Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Jeg trenger virkelig råd til hvordan å organisere kabler

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et helt rom fullt av kabler av alle typer og jeg er lei av aldri finne de kablene jeg trenger til tross for at jeg vet jeg har opptil flere av den typen jeg trenger. Jeg trenger virkelig råd til hvordan man kan organisere kabler på. Jeg har for det meste nettverkskabler, strømkabler til pc og forskjellige varianter av hifi kabler, men også alle andre typer kabler man kan tenke seg bare av et litt mindre antall. Jeg har tidligere prøvd å slå en strikk rundt kablene å putte dem i kasser, men det blir fortsatt rot med tanke på at jeg ikke kan ha 20 kasser med 20 forskjellige typer kabler :S Er det noen som har lignende problem? Finnes det en mer proff måte å gjøre det på, det finnes vel antagelig bedrifter som har et stort sortiment av brukskabler og jeg kan ikke helt tro at de har dem liggende i en stor haug på gulvet :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... det finnes vel antagelig bedrifter som har et stort sortiment av brukskabler og jeg kan ikke helt tro at de har dem liggende i en stor haug på gulvet :S

Nei, de har kablene i kasser - sortert etter type/bruksområde. For min egen del har jeg det også slik. Jeg kjøpte noen kasser på Europris, 1 til strømkabler, 1 til strøm-fordelere, 2 til pa-kabler (xlr, speakon etc.), 1 til annen hi-fi, 1 til nettverkskabler, 1 til video/bilde-kabler, 1 til diverse pckabler (usb osv), 1 til diverse annet og 1 til overganger/småtterier.

Boksene er i forskjellige størrelser, og merket med innhold. Fungerer bra for min del! :)

Lenke til kommentar

Jeg "knyter" de. Som en vanlig kjerringknute omtrent, men strammer de ikke hardt. Da henger de seg ikke i hverandre, blir håndterlige og tar lite plass i boksene. Skjønte du hvordan jeg mener? Eventuelt kan jeg ta et bilde eller noe...

Du kan også bruke borrelåser fa for eksempel biltema eller dealextreme - de fungerer også veldig bra.

Lenke til kommentar

Selv har eg ikke så mye av hver type kabel at eg trenger ei eske til hver type. Men eg har vært borte på matbutikken og fått meg en del "banan" esker som eg bruker. Så har eg sortert kablene som føgler:

- nettverkskabler(inkl skjøtestykker, veggbokser og alt som er nettverksrelatert for cat5/6)

- datakabler(serielkabler, paralell, usb osv osv)

- audio, video og signalkabler(lydkabler, coaxkabler, antennekabler)

- strømkabler(strøm, padder og adaptere)

Funker greit. Siden eg oppbevarer 99% av alt det andre rotet mitt i andre banan-esker så passer det perfekt inn i boden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...