-SG-xela Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Heisann.. Jeg er ny på dette forumet.. Jeg har et problem med et login script jeg har skrevet. Problem : Jeg får logget inn.. Ikke noe problem der. Når jeg skifter side i menyen mister SESSION verdien.. Dvs at brukeren blir logget ut igjen.. Har sittet hele helgen og søkt på google men finner ikke svar på problemet mitt. Setter pris på all hjelp jeg kan få Her er koden min.. mvh Septimuz <?php // Start session session_start(); include '../ap/admin/connect.php'; $username = $_POST['username']; $password = md5($_POST['password']); $checkuser = "select * from members where username='$username' and password='$password'"; $result = mysql_query($checkuser); if (mysql_num_rows($result) != 1) { include '../ap/login/loginerror.php'; exit(); } else { // setter the session $_SESSION['logged_in'] = true; $_SESSION['username'] = $username; } include '../ap/login/loginsuccess.php'; ?> Lenke til kommentar
Harald B Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Du sjekker ikke om brukeren allerede er logget inn: if ( !isset($_SESSION['logged_in']) ) { //login } //vis side. Dessuten bør du lese om sql injeksjon, da siden din er vidåpen for angrep. Lenke til kommentar
PHP_Yoghurt Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) if($_SESSION['logged_in']) { // du er logget inn } else { // session er ikke startet/noe feil skjedde } Endret 15. oktober 2008 av PHP_Yoghurt Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 husk session_start(); i toppen av scriptet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå