Gå til innhold

Nikon 80-200 Af-s, hva kan man forlange?

Anbefalte innlegg

Har et Nikon 80-200 af-s spm jeg vurderer å selge da det ikke får nok bruk.

Har hatt det et par år, og optisk og mekanisk er alt som det skal, men det er litt avflasset maling her og der.

Det er en "cream-machine" uten like, men det får for lite bruk til at jeg kan forsvare å beholde det.

Det er veldig lite av disse på bruktmarkedene, så jeg er usikker på pris.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg nevnte brennvidde rundt 50mm så var det sigmas 50-150mm 2.8 hsm dc II som var i tankene. Tror det er en litt mere anvendelig brennvidde for meg.

Men hvis rundt 4-4,5k er det som jeg kan forvente så tror jeg nesten at jeg foretrekker å beholde.

Da er bruksverdien på dette større enn salgsverdien for meg.

Lenke til kommentar
Når jeg nevnte brennvidde rundt 50mm så var det sigmas 50-150mm 2.8 hsm dc II som var i tankene. Tror det er en litt mere anvendelig brennvidde for meg.

Men hvis rundt 4-4,5k er det som jeg kan forvente så tror jeg nesten at jeg foretrekker å beholde.

Da er bruksverdien på dette større enn salgsverdien for meg.

I og med at det er en AF-S kan du nok få mere enn 4-4500. Jeg ville prøvd meg med 6000,-. Uten fokusmotor ligger de litt over nebvnte pris. På bruktmarkedet på foto.no blir bra prisede objektiver og kameraer solgt på timen. Tror dette er et ettertraktet objektiv.

Lenke til kommentar

Ser på keh.com at disse objektivene går fra $959 (BGN) til $1035. Inkludert frakt, moms og dagens dollarkurs skulle det bli fra rundt 7500,-

BGN=Bargain, nest laveste gradering, kosmetiske feil, men ellers topp stand.

70-200 VR har et rykte på seg for å ha mye vuignettering på FF, men dette har ikke det problemet, så det burde være et ettertraktet objektiv.

Lenke til kommentar
Men hvis rundt 4-4,5k er det som jeg kan forvente så tror jeg nesten at jeg foretrekker å beholde. Da er bruksverdien på dette større enn salgsverdien for meg.

Du kan jo legge det ut for salg til en pris du er villig til å selge for. Dersom ingen vil kjøpe til den prisen så beholder du det. Det er en enkelt måte å logge markedet for å finne ut om du bør beholde det eller ikke.

Lenke til kommentar

Joda, tenkte på å legge ut med en prisantydning. ”Problemet” er at jeg liker å gjøre det nogenlunde realistisk istedenfor å sette en eventyrpris som er vanskelig å få. Hadde noe av det samme problemet når jeg prøvde å få tak i et brukt D300. Prisantydningen lå fra 8990,- og ned til 8000,- Prøvde meg på noen av dem ved å tilby 7500,- men de forventet mer alle sammen.

Endte opp med at jeg kjøpte nytt hos Fotoknudsen pro for 9000,-

Lenke til kommentar

Det er jo noen varianter av den 80-200, jeg har hatt to. Skyvezomen er nok den som ligger billigst til her snakker vi om 3000-4000 alt etter som stand.

Kjøpte og har en 2rings, kjøpte den for 4000.- , det fantes også noen til opp mot 6000.-

den jeg kjøpte var optikst perfekt noe slitt autofokusring (låsing). 4000 for dette synes jeg var et bra kjøp. Det er noe av det bedre fra nikon som kan fåes til en rimmelig penge på brukt markedet.

Lenke til kommentar

Jepp. Jeg betalte 5000 for AF-D versjonen brukt før sommeren. Riktignok var denne mint condition, men noen skjønnhetsfeil på objektivet, så lenge glasset er prima, ser jeg ikke at skulle trekke for mye ned. det koblet med det faktum at det er ett rimelig vanskelig objektiv å få tak i brukt (min oppfatning da jeg kikket og endte med AF-D versjonen), så vil jeg tro du kan ta såpass for det (rund 7k).

Lenke til kommentar
Ja, men da antar jeg at dette var AF-D varianten og ikke AF-S.

På en sidenota, med af-s kan det brukes av samtlige nikon dslr kameraer inkludert D40+++ (selvom akkurat det kan se noe front tungt ut...

Ja der har du nok en poeng ja, derrav den høie bruktprisen.

Lenke til kommentar
Får se om jeg ikke prøver et sigma 50-150 hsm dc II først for å se om den brennviddelengden passer stilen min bedre.

Hvis ikke blir det til at jeg at beholder 80-200 afs min.

Tror ikke jeg ville byttet bort det flotte objektivet der i noe dårligere.Objektivet du har der er vel noe av det bedre du får tak i. Å gå over til 50-150 brennvidde fra 80-200 . 50- 80 er ikke så langt sprang som 150-200. Nei du burde beholde det gromme objektivet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...