Lsass Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Hei dere. Skal kjøpe meg ny bærebar, og budsjettet er på 10.000 kroner Har sett på nettet og har etterhvert falt for denne; http://milrab.no/PartDetail.aspx?q=p:2038090;c:36159;gr:0 (ASUS M50VM) Den interne hardisken er på hele 500gb, noe jeg liker veldig godt. Mange tenker kanskje at man sparer mye på å kjøpe en bærebar med liten intern hardisk og heller kjøpe en stor ekstern. For min del synes jeg at det er veldig bra med en stor intern hardisk, noe som gjør at jeg ikke er avhengig av strøm for å få tilgang til evnt. ting på den eksterne hardisken. Ettersom at jeg har tenkt å brukte laptopen mye under reising. Det er en meget sterk intel duel core prosessor på 2.4 GHZ (Intel Core 2 Duo P8600 / 2.4 GHz ( Dual-Core )), noe som jeg føler er veldig sterkt til å være i en laptop. 4 GB minne er også utrolig bra til å være i en laptop, noe som gjør at den kan brukes til alt Driver en del med redigering, spilling osv. som krever en sterk pc, da kommer 4GB minne og sterk cpu godt med! Akkurat skjermkortet i denne laptopen kan jeg lite om, og har heller ikke lest noe spesielt om det. Grafikk-kontroller: NVIDIA GeForce 9600M GS - 512 MB. MEn ifølge spesifikasjonene så skal det vel være meget kraftig til å være i en laptop. Lurer på om det er noen som vet om andre laptoper til under 10.000 som annbefales forran denne? Vil gjerne ha en stor intern hardisk, kraftig cpu, og minimum 4gb minne. Kraftig skjermkort kommer også godt med Takk på forhånd! Endret 13. oktober 2008 av Lsass Lenke til kommentar
Langkatt Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Går jo ann å bygge selv, som oftest billigere det. Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Bygge en laptop? det er vel i det drøyeste laget ? Har bygget flere stasjonære, men å bygge en laptop er vel ikke mer eller mindre normalt? må jo være vanskelig hmmm, så på den laptopen.. billig da.. men er det verdt å betale de ekstra lappene for m50vm? Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hadde gått for Asusen. Ferdig. Ellers så kan du jo sjekke ut multicom.no, hvor du kan spesifisere din egen laptop. Enkelte modeller der du kan velge større batterikapasitiet blant annet. Lenke til kommentar
Lsass Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 Takk for nydelig tips om multicom sin egen konfigurator av bærebare! Satt sammen en nå som jeg mener at kanskje skal slå den ordinære m50vm: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...100561%3bfl%3a0 Endret dette: + 15,4" Widescreen WXGA+ 1440x900 blank skjerm (glare) - 262,- + INTEL CORE 2 DUO P8600 2.4GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W - + 188,- + 500GB SATA 5400RPM 2.5" - + 700,- + 4GB DDR2 SO-Dimm 800Mhz (2x2GB) - + 291,- (FRA 2 TIL 4 GB, for 300? BILLIG?!) Sum = 8 945,- specs på denne blir da følgende; # 15,4" Widescreen, 1440x900 oppløsning # Intel® Core™2 Duo prosessor - 2.4 GHZ # Serial ATA harddisk - 500 GB # DDR2 800MHz SO-DIMM RAM - 4GB # Intel® Centrino® 2 Prosessor Teknologi # Mobile Intel® PM45 Chipset # Intel 802.11a/b/g/n trådløst nettverkskort (n-draft støtte) # 10/100/1000 Mbps nettverkskort # NVIDIA® GeForce® 9600M GT skjermkort 512MB # NVIDIA® PureVideo™ videoavspilling i HD kvalitet # DVD±RW Super Multi brenner # 2 stk innebygde mikrofoner (Array funksjon) # 2.0MP webkamera med CMOS støtte # Realtek ALC268 lydkort med 2 kanals HD Audio støtte # Fingeravtrykkleser # 3-i-1 kortleser (SD/MMC/MS) # 9 cellers batteri Hvilken mener dere er best? denne eller asusen? eller kanskje en annen? Lenke til kommentar
bowardsen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Helt klart et meget godt valg. Men det kommer jo helt an på hva du skal bruke laptopen til. Hadde kanskje gått for en skjerm med enda litt høyere oppløsning. I hvert fall hvis denne skal brukes til skolearbeid. Greit med litt ekstra plass på skrivebordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå