Gå til innhold

[Løst] Playstation 3(mest lyst på) eller xbox 360 elite?

sleden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da vil jeg høre hvorfor det ikke kan støttes opp.

Din påstand, du som får bevise den :roll:

Større GB = muligheten for utviklerene å prioritere hvordan den ekstra plassen skal brukes.

Selvfølgelig, men jeg kan på ingen måte si at jeg har sett så veldig mye til det.

Større plass er ikke direkte koblet til epic success.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Real world erfaring med spill tilsier ikke at det er mer innhold i spill til playstation 3 enn xbox.

At det er MULIGHET for større plass er ikke det samme som at man klarer å generere nok innhold til å fylle all plassen. Spillene varer ikke på magisk vis 5 ganger lengre på PS3 p.g.a den har 5 ganger plassen å lagre på...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Større GB=muligheten for utviklerene å prioritere hvordan den ekstra plassen skal brukes.

eller forlenge storyline & maps :innocent:

Igjen. Vis meg hvor.

MrLee har veldig rett i det han sier.

Større plass gir større potensiale, men foreløpig har jeg ikke sett noe på PS3 som ikke Xbox eller PC kan matche.

Lenke til kommentar
Nevn ett Playstation 3 spill som er nevneverdig større og lengre enn et hvilket som helst annet Xbox 360 eller PC spill. Metal Gear Solid tok 50GB i know, og det er bra, men der gikk jo all plassen til video. Uansett er ikke et spill nok til å si at alt blir bedre med mer plass.

Det hjelper ikke å si "det sier seg selv" når det ikke kan støttes opp.

Huff huff huff Lakus. Greit nok, skal si meg enig med deg i at det er ingen spill til ps3 som er 10 ganger lengre fordi de tar 10 ganger mer plass.

Metal Gear Solid tok 50GB i know, og det er bra, men der gikk jo all plassen til video.

Du driter deg bare ut med å snakke om ting du tydeligvis ikke har peiling på. Hvor er all denne videoen i Mgs4? Snakker du kanskje om de realtime renderende mellomsekvensene? Nei, vil heller tro at ukomprimert lyd tok en del plass. Men selve spillet tok nok også en del plass. Er jo ikke slik at ett spill som er større i GB enn ett annet absolutt må være lengre.

Se på uncharted. Tok også en god del mer plass en enn dvd, men er ikke ett langt spill. Men se på miljøene i spillet. Se på variasjonen i texturene og omgivelsene generelt. Hør på musikken. Ingen tvil om at mer plass er flott for utviklerene da de selv kan bestemme hvordan de vil bruke denne plassen. Men mange spill på dvd klarer også varierte miljøer og lignende så det er ikke umulig der heller.

Men koklusjonen er: Mer plass= mer plass for utviklerene å boltre seg på.

Og dahh.. ja selvfølgelig er ikke det noe automatik i at større plass gir større eller bedre spill. Dette er opp til utviklerene, men muligheten er i værtfall der. På samme måte som at utviklere kan legge spill på dvd, med de begrensninger det gir.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Vet ikke :p min påstand. Har ikke lest det noe sted. Haha

:nei: Ikke front noe du ikke vet noe om.

Skal være enig i at Blu-Ray gir Playstation 3 et meget stort potensiale med all den plassen utviklerer får til disposisjon. Såpass mye er ren og skjær logikk. Det det da kommer ned til er hvor mye av denne plassen som er utnyttet. Som MrLee sa, fem ganger mer lagringsplass gir ikke på magisk vis et fem ganger lenge spill. Utviklerne må fremdeles lage hele spillet, og det å lage et fem ganger så langt spill tar tid. For lang tid for de aller fleste utviklere vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...