The JinXz Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg har kjøpt en Maxtor 160 GB.. Det er bare 128.85 GB på den!!!! er klar over at det pleier og vere litt mindre plass på den en det skal vere, men over 30 GB!!!!!! hvor mye mindre plass pleier det egentlig å vere på 160 GB hder???? Lenke til kommentar
letmein Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Les denne du kort og enkelt To enable 48-bit LBA large-disk support in the registry: Start Registry Editor (Regedt32.exe). Locate and click the following key in the registry: HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesAtapiParameters On the Edit menu, click Add Value, and then add the following registry value: Value name: EnableBigLba Data type: REG_DWORD Value data: 0x1 Quit Registry Editor. Lenke til kommentar
The JinXz Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 også må jeg slette partisjonen å opprette ny eller?? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Manually enabling 48-bit LBA support on Windows XP Without SP1 installed could lead to potential data loss. Data corruption can occur if previous versions of Windows that do not support 48-bit LBA out of the box (for example, Windows 2000 or earlier) are installed on a disk partition that was previously created by a 48-bit aware operating system such as Windows XP that is greater in size or spans the current addressable limit of 137GB. NOTE: This includes Windows XP RTM versions. Dette hørtes jo ikke bra ut :-? Forresten, noen som vet når de første hovedkortene som støttet 48-bits LBA kom? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 XP: http://support.microsoft.com/default.aspx?...B;en-us;q303013 2000: http://support.microsoft.com/?kbid=305098 Lenke til kommentar
The JinXz Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Kan noen være så snill å skrive hva jeg skal gjøre etter jeg har fiksa de greiene i registry editor?? Lenke til kommentar
letmein Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Dette gjorde jeg i går: 1. Henta Maxtor 160 på posten 2. lekte litt i registry som jeg skrev litt tiligere i posten 3. skrudde av maskinen 4. satte i den nye HardDisken 5. startet pc'n på nytt og formaterte den ny disken og fikk ca 152GiB til rådighet. Lenke til kommentar
The JinXz Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 OK... Jeg har fiksa i regediten og så har jeg sletta partisjonen....men det er fortsatt bare 130 GB på den!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 30. mars 2003 Del Skrevet 30. mars 2003 Slet litt med det jeg og, men med litt hjelp kom jeg fram til følgende: 1.Høyreklikk på "my computer" 2.trykk på manage 3.disk management 4.Så trykker du på unpartitioned space, også er det bare å følge det som kommer. Da får du riktignok en partisjon til, men du får utnyttet all plassen på disken. Lenke til kommentar
The JinXz Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Har fått d til nå... rota litt i reg edit og i bios og så sletta jeg partisjonen, koblet ut hardisken så kobla jeg den i igjen og da kunne jeg lage en partisjon på 152 GB.. Takk for hjelpa........ Lenke til kommentar
erre Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 Har gjort alt dere har sagt jeg og men får fortsatt bare 130 gig på min maxtor 160 gig disk! Kan de ha noe med mitt litt gamle hovedkort? Abit kr7a-133r? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 gå inn på maxtor sine sider og laste ned verktøyet som fikser slikt for deg :wink: Lenke til kommentar
erre Skrevet 2. april 2003 Del Skrevet 2. april 2003 On the Edit menu, click Add Value! Skjønte ikke helt de her jeg! Jeg går på edit-så New-så velger jeg DWORD value?eller string eller binary? Er ikke helt med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå