Gå til innhold

Program som krypterer passordene i firefox?

Pizzaen

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg bruker Firefox nå og den har lagret alle passordene mine og brukernavnene osv. og da kan hvem som helst gå innpå firefox og logge seg innpå alle sidene jeg har bruker på og det liker jeg ikke. Vet at det går an og slette personlige data, men da må jeg skrive inn alle passordene manuelt :(

Har prøvd KeePass som er utrolig bra, men jeg måtte gå innpå programet hver gang jeg skulle logge innpå en hjemmeside. Finnes det noe lignende som krypterer passordene mine i firefox slik at jeg må skrive inn et hovedpassord for og greie og logge innpå sidene?? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da skal du få en oppgave av meg, klarer du å hente ut passordene til Firefox 3 uten å gå gjennom Firefox? Altså ved å hente ut passordfilen. :)

Okey da, dette er det jeg klarer å få frem:

http://www.diskusjon.no
UserName
MDIEHIP+8jBAAAAAAwFAYIKoZIhvcAAAAAAAhkDxbDuepEwNAwcECEeEPgAij4AAAAAFAYIcNj5Q==
*PassWord
MAAAAAAAAAAHBBDqAAAANAwcECLdKRpP+w2HsjAhGAAAEAKoZIhvcDoEEPgAlF+atEAYIzwFWR9I54Qw
http://www.diskusjon.no

Har klipt å limt litt på passordet for at ingen skall klare og dekryptere det viss det går an :)

Edit: Her er banen til fila: C:\Documents and Settings\BRUKERNAVN\Programdata\Mozilla\Firefox\Profiles\5shtfd9y.default\signons3.txt

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Er det sikkert nok for deg? :)

Ja ;) Men (det er alltid et men:P) hjernen min tror ikke det så jeg leste 10000 sider med guider for og få den autotype tingen i KeePass til og funke så nå bruker jeg den, godt kryptert og sikkert :p

Men var egentlig ikke bare og kryptere passordene jeg var ute etter, KeePass lager SIKKRE passord for hver eneste nettside som INGEN i hele verden greier og huske på og lagrer dem sikkert med "militær kryptering" som de kaller det så fint, også kan jeg bare trykke på en knapp også blir de automatisk fylt inn i feltene :)

Noen tror sikkert at dette er utrolig kjipt når pc'n kræsher og du må formatere, men det er bare og ta backup av en liten fil på max 10 kb med gratistjenester som mozy.com som du har i signaturen din :)

Ble utrolig mye her, men det får gå :) PRØV DET, sier jeg bare, er utrolig kult :)

EDIT: Ble utrolig mye smiletegn her, sorry :p

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Kjenner følelsen av å tro at man må gjøre noe selv om man innser at det ikke er nødvendig. ;)

Selv nøyer jeg meg med Firefox og secure login. Kommer jeg til en side jeg må logge inn på trykker jeg rett og slett shift+a så logges jeg inn automatisk.

;) Takk for hjelpen uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...