Nopros Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei jeg og en kompis har bestemt oss for og lage en film... bare et problem, har bare et litt gammelt kamera som går på kasetter. Som jeg tror kalles HI8 tror det er det de heter hvordan skal jeg få overført dette til pc fins det noe KOnverterings greier til det? hvor mye vil det koste? lurer også på hvordan man kan få det til VHS/DVD Takk for alle svar sry vis feil forum Lenke til kommentar
ozone Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Du må enten: ha et grafikkort i PC'en med analog audio/video inn og kjøre et eller annet videoredigeringsprogram for å "capture" filmen, eller: Koble kameraet til en vanlig stue-DVD-recorder og "spille inn" filmen på DVD-plate, og så putte platen i PC'en og kopiere inn DVD'en til harddisken. (det finnes sikkert flere måter) Det skal ikke være lett Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Du kan også skaffe deg denne lille boksen: Pinnacle Video Transfer som kan kobles til alle analoge videokilder og digitalisere video direkte til en minnepinne. Man trenger altså ingen PC for å foreta selve digitaliseringen, kun for etterarbeidet. Koster ca. en tusenlapp. Foruten å brukes til å digitalisere VHS, Beta, Video8 og andre videoformater, kan boksen f.eks. kobles til en TV og ta opp TV-programmer, hvis man ikke er i besittelse av en DVD-recorder eller mediasenter-PC. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 TAkk for svar;) Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei jeg og en kompis har bestemt oss for og lage en film... bare et problem, har bare et litt gammelt kamera som går på kasetter. Som jeg tror kalles HI8 tror det er det de heter hvordan skal jeg få overført dette til pc fins det noe KOnverterings greier til det? hvor mye vil det koste?lurer også på hvordan man kan få det til VHS/DVD Takk for alle svar sry vis feil forum Du kan oxo låne et digitalt videokamera, f.eks. Canons DV/HDV kameraer. De har analog input, overfører til MiniDV, eller direkte til PC. Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Og så kan du laste ned en 30-dagers trial-versjon av et redigeringsprogram, da blir hele produksjonen gratis Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Hei jeg og en kompis har bestemt oss for og lage en film... bare et problem, har bare et litt gammelt kamera som går på kasetter. Som jeg tror kalles HI8 tror det er det de heter hvordan skal jeg få overført dette til pc fins det noe KOnverterings greier til det? hvor mye vil det koste?lurer også på hvordan man kan få det til VHS/DVD Takk for alle svar sry vis feil forum Du kan oxo låne et digitalt videokamera, f.eks. Canons DV/HDV kameraer. De har analog input, overfører til MiniDV, eller direkte til PC. Har ingen og låne fra Lenke til kommentar
odd123 Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5707 Fungerer 100%, har denne selv. Koster ca 100kr med frakt til deg. Skulle gjerne ha lånt det analoge videokamera ditt for digitalisering av gamle video 8 kassetter :-) Lenke til kommentar
voidDraw() Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Så det fungerer veldig bra? Låner et Sony Handycam med Hi8 som jeg også gjerne skulle hatt inn på pcen. Utgangene på kameraet er S-Video og RCA Beklager om jeg gjenoppliver denne tråden, men det er litt viktig Lenke til kommentar
arthon Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Kjøp denne TerraTec Grabby http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=500261 Den kommer med helt greit redigering software. Har nylig overført timesvis med video med denne. Litt frustrerende å finne beste innstillinger for å få ut beste kvalitet (dårlig default settings) men det går etter litt "kløning" i begynnelsen. Hvis du kjøper den så gå til TerraTec sin side så får du oppgradert softwaren til en bedre versjon. Unngå å følge opp maset fra software produsenten Magix Movies om registrering og linker, de har ingen ting annet å tilby enn at de håper du skal kjøpe/oppgradere forskjellige andre produkter fra dem. Det finnes også en dyrere versjon av denne pakken, men det er bare en dyrere versjon av software med samme hardware, men skal du redigere mer avansert enn "bundle software" kan, så vil jeg anbefale å bruke pengene på en annet redigering software. Men som capture fungerer hardware og software bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå