhåpentligvis kommer det bedre bioser etterhvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
... Så selv om cpu'ene er helt like bortsett fra cpuid ...

Helt like er de jo ikke siden W3520 har støtte for ECC, noe 920 ikke har. Uten at det har noen stor betydning.

 

Da var en W3520 bestilt... så vi får se hva et Asus P6T V2 mener om det. Mulig jeg må stokke om litt å montere Xeonen i DFI DK kortet isteden. Hmmmm...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
har også hørt om "problemene" på asus kort.. men hvem bruker asus anyways?

 

edit: ser ut som 200Mhz qpi = 1600Mhz ram på asus kort max.

 

MEd bruk av xeon eller? :hmm:

Les mer her.

Folk med f.eks. GB UDx har ikke disse begrensningene, så høyst sannsynlig er det ett Asus problem (som de forhåpentligvis fikser med en ny bios).

Endret av OldMan
Lenke til kommentar
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=222967

 

for de som måtte lure på hvordan 975 er...

 

Biostar TPower... Har bare en ting å si, lykke til med å få ut det Radeon kortet...

Biostar burde ha beholdt de PCI-E låsene de hadde på det første prototype hovedkortet de hadde av X58.

De er ille nok med singleslot kort, dual er ett mareritt.

 

Uansett, en ganske pen overklokk der på kun luft?

Lenke til kommentar
Da var classified'n endelig i hus :love:

da må vi bare smøre oss med tålmodighet til resten av delene kommer iløpet av mai-juli

 

Og resten av delene blir ? :dribble:

resten av delene er classified for nå :p

skal lage meg ett nytt prosjekt, men vi tar en ting om gangen til skatt og feriepengene har kommet:D

Lenke til kommentar

Classified? Joda, dessverre tror jeg nok at vi kan med 95% sikkerhet si at det blir i7 920 D0 CPU på den mannen...

Men det blir det samme her i gården i allefall på Classified, riktignok ikke noe spesielt prosjekt.

Har noen planer ekstra, dessverre blir de satt på vent til Windows 7 og den tid grunnet DX9 begrensninger.

 

Minnemessig vurderer jeg DDR 3 1600 brikker, rundt 300Mhz mer enn hva jeg vil trenge i en overklokk, kan hende jeg kan bytte de inn i timings... Vi får se avhenger litt av prisene også.

Lenke til kommentar
Classified? Joda, dessverre tror jeg nok at vi kan med 95% sikkerhet si at det blir i7 920 D0 CPU på den mannen...

Men det blir det samme her i gården i allefall på Classified, riktignok ikke noe spesielt prosjekt.

Har noen planer ekstra, dessverre blir de satt på vent til Windows 7 og den tid grunnet DX9 begrensninger.

 

Minnemessig vurderer jeg DDR 3 1600 brikker, rundt 300Mhz mer enn hva jeg vil trenge i en overklokk, kan hende jeg kan bytte de inn i timings... Vi får se avhenger litt av prisene også.

spekulerer på i7 950 d0 kanskje har ikke bestemt meg ennå.. vil se litt resultater på i7 950 da JimRamse sin klokker som ett beist..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...