rymdgris Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Hei, fikk endelig skrapt sammen til en ps3 men jeg har et problem her med at noen mp3 filer jeg legger over fra ekstern harddisk legger seg i feil rekkefølge på tross av at de er riktig merket når man ser på detaljene i XP. Har prøvd å tag'e om i WinAmp (id3v1 og id3v2 både sammen og hver for seg) også men til ingen nytte. Det gjelder ganske mange skiver så det er ganske irriterende at de legger seg sånn (ikke bare i feil rekkefølge, noen bestemmer seg for å legge seg under "ukjent artist" også... go figure...). I tillegg så funker bare visse .avi filer og jeg har googla og googla men til ingen nytte. Noen som har peiling på noe av dette? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 I tillegg så funker bare visse .avi filer og jeg har googla og googla men til ingen nytte. Noen som har peiling på noe av dette? Det er fortsatt bare AVI filer med DivX eller Xvid codec'ene som fungerer. Litt usikker på om AC3 lyd i AVI filer fungerer eller ikke. Så hvis du har filer som ikke fungerer så skyldes dette at det er feil codec for bilde eller lyd. MP3 problemet kan jeg ikke så mye om, jeg passer stort sett på at ting ligger i kataloger og at filnavnene starter med track-nummer slik at de spilles av i riktig rekkefølge. Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Det rare med mp3 problemet er at det for noen mapper/skiver ikke har noe å si om de er tagga riktig og/eller starter med 01, 02 osv. Noen legger seg spredt i egen mappe og under "Ukjent artist" eller "ukjent album" allikevel. Når det gjelder codec'er for divx filene finner jeg heller ingen logisk sammenheng hvorfor noen funker og noen ikke da jeg har sjekka dette på pc-en. Noen har helt likt bildeforhold, like codec'er for lyd og bilde osv. Vurderer å installere en eller annen linux distro om jeg ikke får dette til å funke men etter hva jeg skjønner er det visst ikke helt optimalt det heller, pluss at det hadde vært så mye bedre om alt bare funka under ps3'en sitt eget system... Noen andre med noen lyse idéer? Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Problemet med mp3'en kan være at noen filer har informasjon om artist etc på selve filen mens andre har ikke. Min mp3-spiller har den greia, så hele maiden-samlingen ligger spredd over hele lista. Er det i så fall noen som vet hvordan man fjerner denne informasjonen, slik at jeg heller an gjøre som på den gamle spilleren min og gå etter filnavn? Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 Ahhhhhhhhh! Løsninga på mp3-problemet er dette programmet: Tag&Rename Har hatt lignende problemer sjøl med mp3-spilleren, men har aldri orka å grave dypere i hvorfor noen skiver er helt på jordet, mens andre legger seg fint og flott der de skal, men ps3'en var så dyr at jeg kanskje ble litt mer forbanna over at saker og ting ikke funka? Når det gjelder divx problemet så har jeg innsett at det har noe med codec'er under versjon 3.11 å gjøre, jeg visste at det ikke funka men bare blingsa litt første gangen jeg sjekka med GSpot... Mitt spørsmål videre da er hva som eventuelt er den enkleste veien rundt divx problemet? Kode om? Streame på en eller annen måte? Jeg har forresten både pc'en og ps3'en kobla opp via ethernet... Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Funker vel med transcoding og et mediastreame-program. Mediaportal har vel støtte for dette om jeg ikke tar feil? Er selvfølgelig ikke optimalt mtp kvalitet, men funker. Har dog ikke hatt problem med Divx som er «offisielle» siste året. Har etterhvert også begynnt å ha filmer i HD. Mkv2vob er supert da. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Mitt spørsmål videre da er hva som eventuelt er den enkleste veien rundt divx problemet? Kode om? Streame på en eller annen måte? Jeg har forresten både pc'en og ps3'en kobla opp via ethernet... Du kan prøve å lure PS3'en ved å bytte FourCC koden i fila til noe den vil prøve å spille av. Den støtter ikke DivX eldre enn v4 i utgangspunktet. Jeg er ikke sikker på hvilke FOURCC coder det er i de forskjellige filene men det finner du greit ut med GSpot tipper jeg. Transcoding med TVersity er selvføglelig også en mulighet. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Var Tversity jeg mente. Testet dette for 1 år siden, og det fungerte greit. Endret 16. oktober 2008 av hardkjerne Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Prøvde å omdøpe koden med AVI FourCC Code Changer men til ingen nytte samma hva jeg forsøkte. Lenke til kommentar
rymdgris Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 det som derimot funka var denne: AVI ReComp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå