Jstrommen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 STRETTO support. Du tror det ikke før... Konen min kjøpte en Dell laptop igjennom arbeidsgiveren sin hos Stretto. Pc’en virket fint. Etter et års tid kom det et lite merke helt oppe i kanten på skjermen. Jeg ringte da for min kone (det er meg som har korrespondert med Stretto for henne) til Stretto support. Fikk melding om at dette sannsynligvis ikke var noe å bry seg med, all den tid det muligens bare var en pixel skade. OK svarte jeg. Det var nå i grunnen ikke mye å mase om heller da. Syntes nesten ikke noen ting. Men kom gjerne tilbake om det blir verre, sa de… Et år senere begynte skjermen og sprekke mer opp. Faktisk helt fra toppen, der hvor ”pixel” skaden var, og til bunnen av skjermen. Hmm, her er det best å engasjere Stretto igjen. Jeg skrev mail til Stretto, og la ved et bilde av skjermen som vedlegg. Forklarte de problemet. Forklarte samtidig at pc’en har stått i ro på samme pc pulten siden den var ny, og faktisk nesten ikke brukt. Heller ikke har vi småbarn i huset som herjer i vei med våre remedier. Stretto kom prompte med tilbakemelding. Og mente dette ikke var noen reklamasjons sak. Men en forsikrings sak på grunn av at vi hadde frambrakt skaden selv med en spiss gjenstand. Ja vel, tenkte jeg, med disse argumentene hengende over oss, undersøkte vi pc’en nøye, og fant ut at sprekken i skjermen faktisk var på innsiden av skjermen. Og det så ut som sprekken var startet ved ene festepunktet til skjermen. Jeg kontaktet igjen Stretto med disse nye opplysningene. Gav beskjed om at vi absolutt ikke har vært på innsiden av skjermen med noen spisse gjenstander. En trivelig kar fra Stretto skjønte straks at dette måtte jo være rett. Selv om han fremdeles ikke hadde sett eller undersøkt skjermen selv, men bare sett på bildene jeg hadde mailet, gikk det som smurt å stille diagnosen. De mente denne gangen at vi hadde nok slamret skjermen igjen med stor kraft, eller noe i den duren, slik at skjermen hadde sprekt! Om ikke plan A holder mål, så gå til plan B! Før eller siden gir nok kunden opp… De mente fremdeles at ødeleggelsen var en garanti sak. Men jeg protesterte, og ga beskjed om at dette er en så tydelig produksjons feil som det går an å bli. Altså en reklamasjon. Jeg fikk brev både fra Stretto og Nicator kundeservice. Angående denne saken. Hvordan i all verden Nicator ble innblandet i saken er for meg en gåte. Endelig fikk jeg mail fra Nicator om at jeg skulle kontakte NN i Shell Norge, det er hun som har med denne saken å gjøre. Ja vel. Nå er altså Nicator Norge og Shell Norge innblandet i saken. Hva i all verden er dette for noe? Er det et samarbeid mellom Stretto og Shell? Er det Shell som eier disse selskapene. Nå ja, i alle fall må det være en slags teamwork her. Og hvorfor i alle dager blander Shell seg inn i denne type business? Men men, det er nå i grunnen ikke min sak. Jeg kontakter vedkommende som jeg hadde fått navn og e-mail adresse til hos Shell. Og får et hyggelig svar om at hun vil ha maskinen innlevert til servicetekniker for vurdering. Denne kostnaden skal Shell ta seg av. OK, jeg leverer pc, en fra meg til Harddisk.no på Sotra utenfor Bergen, ikke langt fra hvor jeg bor. Harddisk.no analyserte pc’en og kom med tilbakemelding. Jeg sendte rapporten til den hyggelige damen i Shell, men fikk ikke noe svar. Hun var vist på ferie. Etter to uker mailet jeg henne en litt ergerlig mail med melding om at nå sender jeg like godt pc’en til henne, og så kan de gjøre hva de vil med den. Samme dagen ringte hun til meg med spørsmål om hvorfor hun var innblandet i denne pc’en i det hele tatt? Ikke vet jeg, svarte jeg som sant var. Vi pratet sammen, og kom fram til at de har en person i Shell med samme navn som meg, og slik sett var det nok naturlitet saken. He he, nokså komisk egentlig. OK, rykk tilbake til start! Så var det Stretto da. Jeg skrev et sint brev til Stretto support med hele historikken limt ved. Men Stretto lar seg ikke vippe av pinnen av slike småsaker. Fikk beskjed i retur om at det fremdeles er Nicator som har saken. Nicator er konkurrenten til Stretto, var beskjeden fra Stretto. Og om jeg vil unngå slikt tull for ettertiden og handle hos et firma som er flink å rydde opp etter seg, så er jeg velkommen til Stretto som kunde. Med en lykke til på slutten av mailen. (Ja ja, der forsvant naturligteten). Nå falt jeg nesten baklengs i stolen når jeg leste dette. Hadde det ikke vært for ryggstøtten ville jeg havnet på gulvet. Jeg ringte Stretto på prompte. Fikk en høflig Svensk talende person på tråden, men han var ikke lett for meg å skjønne. Ba om å få snakke med en Nordmann. Jo da, en koselig kar kom i andre enden. Jeg forklarte alt sammen for han. Ha var så forståelig som bare det. Beklaget og sa at dette skal vi nok få orden på. Men,,, igjen begynte han med forsikrings selskapet , dette er en forsikringssak påsto han. Han sender meg noen forsikringspapirer som vi måtte fylle ut. Og gav meg grei beskjed på telefon om at vi måtte være nøye med punkt 5 i skadeskjemaet. Her må vi for all del skrive helt tydelig at pc skjermen har blitt knust på en eller annen måte. Hva skal dette bety da? Spør jeg. Det vil jo være det samme som å skrøne. Jeg skriver på punkt 5 det som er rett, svarer jeg han. Ja ja, men da kan det være det blir problemer å få dekket skaden. Han gjentok om igjen det som hele tiden er blitt sagt fra Stretto, at en pc skjerm ikke kan gå i stykke uten videre. Dell dekker nemmelig ikke slikt. Ja ja. Vi får se tenkte jeg. Stretto beklager: ”Må beklage at det er blitt mye ekstra rot i saken i etterti .Brukerstøtte hadde registrert saken inn på vår konkurrent Nicator. Deretter hadde saken havnet inn hos Shell, da de har hjemme-PC til en som heter det samme som deg gjennom Nicator" Jeg sendte skadeskjemaet til Crawford & Company som er et stort forsikrings selskap. Crawford & Company undersøkte med Harddisk.no som fremdeles har pc’en, om hva som er grunnen til skaden på skjermen. De får tilbakemelding om at skjermen er festet feil under produksjon. Altså en innlysende reklamasjon. Det var leit at det ikke dekkes av forsikringen. Da må det tas som garanti / reklamasjon mot Dell. Brukerstøtte kan hjelpe deg med dette. Fikk jeg beskjed om pr. mail da jeg konfererte Stretto med siste nytt. Dette er bare fire dager siden. Jeg har snakket med brukerstøtte på telefon, og de har lovet å ordne opp i saken, men jeg hørte ikke noe fra de. Så i dag ringte jeg og spurte om hva som skjer med saken? De vil hente ut pc’en fra Harddisk.no og få meg til å sende den til Stretto for enda en inspeksjon. Jeg begynte å bli irritert på vedkommende, og spurte om ikke tre måneders behandlings tid var nok? Han satt meg fort og greit på plass, som seg hør og bør med en vanskelig kunde, og ga meg beskjed om at det hjelper absolutt ikke saken å ta en kvass tone. Saken vil i alle fall ikke gå fortere av den grunn. Jeg skjønte fort at her er det Stretto som bestemmer. Jeg slengte på telefonen, og vil aller helst slippe å høre mer fra Stretto. Nå må vi i butikken å kjøpe en ny pc til min kone Nå er det tre måneder siden vi første gang mailet Stretto angående saken. Lenke til kommentar
mistercartman Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Fantastisk glad for at vi ikke lot Stretto få oppdraget når konsernet skulle tilby ansatte hjemmepc denne gangen! Det er alltid irriterende når ikke en eneste en i et firma evner å ta tak i saker. Det er et sykdomstegn hos et firma i motbakke, når ansatte gir faen i alt. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Alltid tillitsvekkende når et firma har en slik tekst under betingelser: Reklamasjoner Reklamasjoner må skje innen 14 dager fra ordredato via [email protected]. Med andre ord så er feil etter dette ikke noe man behandler hos Stretto ser det ut Du kan jo prøve å ta saken opp m ed Dell også, jeg tror de vil være hakket mer seriøst. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 han har mest sannsynlig snakket med multicom om denne saken, det er de som er (hvis jeg husker riktig) dell sin hovedsupport i norge. og det er da vel ikke så mye galt i den uttalelsen når man går ut ifra at de handler mellom bedrifter og bruker kjøpsloven som er fravikelig og ikke forbrukerkjøpsloven Lenke til kommentar
