Gå til innhold

Intel Core™ i7 Quad/hexa Tråden -> Les Første Post!


Nizzen

Anbefalte innlegg

Jeg hadde vært fornøyd hvis man bare kunne bestilt en D0 som en egen varelinje, så kunne de sendt den når de til slutt fikk dem inn. Sparer masse styr og endel angrerett bruk for de som tar en sjangse og bestiller en ukjent 920.

 

Hadde det vært d0 i norske nettbutikker, så hadde jeg hatt en nå

Ikke vanskelig å finne D0, bare ikke 920.

Endret av OldMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei nå tror jeg at jeg har bestemt meg.

Blir vell X58 og i7 på meg med EVGA Classified...

Fornuftig? Nei, langt derifra men man kan ikke alltid la fornuften råde heller? Litt nytelse i livet må man vell ha.

 

Hadde jeg vært fornuftig hadde jeg kjøpt en QX9770 og kallt det en dag eller X58 med det super billige Jetway kortet...

Ellers ser jeg at Intel selv har ikke lagt inn D0 i sin CPU finder enda, jeg mente da de var ekstremt raske på avtrekkeren med nye CPU modeller i CPU Finderen.

Lenke til kommentar

Ja, norske nettbutikker sover (igjen) og hvis du har muligheten, det er lurt å jakte på DO i utlandet. Men det bør dukke opp i Norge snart også. Flere kan vise til bra OC på de første batchene, og disse er bra ihvertfall. Det blir spennende å se hvordan det utvikler seg etterhvert.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Ja, norske nettbutikker sover (igjen) og hvis du har muligheten, det er lurt å jakte på DO i utlandet. Men det bør dukke opp i Norge snart også. Flere kan vise til bra OC på de første batchene, og disse er bra ihvertfall. Det blir spennende å se hvordan det utvikler seg etterhvert.

 

Du har ikke sett noen som selger i USA?, synes 250£ + moms og frakt er litt drøyt...

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar

Ebay kan du kanskje finne noen...

Som oftest er dette chiper som klokker dårlig da :p

 

EDIT: Eller kanskje ikke...

http://cgi.ebay.com/Intel-Core-i7-920-2-66...p3286.m63.l1177

I allefall ikke til god pris, men om en stund er det mulig du kan snappe opp en billigere variant som er OEM, kjøper selv OEM om jeg kan siden jeg sjelden har behov for orginal kjøleren.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Fant noen i tyskland til en 250euro, men da er prisen fort oppe i 3500,- før den ligger på pulten min... Tror jeg kansje venter til den ligge i det norske butikk hyllene, en OEM hadde passet fint for meg også...

 

Er bare å velge mine nå så begynner ting å gå i boks, men ser at folk ikke kommer over 1333mhz når dem klokker, men på dene linken har dem over 2050mhz... Blir forvira over vilke minehastigheter jeg skal kjøpe..

http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=584

Lenke til kommentar

Alle selger Do overpris nå, og kanskje det er billigere/tryggere å jakte/vente på den i Norge.

 

Når det gjelder RAM, prisforskjellene har blitt så lite at jeg ville betale litt ekstra og gå for 1866 CL8 eller 2000MHZ CL9. Disse vil trolige kjøre 1600MHZ CL7/CL6 enkel og grei. OCZ har flere slike 6gb kit for 12-1300 kr., bla. dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=437402

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Når det gjelder RAM, prisforskjellene har blitt så lite at jeg ville betale litt ekstra og gå for 1866 CL8 eller 2000MHZ CL9. Disse vil trolige kjøre 1600MHZ CL7/CL6 enkel og grei. OCZ har flere slike 6gb kit for 12-1300 kr., bla. dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=437402

Trodde det var slik at alle OCZ Platinum DDR3-brikker hadde like Chipper på seg, bare med forskjellige hastigheter (Og Selvsagt Timings)?

Isåfall ser jeg ingen grunn til å kjøpe 2000 Mhz brikker som er 300 kroner dyrere enn f.eks 1600 Mhz brikkene.

Lenke til kommentar

De 1866mhz CL8 er rimelig og bra, og vil trolig klare 2000MHZ CL9 også, men det krever en bra HK, BIOS og høy VVT-volt for å få den til å bli stabilt @2000MHZ. De bruker en pre-beta (ikke ute ennå) BIOS fra DFI i den linken.

 

2000MHZ er sikkert bra å ha for benching, men der er mer praktisk å kjøre disse på ca. 1600MHZ CL7/CL6 (CL5?) for 24/7.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
De 1866mhz CL8 er rimelig og bra, og vil trolig klare 2000MHZ CL9 også, men det krever en bra HK, BIOS og høy VVT-volt for å få den til å bli stabilt @2000MHZ. De bruker en pre-beta (ikke ute ennå) BIOS fra DFI i den linken.

 

2000MHZ er sikkert bra å ha for benching, men der er mer praktisk å kjøre disse på ca. 1600MHZ CL7/CL6 (CL5?) for 24/7.

hvorfor det? du får jo corsair dominator gt brikker på 2000mhz 7-8-7-20 [email protected]

Lenke til kommentar

Å kjøre 2000MHZ stabilt vil kreve en del fra HK, og en god del mer VVT-volt, uansett. Flere bruker mer QPI/VVT enn hva Intel anbefaler (max 1.35v for 24/7) på disse brikkene.

 

Corsair dominator gt 2000mhz 7-8-7-20 er flotte brikker, men de koster litt mer enn det smaker. Disse er baser på "nye" 50nm teknologi og flere bla. OCZ og G.skill selger disse for ca. kr. 3500. De "gamle" 2000 CL9 yter ikke så langt unna, men disse "nye" har ført til at de har blitt mye billigere nå. Derfor de er bra kjøp, med bra ytelse og bra pris nå, mener jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...