Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De 1866mhz CL8 er rimelig og bra, og vil trolig klare 2000MHZ CL9 også, men det krever en bra HK, BIOS og høy VVT-volt for å få den til å bli stabilt @2000MHZ. De bruker en pre-beta (ikke ute ennå) BIOS fra DFI i den linken.

 

2000MHZ er sikkert bra å ha for benching, men der er mer praktisk å kjøre disse på ca. 1600MHZ CL7/CL6 (CL5?) for 24/7.

 

Jeg kommer vel mest sansynelig ikke til å komme over 2000mhz uansett da jeg er utrolig dårlig til å klokke minne, står som oftest på auto under klokk :wallbash:...

Er cpu klokk som jeg klarer best, så får bare sitte å vente på at D0 "kommer" til norge..

 

Men da har komplett fått de brikkene i 2000mhz CL9, så ble de isteden... samma pris som de andre på netshop :)

Minne og hk er bestillt:)

 

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar

 

LOL, det er jammen totalslakt. Og forsåvidt fortjent også :p Makan til elendig slot-layout har jeg ikke sett noensinne... Det koster vel ikke 3000+? Ikke verdt en kroner over 1500 :p

We purchased this motherboard at Newegg, just like you would do

mest ironiske er at det er ett retail kort, med brekt spdif inngang og splinter på ln2 "tuben" hheheehexD

 

tror jeg holder meg til å kjøpe ett classified som planlagt:ph34r:

Endret av MiKA77
Lenke til kommentar

 

LOL, det er jammen totalslakt. Og forsåvidt fortjent også :p Makan til elendig slot-layout har jeg ikke sett noensinne... Det koster vel ikke 3000+? Ikke verdt en kroner over 1500 :p

 

 

Layouten er ikke spesielt bra nei, men siden SLi er et no-go for meg så brydde ikke det meg stort, utseende på kortet er jo ganske pent syntes jeg, samtidig som Digital / Hybrid PWM, SAS kontroller og mange heftige alternativer i BIOS gjorde at dette kortet fristet når jeg skulle anskaffe i7 i Januar, spesielt da kortet så ut til å tilby veldig mye for en relativt grei pris (ligger på 2'700 - 2'800kr?) som var greit i Januar da kort som Rampage II Extreme kostet over 3'200kr osv..

 

Men angrer ikke et sekund på at jeg ikke ventet, Netshop har jo enda ikke fått det inn? De skulle liksom ha det inn i desember? Hater når nettbutikker kjører et script som automatisk utsetter "forventet på lager" datoen med fem dager hele tiden! Har de ikke peiling på når det kommer, så burde de opplyse om det og ikke skape falske forhåpninger!

 

Men uansett, glad for at jeg ikke gikk til innkjøp av det, dette viser jo bare at jeg skal holde meg langt unna Foxconn, var veldig skeptisk til Foxconn på grunn av mye dårlig rundt BIOSen ved deres forrige QuantumForce hovedkort, spesifikasjonene ser snasne ut, kortet ser veldig "kick-ass" ut og alt lover jo veldig godt på den måten og Foxconn hyper kortene sine noe vannvittig, men lår de leverer så elendig, og BIOSen er horribelt dårlig og Foxconn tydeligvis knapt eier support så er det jo bare å styre LANGT UNNA!

Lenke til kommentar

 

LOL, det er jammen totalslakt. Og forsåvidt fortjent også :p Makan til elendig slot-layout har jeg ikke sett noensinne... Det koster vel ikke 3000+? Ikke verdt en kroner over 1500 :p

We purchased this motherboard at Newegg, just like you would do

mest ironiske er at det er ett retail kort, med brekt spdif inngang og splinter på ln2 "tuben" hheheehexD

 

tror jeg holder meg til å kjøpe ett classified som planlagt:ph34r:

 

Har et EVGA X58 Classified i bestilling selv! Venter spent på dette kortet, Norek har det jo på lager nå så!

Skal erstatte mitt Rampage II Extreme som jeg ikke ble imponert over i det hele tatt, et helt greit hovedkort, men til en pris av 3'400kr som jeg betalte så hadde jeg forventet "det lille ekstra", men det jeg fikk var en ekstra liten dert med skuffelse da kortet ikke engang overklokker noe bedre enn "lillebror" P6T Deluxe blant annet, et DFI LanParty X58 UT hadde jo vært et billigere og bedre kjøp blant annet. Nå tviler jeg på at Classified kortet gir noen mening når det kommer til "hva jeg får for pengene" men siden jeg fikk lov til å erstatte mitt Rampage II Extreme kort med EVGA X58 Classified, så hvorfor ikke? Tror neppe jeg blir skuffet av det kortet, viser seg jo alt å være en overklokkings konge, har Digital-PWM, ser utrolig pent ut, veldig god layout og alt virker veldig lovende! Og du må bare bøye deg i støvet for den gode supporten EVGA gir kundene sine!

Lenke til kommentar
Vell EVGA har jo også droppet Classified 760 som er billigere nå

Her har NF200 fått fyken men resten er der, inspirert av HardOCP sine tester?

 

Prisen er visst lavere også... Med ett kutt på over 50 dollar.

ja det har vært snakk om det en stund.. men med eller uten nf200 spiller liten rolle, nf200 og ikke var 2fps forskjell.. bestilte classified i morges, men har fortsatt ingen i7 cpu :blush::innocent:

Lenke til kommentar
Vell EVGA har jo også droppet Classified 760 som er billigere nå

Her har NF200 fått fyken men resten er der, inspirert av HardOCP sine tester?

 

Prisen er visst lavere også... Med ett kutt på over 50 dollar.

ja det har vært snakk om det en stund.. men med eller uten nf200 spiller liten rolle, nf200 og ikke var 2fps forskjell.. bestilte classified i morges, men har fortsatt ingen i7 cpu :blush::innocent:

 

Blir vell samme sak på meg, dele opp maskinkjøpet i flere deler denne gangen.

Mens man venter på D0 skal komme inn her til lands, frykter fortsatt at Classified skal bli begrenset produksjon for EVGA kan umulig ha noe overskudd på ett slikt HK.

Lenke til kommentar
Vell EVGA har jo også droppet Classified 760 som er billigere nå

Her har NF200 fått fyken men resten er der, inspirert av HardOCP sine tester?

 

Prisen er visst lavere også... Med ett kutt på over 50 dollar.

ja det har vært snakk om det en stund.. men med eller uten nf200 spiller liten rolle, nf200 og ikke var 2fps forskjell.. bestilte classified i morges, men har fortsatt ingen i7 cpu :blush::innocent:

 

Blir vell samme sak på meg, dele opp maskinkjøpet i flere deler denne gangen.

Mens man venter på D0 skal komme inn her til lands, frykter fortsatt at Classified skal bli begrenset produksjon for EVGA kan umulig ha noe overskudd på ett slikt HK.

ja det er d0 jeg også venter på.. tenkte akkurat det samme, tror det blir begrenset tilgang på det.. ihvertfall her i norge

Lenke til kommentar
Så speccen din mika77, Core2Extreme [email protected], Asus Rampage Extreme. Må innrømme du er en ekte "entusiast" som oppgradere i fra det til i7.

njaa er mer jenta må flytte tilbake til nederland i sommer og ta siste året på skole der mens jeg kjeder ræva av meg og vil ha noe å gjøre :tease: så tenkte at jeg skulle begynne på ett nytt prosjekt.. og største grunnen til at jeg går over til i7 er classified kortet.. layout og kort + at jeg endelig kan kjøre sli uten å måtte bruke nvidia hk..

Lenke til kommentar
@**dp**

Skaff så mange i7 920 D0 som du kan, og skriv på hjemside "garantert Do", da vil de selge som varmt brød. Men først finn en B-batch og hold den for meg.

Gi beskjed i denne tråden når du har i7 920 D0 i butikken.

 

920 aner jeg ikke når kommer inn.. w3520 derimot, skal jeg gi beskjed om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...