Erikmy Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hvorfor du har fått svar fra to forskjellige brukerstøtter/hjemmePCfohandlere (Nicator og Stretto), er nok fordi disse firmaene ikke kjører brukerstøtte selv, men outsourcer til egne supportfirma som har support for flere forhandlere. I tillegg bruker gjerne forhandlerene flere forskjellige supportfirma, noe som fort kan gjøre forvirringen komplett. (Gjerne fordi bl.a. Dell kun aksepterer å ta i mot serviceoppdrag fra enkelte firma.) Disse supportfirmaene har igjen support for flere titusener (kanskje hundretusener) av kunder, så hvis navnet ditt ikke er direkte uvanlig, er det fort gjort å finne en annen på ditt navn om du ikke opplyser at det står på din kone og hvilket firma det står på. (Dog litt småsløvt av kundebehandler, men slikt skjer i en hektisk supporthverdag..) Skjønner ikke helt hvorfor Shell har blitt involvert direkte uansett. Går som regel ikke via arbeidsgiver, så vidt jeg vet. For øvrig må jeg jo også si at grunnen til at har tatt lang tid, sikkert bl.a. har sammenheng med navnemisforståelsen. I tillegg vet jeg også at LCDskader veldig ofte blir direkte avvist på verksted som selvpåført, selv om det ikke høres ut som om det er tilfellet i denne saken, så kan nok hende det var derfor kundebehandler var litt sta i dette tilfellet. (Burde vel strengt uansett gitt seg da du nevnte historikken og at det trolig ble forårsaket av en av festene, hvis dette ble nevnt.) Det er ikke alltid lett for en supporttekniker å sitte som mellomledd mellom kunder (som ofte er totalt inkompetente. Sier ikke at det gjelder deg, men det påvirker gjerne holdningen til de som jobber med det), verksted, arbeidsgiver og forhandler. Jobber også gjerne mange personer på et supportsenter, og når du ringer inn, har de meget begrenset tid på å sette seg inn i saken, så er nok best å kjøre saken på mail når det utvikler seg slike forviklinger. Selvfølgelig har du hatt uflaks, og det blir mye unnskyldninger her, men det forklarer vel noe, håper jeg. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Må bare berømme trådstarter for et meget godt forfattet innlegg, et innlegg som bør stå som et eksempel for nyregistrerte/alle brukere! Så får vi bare håpe at Stretto kan komme på banen med sin side av historien, slik den fremstår nå stiller den Stretto i et rimelig dårlig lys! Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ring direkte til Dell, hopp glatt over Stretto. Høres veldig uorganisert og fiendtlig ut.. Dell support: 67 11 68 82 (hvert fall bedrift support, men bruk den) Lenke til kommentar
TEE Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Alltid tillitsvekkende når et firma har en slik tekst under betingelser: Reklamasjoner Reklamasjoner må skje innen 14 dager fra ordredato via [email protected]. Med andre ord så er feil etter dette ikke noe man behandler hos Stretto ser det ut Du kan jo prøve å ta saken opp m ed Dell også, jeg tror de vil være hakket mer seriøst. Nå er ikke det der så ille. Datakjeden kjører 8 dager fra fakturadato. Lenke til kommentar
Dozar Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ring direkte til Dell, hopp glatt over Stretto. Høres veldig uorganisert og fiendtlig ut.. Dell support: 67 11 68 82 (hvert fall bedrift support, men bruk den) Ikke alltid at dette vil være mulig da Dell "ikke har support" på maskinen. Ettersom maskinen her er leaset gjennom arbeidgiver er supporten normalt "skrellet vekk" for å få prisen ned på maskinen/pc-pakken og dette er nok tilfelle hvorfor supporten er levert over til "Stretto Brukerstøtte" (som igjen er outsourcet til ett annet firma). Men en ting skal være sikkert: "Så lenge at du forer noen kun med bananer, vil du alltids ende opp med apekatter..." - Folk generelt er ikke villig til å betale for kvalitet, så da ender de opp med kvantitet. Om jeg kjøper med en billig Kia forventer jeg ikke at den skal ha samme kvalitet og holdbarhet som en Rolls Royce. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå