Gå til innhold

En eller to loops? Help.

Anbefalte innlegg

Har vurdert vannkjøling en stund nå og sett på forskjellige løsninger. Har veldig lyst til å kjøle NB/SB/mosfet + CPU/GPU men blokker til alt dette koster jo en del så har egentlig ikke råd til en pumpe til. Så det jeg lurer på er om det ville fungert i en loop? Blir i såfall to doble rads eller en dobbel + en singel.

Kan legge ut en handleliste snart så dere kan se hva jeg har sett på. ;)

//cauw

Endret av Cauw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et Rampage Formula kort så hele stock kjøleren er linket sammen og det virker vanskelig å ta av en del og la resten stå. Men er åpen for forslag. ;)

Btw, er en dual + en singel rad nok? Har et 4870x2 kort så blir rimelig varmt.

Endret av Cauw
Lenke til kommentar

Forstår jeg det rett om den passive kjøleren som står nå er 3 blokker/kjøleribber som er koblet sammen med ett kobberrør/stav?

Er vel ikke en blokk på hele greia?

Dersom det er koblet sammen så må du nødvendigvis ha 3 vannblokker, eller en/to vannblokker og de resterende på nye passive/luftavkjølte blokker/kjøleribber.

Tviler på at temp blir så bra dersom du kjøler 3 hovedkort deler pluss CPU og GPU. Da må du hvertfall ha mye radiatorkraft. Skal vel mye til en pumpe klarer å drive dette også.

Men ett lite spørsmål jeg ikke har svar på selv; er det noe poeng å vannavkjøle NB/SB eller mosfet dersom man ikke overklakker noe? Er vel bare ved overklokking dette er nødvendig? Orginale kjølere skal vere beregnet for å takle påkjenningene.

Lenke til kommentar

Forstår meg rett da ja, derfor jeg lurer. NB er allerede veldig varm så har vurdert vannkjøling på den en stund men det blir jo vanskelig med den kjøleløsningen som allerede er der. Og ja jeg klokker, skal gå høyere når jeg får meg vannkjøling. (q9550 @ 3.5 atm)

Men om det er vits eller ikke spiller egentlig liten rolle. If you can do it, go ahead and do it. <3

Men det må da bli nok kjøling dersom jeg plasserer en rad mellom MB stash og GPU/CPU? Trenger et konkret svar på hvor mye rads jeg trenger for å virkeliggjøre dette. ^^

Endret av Cauw
Lenke til kommentar

Swiftech MCP655 12v DC er pumpen jeg har sett på btw.

Edit: Googlet en del nå, ser at det skal være mulig å ta av bare blokka til SB/NB og la kjøleibbene stå på mosfets. Da dropper vi dem foreløpig. :>

Endret av Cauw
Lenke til kommentar

271396.jpeg

Her er handlelista, kommentarer? :) Vurderer compression fittings i stedet for de vanlige.

Edit: Radiatoren skal moddes i bunnen av et Cooler Master Stacker 831 kabinett og har ikke funnet tank enda.

Endret av Cauw
Lenke til kommentar

Compression fittings vil ikke pass på chipset blokkan. Du må i så fall gå før 3/8" ID slanga.

Hva med å gå for en PA120.3 i steden for den radiatoren du har valgt der. Også noen low flow vifter.

Jeg kan garantere deg at de viftene fra delta kommer til å høres i hele huset.

Med den CPU blokken ville jeg også ha gått for en kraftigere pumpe. ala MCP355 med custum topp.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Da er pumpen skiftet men jeg tror jeg beholder Delta viftene, de skal kobles på en viftestyring så kan ikke bli så altfor ille.

Grunnen til at jeg valgte den radiatoren jeg gjorde er pga. tilbudet Sidewinder har atm, ville spare litt penger da dette blir en ganske dyr bestilling. ;)

Har du noen forslag eller tips forøvrig?

Lenke til kommentar

Ved å for Scythe SFF21G 75 CFM S-FLEX til 15dollar pr stykk så blir jo det 45 for 3. Ikke 65 som det blir for delta. Da kan du fint gå for PA120.3. Og da har du enda masse å gå på ved bruk av vifte kontroller. Husk på at du kan ikke bruke en normal vifte kontroller da disse viftene bruker langt over 1amp.

Gå for metall slangeklemmer da det ser utrolig mye bedre ut. Koster litt mer men er verdt det. Eneste man må passe på er å ikke stramme dem for masse da de vil begynne å ødelegge slangen.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...